Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سالروز شهادت ابا غبد الله الحسین (ع ) و یاران با وفایشان و روز عاشورا استان خراسان جنوبی صحنه دیگری از شکوه ودلدادگی عزاداران حسینی رقم خورد و نیز عزاداری‌ها، مداحی‌ها و سوگواری به اوج خود رسیده و این استان یکپارچه عزا و ماتم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، امروز هیئت‌های مذهبی و قشرهای مختلف مردم  ولایتمدار خراسان جنوبی در روز عاشورای حسینی با حضور پرشور در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان بار دیگر جلوه‌ای از عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت را به  نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز عشق ودلدادگی و ابراز ارادت  مردم این دیار به امام حسین (ع) و شهدای کربلا در فضای شهرها و روستاها طنین‌انداز شده است و عاشقان اهل بیت (ع) ندای «لبیک یا حسین» و «یالثارات الحسین» را امروز در نقطه‌ای فراتر از 1400 سال تاریخ، فریاد می‌زنند.

از ساعات اولیه صبح کوچه‌ها و خیابان‌های شهر بیرجند نیز امروز حال و هوای خاصی داشت  و دسته‌های عزاداری از سراسر شهر به سمت قتلگاه (بهشت متقین) حرکت کردند.

شور وشعور و حال و هوای عاشورایی مردم پس از دو سال کرونایی قابل وصف نیست؛ لباس و عَلَم سیاه، خیمه‌ها و کجاوه‌ها، حرکت قافله نینوا و فریاد «لبیک یا حسین» از گوشه گوشه گودی قتلگاه بیرجند شنیده می‌شود.

امسال نیزمطابق  رسم همه ساله مردم و هیات‌های عزداری در روز دهم محرم‌ در محلی به نام قتلگاه بیرجند که به بهشت متقین شهر معروف است گرد هم می‌آیند و به عزاداری می‌پردازند.

قتلگاه بیرجند امروز شاهد حضور هزاران نفر از مردان و زنان، جوانان و پیران و هیات‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی است.

صحنه هایی از شکوه وعزاداری مردم بیرجند را بیننده باشید:

 

انتهای پیام/250/ی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۹۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پاک مهمان ۳ شهر خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، براساس سامانه پایش کیفی هوای کشور هم اکنون کیفیت هوای ۳ شهر خراسان جنوبی در وضعیت پاک است.

همچنین هم اکنون شاخص کیفی هوا در بیرجند ۲۲، سرایان ۳۴ و حاجی آباد زیرکوه ۳۷ است.

همچنین کیفیت هوای نهبندان با شاخص ۸۲ در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

دیگر خبرها

  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • خراسان جنوبی عزادار شهادت امام صادق (ع) + تصاویر
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد
  • هوای پاک مهمان ۳ شهر خراسان جنوبی
  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد