Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ادامه بارش‌ها در این استان تا فردا( 19 مردادماه) از مردم خواست از اسکان و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها و همینطور چرای دام در مناطع مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کرده و کوهنوردان و ورزشکاران تا بازگشت به شرایط پایدار جوی، از انجام فعالیت‌های ورزشی در مناطق کوهستانی پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران آنلاین، مهران چراغپور تصریح کرد: طبق گزارش‌ سیستم‌های هواشناسی، بارش‌های تابستانی در بسیاری از مناطق استان از فردا شکل می‌گیرد اما شدت آن برای کوهرنگ، شمال شهرستان شهرکرد، اردل، لردگان، خانمیرزا و جنوب شهرستان بروجن بیشتر پیش‌بینی شده است.
وی با تأکید بر اینکه در این مدت فعالیت سامانه بارشی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید و تگرگ پیش‌بینی شده است، ادامه داد: بارش‌های تابستانی، منجر به جاری شدن رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و دایمی می‌شود و خسارت در اثر وزش باد و صاعقه نیز پیش بینی شده است؛ بر این اساس از بهره‌برداران و فعالان عرصه شیلات می‌خواهیم که نسبت به تنظیم آب ورودی استخرهای پرورش ماهی اقدام کنند.
چراغپور در ادامه از دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی و ستادی خواست برای مقابله با بحران احتمالی آمادگی داشته باشند و نسبت به تحکیم سازه‌های سبک، تابلوهای تبلیغاتی و بنرهای مناسبتی در تکایا و هیأت‌های مذهبی اقدام لازم را انجام دهند.
گفتنی است، علاوه‌بر اینکه سامانه بارشی مانسون در چهارمحال و بختیاری که از چهارشنبه هفته گذشته به مدت چند روز شکل گرفت و خسارت‌های بسیاری به دنبال داشت، روز یکشنبه نیز با ورود یک سامانه بارشی از شمال و غرب کشور به استان، در 6 شهرستان این استان سیلاب شکل گرفت و خسارت‌های بسیاری بویژه در بخش عشایر به بار آورد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رودخانه ها بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۰۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود

مجتبی میهن‌پرست معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان ایلام اظهار کرد: فعالیت این سیستم از عصر امروز و با رشد ابر و بارش‌های پراکنده باران آغاز می‌شود و تا اواسط روز شنبه هفته آتی این بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای سامانه فوق هشدار سطح نارنجی صادر شده است، افزود: بارش‌های این سیستم به صورت رگبار بهاری است که طی روز‌های چهارشنبه تا جمعه به تناوب و به صورت نقطه‌ای و منقطع شدت می‌یابد.

میهن پرست ادامه داد: این سیستم از ظرفیت بارشی قوی برخوردار است و کل استان را در برمی‌گیرد، اما هسته اصلی نزولات جوی سامانه مذبور در مناطق شمال، مرکز شرق و جنوب شرق استان است.

وی اضافه کرد: این سامانه بارشی همراه با رعد و برق، بارش تگرگ در مناطق مستعد، صاعقه، وزش باد شدید لحظه‌ای و بارش‌های تند رگباری است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان ایلام یادآور شد: آبگرفتگی مسیل‌ها و رودخانه‌ها، بروز روان آب و اختلال در تردد از جمله پیامد‌های این سیستم خواهد بود.

میهن پرست در خصوص احتمال آسیب دیدن باغات و اراضی زراعی، عدم صعود به ارتفاعات به علت خطر اصابت صاعقه، تحکیم سازه‌های سبک، عدم اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و خشکه‌رود‌ها هشدار داد.

میهن پرست بیان کرد: دمای هوای روزانه در مدت فعالیت سیستم بین هشت تا ۹ درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود
  • جسد کودک غرق شده در رودخانه خرسان هنوز پیدا نشده است
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری از سه‌شنبه تحث تاثیر سامانه بارشی است
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ ها
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ها