Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@14:34:12 GMT

کشته‌شدن سرکرده گروه طالبان پاکستان

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۸۱۱۳

رسانه‌های پاکستانی امروز از کشته شدن ۳ نفر از سرکردگان گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان که طی ماه‌های اخیر وارد مذاکرات صلح با دولت اسلام‌آباد شده بودند، در افغانستان خبر دادند. ناطقان: خودروی حامل «عمر خالد خوراسانی» و ۲ نفر دیگر از همراهانش درپی انفجار بمب کنار جاده‌ای در ولایت پکتیا واقع در افغانستان منهدم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گفته می‌شود، در این انفجار هر سه نفر از سرکردگان طالبان پاکستان کشته شدند. این درحالی است که اعضای گروه تروریستی تحریک طالبان طی ماه‌های اخیر چند دور مذاکرات صلح با نمایندگان دولت پاکستان و با میانجی‌گری طالبان افغانستان انجام داد.

شبکه خبری «جیو نیوز» پاکستان اعلام کرد که منابع نزدیک به رهبران طالبان پاکستان هلاکت اعضای ارشد خود در افغانستان را تایید کردند.

تحریک طالبان پاکستان مسئولیت بسیاری از حملات مرگبار تروریستی در این کشور از جمله حمله به مدرسه پیشاور در دسامبر ۲۰۱۴ که دست کم ۱۲۰ کشته برجای گذاشت را بر عهده گرفته است.

دولت پاکستان هشت سال پیش در دوره نواز شریف نخست وزیر وقت این کشور طرح گفت‌وگوهای صلح با شبه نظامیان تحریک طالبان را آغاز کرد و پس از برگزاری چندین جلسه مذاکره میان نمایندگان دوطرف، این روند به دلیل عدم توقف حملات تروریستی و آغاز عملیات نظامی از سوی ارتش پاکستان، به نتیجه‌ای نرسید و دولت اسلام‌آباد تصمیم به ادامه مقابله این گروه گرفت.

منبع: مشرق برچسب ها: کشته شدن ، سرکرده گزوه طالبان ، پاکستان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کشته شدن پاکستان طالبان پاکستان تحریک طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۸۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟