Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم استان مرکزی و عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) در شب و روز دهم ماه محرم که به نام عاشورای حسینی معروف است با حضور در مساجد، بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و تکیه‌ها برای غربت امام حسین علیه السلام و شهدای دشت کربلا سوگواری و عزاداری کردند.

هر یک از شب‌های محرم به نام یکی از شهدا یا شخصیت‌ها یا وقایعی مرتبط با جریان کربلا نام گذاری شده است ومداحان و سخنرانان در دهه محرم روضه و نوحه مرتبط با نامگذاری آن شب را می‌خوانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز دهم محرم به نام حسین بن علی (ع) الگوی آزادگان جهان. شهامت، ایثار، بردباری، تسلیم، رضا، وفا، فروتنی، شجاعت و پایداری امواج اقیانوس بی منتها است.

اگر این قیام چنین درون مایه ارزشمندی از فضایل انسانی را نداشت، این گونه بر پیشانی تاریخ نمی‌درخشید. عاشورا این گونه توانست حصار زمان و مکان را درهم شکند و تاریخ را درنوردد.

در شب و روز دهم محرم مردم استان مرکزی با حضور در هیات‌های عزاداری با سینه زنی، نوحه خوانی و روضه خوانی به یاد شهدای دشت کربلا به خصوص سرور شهیدان اشک ماتم ریختند و یاد کربلا و قیام عاشور را زنده نگه داشتند.

سخنرانان و مبلغان دینی هم با اشاره به تاریخ، روایات و مستندات تاریخی قیام عاشورا را بازگو کردند و هدف قیام امام حسین (ع) و قیام علیه ظلم و ظالم واحیای اسلام ناب محمدی با قیام عاشورا وشهادت سالار شهیدان و پیام رسانی امام سجاد (ع) و حضرت زینب سلام اللله علی‌ها را تشریح کردند.

سخنرانان همچنین به تبیین واقعه عاشورا و شهادت مظلومانه امام حسین علیه السلام و یاران باوفای آن حضرت در صحرای کربلا پرداختند.

مراسم عزاداری امام حسین (ع) همه ساله در ایام محرم در اماکن و فضا‌های مختلف شهر‌ها و روستا‌های استان مرکزی برگزار می‌شود و مردم استان مرکزی ارادت خود را به حضرت ابا عبدالحسین (ع) نشان می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عاشورای حسینی محرم ۱۴۰۱ ماه محرم امام حسین علیه السلام استان مرکزی امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۹۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

دَخَلتُ على أبی الحسَنِ العَسکرِیِّ علیه ‏السلام فقالَ: «أینَ کُنتَ؟ فَقُلتُ: زُرْتُ الحُسینَ علیه ‏السلام، قالَ: أما إنّکَ لو زُرْتَ قَبرَ عبدِ العظیمِ عِندَکُم لَکُنتَ کَمَن زارَ الحُسینَ بنَ عَلِیٍّ علیهماالسلام؛» «راوی: یکى از اهالى رى گفت: خدمت امام هادى علیه ‏السلام مشرّف شدم. حضرت پرسید: کجا بودى؟ عرض کردم: به زیارت حسین علیه ‏السلام رفته بودم. حضرت فرمود: بدان که اگر قبر عبدالعظیم در شهر خودتان را زیارت کنى، همچون کسى باشى که حسین بن على علیهماالسلام را زیارت کرده باشد.»

منبع: ثواب الأعمال: ج ۱، ص ۱۲۴

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)