Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@08:52:46 GMT

باد و گردوخاک شرق و شمال اصفهان را در می‌نوردد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۸۰۹۹

باد و گردوخاک شرق و شمال اصفهان را در می‌نوردد

محمدرضا رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی برای ناپایداری‌های جوی روز سه‌شنبه در سطح استان اصفهان، اظهار داشت: وزش باد به نسبت شدید تا شدید و خیزش و نفوذ گردوخاک در مناطق شمالی، شرقی و مرکزی اصفهان فردا سه‌شنبه تا اواخر روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کاهش کیفیت هوا و شعاع دید افقی، سقوط اشیا از ارتفاعات، شکستن درختان کهنسال، خسارت به سازه‌های موقت و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی درگیر باد و گردوخاک طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه محتمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان توصیه کرد: با توجه به احتمال کاهش کیفیت هوا مردم به ویژه گروه‌های آسیب پذیر مانند افراد دارای مشکلات تنفسی و قلبی از حضور و فعالیت در فضای باز خودداری کنند ضمن اینکه به شهروندان توصیه می‌شود خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره پارک نکنند.

رفیعی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت آینده به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب در نیمه غرب و جنوب استان و مناطق همجوار با استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد افزایش ابر، وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش‌های شبانه روز گذشته در ایستگاه‌های هواشناسی نیمه غربی استان کم‌تر از یک میلیمتر بوده است، افزود: دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت پیش رو بین یک تا ۲ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد و بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: بادرود از توابع شهرستان نطنز با دمای ۴۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با کمینه دمای ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 5558634

منبع: مهر

کلیدواژه: وزش باد گرد و خاک هواشناسی اصفهان محرم 1401 مراسم عزاداری ماه محرم بوشهر عاشورا حسینیه مهر ویروس کرونا عکس استانها تاسوعای حسینی همایش شیرخوارگان حسینی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه تاسوعا و عاشورا آمار کرونا درجه سانتیگراد بالای صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد گفت: گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان غربی را فرا گرفت و باعث کاهش کیفیت هوا در این منطقه شد.

اردلان محمدپور، با بیان اینکه  جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته جاری در جنوب استان  حاکم خواهد شد که در برخی  مناطق با افزایش ابر و وزش باد ملایم همراه خواهد بود، افزود:

این وضعیت پایداری هوا تا اواسط هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین سه تا چهار درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد، گرمترین و تکاب با حداقل دمای چهار درجه سانتیگراد سردترین شهرهای آذربایجان‌غربی بودند و در این مدت دمای هوا در مهاباد بین هشت و ۲۵ درجه سانتیگراد نوسان داشت.

 

 

دیگر خبرها

  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • افزایش دمای هوا در همدان 
  • دمای هوا در البرز به ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد
  • پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه
  • آسمان این مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • ادامه بارندگی ها در استان