Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنگره آمریکا می‌خواهد ایستگاه فضایی بین المللی تا پایان دهه به کار خود ادامه دهد، اما سایر شرکا در این ایستگاه نیز باید با این امر موافقت کنند. قانون جدید «ایجاد انگیزه‌های مفید برای تولید نیمه هادی ها» شامل لایحه مجوز ناسا است که به طور رسمی مشارکت این آژانس مشارکت در برنامه ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) را برای شش سال و تا سال ۲۰۳۰ تمدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس گزارش اسپیس، قانون CHIPS که هدف اصلی آن افزایش تولید نیمه هادی در آمریکا برای رفع کمبود‌های زنجیره تامین ناشی از همه گیری ویروس کرونا است، اکنون توسط سنا و مجلس نمایندگان این کشور به تصویب رسیده و فقط نیاز به امضا جو بایدن دارد تا به قانون تبدیل شود.

بیل نلسون، مدیر ناسا در بیانیه‌ای نسبت به تصویب این لایحه ابراز خوشحالی کرد. او افزود: این اقدام ادامه حمایت دو حزبی از بسیاری از مأموریت‌های ناسا، از جمله برنامه‌های ماه برای سفر به ماه و مریخ، را نشان می‌دهد. همچنین تمدید مشارکت ایالات متحده در ایستگاه فضایی بین‌المللی تا سال ۲۰۳۰ را نشان می‌دهد.

با این حال، اینکه ایستگاه فضایی بین‌المللی تا سال ۲۰۳۰ به فعالیت خود ادامه دهد، تماما به دست آمریکا نیست و سایر آژانس‌هایی که در این برنامه حضور دارند نیز باید متعهد به تمدید شوند.

ایستگاه فضایی

یکی از این شرکای ایستگاه فضایی، آژانس فضایی فدرال روسیه، است که به نظر می‌رسد تمایلی برای ادامه این همکاری ندارد. به نظر کاملا متعهد نیست. Roscosmos به تازگی اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۸ و زمانی که ایستگاه فضایی جدید روسیه تکمیل شود در ایستگاه فضایی باقی خواهد ماند.

روز گذشته هم سنا پیش نویس لایحه هزینه‌های بازرگانی، عدالت و علم (CJS) را برای سال مالی ۲۰۲۳ منتشر کرد. این لایحه ۲۵.۹۷۳۸ میلیارد دلار بودجه را در سال آینده در اختیار ناسا قرار می‌دهد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ایستگاه ایستگاه فضایی ایستگاه فضایی ایستگاه راه آهن ایستگاه فضایی بین المللی ایستگاه تقویت فشار ایستگاه فضایی بین المللی تا سال ۲۰۳۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۹۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضانوردان چین به زمین بازگشتند

فضانوردان ماموریت «شنژو ۱۷» پس از گذراندن شش ماه در ایستگاه فضایی «تیانگونگ» به زمین بازگشتند.

به گزارش ایسنا، سه فضانورد چین روز ۳۰ آوریل پس از گذراندن ۶ ماه در مرز نهایی به زمین بازگشتند.

به نقل از اسپیس، فضاپیمای ماموریت «شنژو ۱۷»(Shenzhou 17) حدود ۹ ساعت پس از خروج از ایستگاه فضایی «تیانگونگ»(Tiangong) چین، در ساعت ۵:۴۶ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی با چتر نجات در منطقه خودمختار مغولستان داخلی فرود آمد.

خبرگزاری دولتی شینهوا به نقل از «آژانس فضایی سرنشین‌دار چین»(CMSA) اعلام کرد که هر سه خدمه شنژو  ۱۷ شامل «تانگ هونگبو»(Tang Hongbo)، «تانگ شنجی»(Tang Shengjie) و «جیانگ شینلین»(Jiang Xinlin) سالم و ایمن هستند.

شنژو ۱۷ در روز ۲۵ اکتبر بر فراز یک موشک «لانگ مارچ ۲اف»(Long March 2F) پرتاب شد و حدود ۶.۵ ساعت بعد به ایستگاه فضایی تیانگونگ رسید.

بیشتر بخوانید:

چین ۳ فضانورد جدید به ایستگاه فضایی «تیانگونگ» فرستاد

این ماموریت دوازدهمین پرواز فضانوردان چین و ششمین بازدید خدمه از تیانگونگ بود که مونتاژ آن در اواخر سال ۲۰۲۲ به پایان رسید.

سه خدمه شنژو ۱۷، جوان‌ترین خدمه‌ای بودند که تا آن زمان از تیانگونگ بازدید کردند. در روز پرتاب، هونگبو ۴۸ ساله، شنجی ۳۴ ساله و جیانگ ۳۵ ساله بود. در حال حاضر فضانوردان ماموریت «شنژو ۱۸» که روز ۲۵ آوریل پرتاب شد، این عنوان را به خود احتصاص داده‌اند. «یه گوآنگفو»(Ye Guangfu)، «لی گوآنگسو»(Li Guangsu) و «لی کنگ»(Li Cong) به ترتیب فقط ۴۳، ۳۶ و ۳۴ سال سن دارند.

خدمه شنژو ۱۷ در مدار پایین زمین ۶ ماه پرحادثه را سپری کردند. برای مثال، آنها ده‌ها آزمایش علمی و دو پیاده‌روی فضایی انجام دادند که یکی در ماه‌ دسامبر و دیگری در ماه مارس بود. پیاده‌روی‌های فضایی برای تعمیر آرایه‌های خورشیدی تیانگونگ انجام شدند که در اثر برخورد ریزشهاب‌سنگ‌ها آسیب دیده بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • (ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود