Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «میشاییل بالاک» ستاره‌ای که تا قبل از جام جهانی ۲۰۱۰ در تیم ملی آلمان بازی می‌کرد و بازوبند کاپیتانی «مانشافت» را در اختیار داشت، اکنون بیشتر به عنوان کارشناس در محافل عمومی ظاهر می‌شود. با رسانه‌ها صحبت می‌کند و نظر می‌دهد.

از جمله موضوعاتی که به تازگی مورد توجه‌اش قرار گرفته، تغییر و تحولات انجام شده در بایرن مونیخ، قهرمان پرافتخار بوندس لیگاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  تیمی که خود در سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ به مدت ۴ سال برایش ۱۰۷ بازی کرد و ۴۴ گل نیز به ثمر رساند.

این پیشکسوت در مورد خریدهای تابستانی سرخ‌پوشان، به خصوص سادیو مانه و ماتیس دلیخت در مصاحبه با اشپورت گفت: امسال حسن صالح حمیدزیچ به عنوان مدیر ورزشی راحت نشست و برای خریدهای که مورد نظر باشگاه بود، برنامه‌ریزی کرد. دید می‌تواند پول خرج کند و آن را به بهترین شکل ممکن برای باشگاه سرمایه‌گذاری کند. البته که بودجه کافی داشت. پس برنامه ریخت. دیدید که با مانه و دلیخت برنامه‌اش را پیش برد.

وی افزود: برای بایرن، قهرمانی همیشه هدف است. اما لیگ قهرمانان معیار است. جامی که در ۲ سال اخیر بایرن نتوانست به ایستگاه پایانی‌اش برسد. البته پس از قهرمانی اروپا با فلیک در سال ۲۰۲۰، در ۲ دوره اخیر لیگ قهرمانان، ثبات و تداوم در مرحله‌های حذفی، از بایرن دیده شد. این اتفاق کاملا طبیعی است در مورد رئال مادرید و هر باشگاه دیگری که فاتح لیگ قهرمانان شده، همینطور بوده است. برای بایرن مهم است که در دراز مدت، به جایگاه خوبی برسد؛ و من فکر می‌کنم این خریدها در همین راستا صورت گرفت.

هماهنگی تازه واردها

اسطوره ۴۵ ساله مونیخی‌ها در بحث سیستم بازی تیم محبوبش با وجود تازه واردها نیز در این مصاحبه بلند نظر داد: «با نگاهی به گذشته، بایرن با زنجیره دفاعی چهار نفره همیشه چهره موفقی داشته است. از زمانی که یولیان ناگلسمان، مسئولیت فنی تیم را در اختیار گرفت، می‌بینیم که گاه دفاع سه نفره را مثل دوران مربیگری در لایپزیگ مورد استفاده قرارداد. با این حال فکر می‌کنم بایرن باز به همان سیستم زنجیره دفاعی ۴ نفره بازگردد.»

وی افزود: به عنوان مربی، شما همیشه  گزینشی ایده‌ال و نهایی دارید که کدام سیستم را بر دیگری ترجیح می‌دهید. ناگلسمان اکنون تیمی از بازیکنان را در اختیار دارد که قادر است در قالب‌های مختلف از آنها استفاده کند. فکر می‌کنم هماهنگی نفرات جدید با تیم، بستگی به این مساله دارد که تیم چه سبک فوتبال را بخواهد بازی کند. در هر حال در دو یا سه سال آینده مهم است که با دقت به ساختار تاکتیکی که مربی طراحی می‌کند، تیم گوش فرا دهد و عمل کند تا بهترین نتیجه حاصل گرفته شود.

ستاره ارزشمند سال‌های نه چند دور فوتبال ژرمن‌ها در پاسخ به این پرسش که سادیو مانه، مهاجم خریداری شده از لیورپول چه نقشی را ایفا خواهد کرد؟ اظهار داشت:بایرن با مانه، در حقیقت بازیکنی در خط حمله دارد که با روبرت لواندوفسکی که توپ‌ها را به گل تبدیل می‌کرد و دیگران را به بازی وارد می‌کرد، متفاوت است. مانه چهره کاملا متفاوتی است. اما به شکلی او هم می‌تواند گل بزند و دیگران را تشویق و ترغیب به مشارکت کند. فکر می‌کنم تجربه کافی از بازی در لیورپول دارد و دیر و یا زود، در خط حمله بایرن، هماهنگ خواهد شد. در لیورپول که اینگونه نشان داد و در بایرن هم می‌تواند همین‌گونه عمل کند.

جذابیت بوندس لیگا با ستاره‌های جدید

ستاره سابق آلمان‌ها در بوندس لیگا سال‌ها فعالیت کرد.«شماره ۱۳ فراموش نشدنی » بعد از بازی در تیم محلی کمنیتس، با کایزرس لاترن، بایرلورکوزن (۲ دوره) و بایرن مونیخ سال‌ها بازی در این لیگ ممتاز اروپایی را تجربه کرد. بدیهی است که می‌تواند درباره مسائل مربوط به آن، نیز نظر دهد.

از جمله این که آیا با ورود سری جدید ستاره‌ها مثل مانه و دلیخت، بوندس لیگا به جذابیت تازه‌ای رسیده است؟

به پرسش مطرح شده او اینگونه پاسخ داد: «در تابستان امسال چند ستاره مثل مانه و دلیخت آمدند. ماریو گوتسه هم بازگشت. در عین حال بایرن، چهره بزرگی مثل لواندوفسکی را از دست داد. البته فکر می‌کنم بایرن همه چیز را درست انجام داد و با در نظر گرفتن بحث اقتصادی، رفتار کرد. برای لواندوفسکی، بارسلونا بعد از سال‌ها حضور در بایرن، چیزی متفاوت است. در مورد دلیخت کمی باید صبر کرد. او در یوونتوس بدون جنجال نبود. از نظر عملکرد  هنوز بازیکنی نیست که عنوان ستاره جهانی را یدک بکشد. با مانه، فکر می‌کنم خرید خوبی انجام شد. اما اگر من به جای یک خبرنگار باشم و با او مصاحبه کنم، می‌پرسم چه چیزی باعث ترک لیگ برتر انگلیس و حضورش در بایرن شد. به هر حال لیگ برتر نسبت به بوندس لیگا جذابیت بیشتری برای یک بازیکن حرفه‌ای نظیر او دارد. در کل فکر می‌کنم بازیکنان خوبی به بوندس لیگا آمدند که کمک به جذابیت آن می‌کنند. اما نباید از خاطر دور کرد که همین لیگ، ارلینگ هالند و لواندوفسکی را نیز از دست داد.

لواندوفسکی به عقب گام برنداشت

بالاک که خود در دوران فوتبالش از بایرن مونیخ در سال ۲۰۰۶ به چلسی انگلیس رفت و لژیونر کشورش شد، با فضای کار در تیمی بزرگ خارج از وطنش آشناست. او در ادامه مصاحبه‌اش به این پرسش که لواندوفسکی با رفتن به بارسلونا ، آیا به تیمی بزرگتر رفته و چرا پایان کارش نزد باواریایی‌ها با حواشی همراه بود، نیز پاسخ داد: نمی‌خواهم قضاوت کنم، بارسلونا باشگاه بزرگتری نسبت به بایرن است یا نه. اما این تغییر برای لواندوفسکی، به منزله گامی به عقب نیست. بارسلونا حداقل به اندازه بایرن، تاریخ دارد. ضمن آنکه بازی در لالیگا در کنار لیگ قهرمانان، برایش فوق‌العاده جذاب خواهد بود.

هافبک دفاعی قدرتمند پیشین ژرمن‌ها افزود: این که بازیکنی مثل لواندوفسکی بایرن را ترک کند، چیزی بد نیست. قبلا هم بازیکنانی مثل آلابا و تونی کروس رفتند. از تیم‌های بزرگ دیگر اروپا هم، بازیکنانی رفته‌اند. پس در  جمعی نزدیک به ۳۰ بازیکن، این اتفاق را کاملا طبیعی می‌دانم. باید در نظر گرفت که دوره فعالیت موثر  بازیکنی حرفه‌ای بین ۱۰ تا ۱۵ سال است و همه هم، تصمیمات یکسانی نمی‌گیرند. ضمن آنکه در اروپا فقط بایرن نیست. چند باشگاه بزرگ هم هستند که بازیکن انگیزه و میل رفتن به آن تیم‌ها را دارد.

نظر بالاک درباره پلی‌آف در بوندس لیگا

کاپیتان اسبق مانشافت در همین گپ و گفت، نظرش را در مورد ایجاد تغییراتی در بوندس لیگا نظیر برگزاری مسابقات پلی‌آف در پایان فصل به منظور ایجاد هیجان و انگیزه بیشتر بعد از قهرمانی‌های متوالی و یکنواخت بایرن، نیز بیان کرد.

او اظهار داشت: از نقطه نظر باشگاهی، می‌توان گفت که عملکرد بایرن در سالیان اخیر و حتی یک دهه گذشته خوب بوده که توانسته چنین وضعیتی را ایجاد کند. این که تیم قهرمانی‌های متوالی کسب کند. با این حال فکر می‌کنم در مونیخ، همه از مدل‌های کسب درآمد جدید استقبال می‌کنند. البته در فوتبال آلمان، سنتی‌ها تاثیر بسزایی در اعمال نظرات خویش دارند. اما در نهایت، آنچه مهم بوده، پیکارهاست که محصولی هیجان انگیزتر و جذاب‌تر بوجود آید. در واقع همیشه باید اطمینان داشت که شرایط برای آنکه تیم ضعیف‌تر بیاید و تیم قوی‌تر را شکست دهد، وجود دارد. من ایجاد بازی‌های پلی‌آف را گزینه‌ای مناسب می‌بینم که البته برای اجرای آن، باید نشست و همفکری کامل کرد تا به یک طراحی قوی و بی‌عیب رسید.

نظر کاپیتان سابق درباره تیم ملی آلمان

بالاک در سال ۱۹۹۹ برای اولین بار از سوی برتی فوگتس به تیم ملی آلمان «مانشافت» دعوت شد. در آن موقع در تیم کایزرس لاترن بازی می‌کرد. البته اولین بازی ملی او به ۲۸ آوریل سال ۱۹۹۹ و زمان مربیگری اریش ریبک مربوط می‌شود که مقابل اسکاتلند به میدان رفت و در دقیقه ۶۰ جایگزین دیتمار هامان شد.

وی تا سال ۲۰۱۰ عضو تیم کشورش بود و موفق شد ۹۸ مرتبه برایش به میدان رود و ۴۲ گل بزند.

«فرمانده پیشین» درباره تیم کشورش که اکنون توسط هانس دیتر فلیک هدایت می‌شود و یکی از بخت‌های قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به حساب می‌آید، هم نقطه نظرش را بیان کرد. « از زمانی که فلیک مسئول تیم ملی شده، تلاش کرده تا ساختار جدیدی را ایجاد کند. فکر می‌کنم در کارش تا به اینجا موفق بوده اما هنوز ضعف‌هایی به چشم می‌خورد. برای من مایه خوشحالی است که فلیک در تمرینات همه تیم‌های بوندس لیگایی شرکت می‌کند و همه چیز را به دقت زیر نظر می‌گیرد. به این ترتیب هیچ بازیکنی از دید او دور نمی‌ماند. حداقل این که بازیکنانی را فرا می‌خواند که تا حد زیادی در جاهایی که مشکل داریم، برطرف کننده ضعف‌ها باشند.»

ستاره سابق افزود: فلیک در بایرن نشان داد که کارش را بلد است. می‌داند چطور ابتدا آرامش ایجاد کند و بعد ذهنیت قهرمانی در تیمش بوجود آورد. او البته این نکته را هم می‌داند که چندین تیم دیگر نیز با جدیت برای کسب قهرمانی جهان تلاش خواهند کرد. فکر می‌کنم فلیک اکنون به ذهنیت لازم و کافی قهرمانی نیاز دارد تا در کنار خودش، این باور را در بازیکنانش به تدریج تقویت کند. انجام این کار البته زمان می‌برد و باید دید آیا او این پروژه را می‌تواند تا زمستان در تیمش ایجاد کند یا خیر.

برچسب‌ها بایرن مونیخ بورسیادورتموند بوندسلیگا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بایرن مونیخ بورسیادورتموند بوندسلیگا بایرن مونیخ بورسیادورتموند بوندسلیگا لیگ قهرمانان بایرن مونیخ بوندس لیگا فکر می کنم تیم ملی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۰۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آینتراخت فرانکفورت‌ + پخش آنلاین

پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آینتراخت فرانکفورت‌ در چارچوب رقابت‌های بوندس‌لیگا آلمان از ساعت ۱۷:۰۰ امروز آغاز و از سایت آپارات و آنتن پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های بایرن مونیخ و آینتراخت فرانکفورت امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های بوندس‌لیگا آلمان با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز بایرن مونیخ و آینتراخت فرانکفورت‌

بوندس‌لیگا آلمان (بایرن مونیخ - آینتراخت فرانکفورت) ساعت ۱۷:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

کد خبر 748349

دیگر خبرها

  • برتری 1-0 اتلتیکو مادرید مقابل بایرن مونیخ با گل دیدنی سائول نیگز (لیگ قهرمانان اروپا - 2016/4/28) / فیلم
  • آژاکس را که می‌بینم، حالم بد می‌شود
  • هری کین: بلینگام فصل فوق‌العاده‌ای داشته است؛ امیدوارم مقابل رئال مادرید گلزنی کنم
  • خلاصه بازی بایرن مونیخ 2-1 آینتراخت فرانکفورت (بوندسلیگا آلمان 2023/24)
  • خلاصه بازی بایرن مونیخ و فرانکفورت + فیلم
  • پیروزی بایرن و شکست عجیب بوروسیا دورتموند در بوندسلیگا
  • ساعت پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آینتراخت فرانکفورت‌ + پخش آنلاین
  • هشدار ستاره رئال: فقط بازی با بایرن!
  • پرطرفدارترین بازیکن حال حاضر جهان به بایرن مونیخ می‌رود؟
  • پروژه‌ای بزرگ برای تبدیل شدن به تیمی مدعی در انگلیس؛ چرا آستون ویلا با گزینه مربیگری بایرن و لیورپول دنبال جاه طلبی است؟