Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، با روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا و خروج این کشور از برجام، موج جدیدی از تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بر ایران آغاز شد. فشارهای بیرونی در کنار ضعف‌های داخلی طی سال‌های ۹۷ تا ۹۹ به فشار معیشتی قابل توجهی بر اقشار آسیب‌پذیر جامعه انجامید. به طوری که تمام شاخص‌های کلان اقتصادی نشان دهنده کوچک‌تر شدن سفره مردم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست‌مداران آمریکایی امیدوار بودند با افزایش فشارهای معیشتی، نارضایتی عمومی افزایش یافته و نظام جمهوری اسلامی مجبور به مذاکره و اعطای امتیازات سیاسی بیشتری شود.

در این شرایط حمایت از دهک‌های پایین درآمدی امری ضروری بود. به همین منظور دولت دوازدهم با هدف حمایت از معیشت مردم از فروردین ۱۳۹۷ اقدام به اعطای ارز ترجیحی به کالاهای مختلف کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که سیاست موردبحث تا حدی به هدف خود یعنی حمایت از معیشت مردم رسید، اما به دلیل اتلاف زیاد منابع ارزی کشور و بروز مشکلاتی از قبیل قاچاق معکوس، ایجاد بستر فساد و رانت و مسائل این‌چنینی نتایج آن حداقلی بود.  

کارشناسان اذعان دارند که ارز ترجیحی یک سیاست موقت است و نباید از آن در بلندمدت استفاده کرد. به نظر می‌رسد سیاستمداران نیز به لزوم حذف آن واقف بودند اما عزم لازم برای برچیدن ارز ترجیحی وجود نداشت. تا اینکه دولت سیزدهم مجبور شد با قبول عواقب احتمالی، حذف ارز ترجیحی ۴ قلم کالای اساسی را حذف کند و یارانه را به‌صورت مستقیم به خانوارها بپردازد.

اقدام درستی دولت سیزدهم برای حذف ارز ترجیحی

«محمدرضا نجفی منش» عضو اتاق بازرگانی تهران در خصوص تورم‌های اخیر در کشور گفت: یکی از اقدامات درستی که دولت سیزدهم انجام داد، حذف ارز ترجیحی بود. بخش زیادی از تورمی که الآن در جامعه احساس می‌کنیم، ارتباطی به حذف ارز ترجیحی ندارد.

وی افزود: تورم بیشتر به موضوع نقدینگی ارتباط دارد که در دست بانک مرکزی است و به خاطر کسری بودجه دولت مشکلاتی را به وجود آورده است؛ بنابراین، نمی‌توانیم تورم‌های فعلی را به حذف ارز ترجیحی ربط دهیم و به این ترتیب درستی این سیاست را زیر سوال ببریم.  

عضو اتاق بازرگانی گفت: دولت باید با جدیت حذف قیمت‌گذاری‌های دستوری را مدنظر قرار دهد. دوم اینکه باید یک نرخ برای ارز داشته باشیم و آن هم نرخ بازار باشد. باید از اختلاف زیاد بین نرخ ارز در بازار و نرخ ارز دولتی پرهیز کنیم. به این ترتیب، همه چیز متعادل‌تر می‌شود و کارها بهتر پیش می‌رود.

نجفی منش در مورد این سوال که کاهش میزان تورم ماهانه در تیرماه نسبت به خردادماه چه پیامی در مورد موقت بودن اثر شوک قیمتی ناشی از آزادسازی قیمت‌ها و حذف ارز ترجیحی دارد، پاسخ داد: از آنجایی که مابه‌التفاوت افزایش قیمت‌ها بر اثر حذف ارز ترجیحی در قالب یارانه به مردم داده می‌شود، تورمی بر اثر این سیاست ایجاد نمی‌شود و مردم فشار عمده‌ای را متحمل نمی‌شوند؛ اگر شوک قیمتی‌ای هم وجود داشته باشد، موقت است و در درازمدت حذف ارز ترجیحی کاملاً به نفع مردم است.

وی تاکید کرد: حذف ارز ترجیحی یک اقدام درست است و باید همگی از دولت حمایت کنیم تا کارها به‌درستی پیش برود.  

حذف ارز ترجیحی باعث رونق تولید می‌شود

عضو اتاق بازرگانی گفت: وقتی ارز ترجیحی می‌دادیم و واردات ارزان قیمت داشتیم، تولید ملی در کالاهای مشمول ارز دولتی توجیه اقتصادی نداشت. تولیدکنندگان داخلی نمی‌توانستند با کالاهای وارداتی ارزان رقابت کنند. به طور مثال کالایی که وارد می‌شد با قیمت ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسید و همان کالا اگر قرار بود در داخل کشور تولید شود با توجه به هزینه‌های بالای تولید با قیمت ۲۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسید؛ بنابراین برای تولیدکننده داخلی صرفه اقتصادی نداشت که به تولید آن کالا بپردازد.

نجفی منش بیان کرد: حذف ارز ترجیحی می‌تواند به افزایش رقابت‌پذیری در بازار منجر شود و به رونق تولید داخلی بینجامد.

وی با اشاره به اینکه ارائه‌ی یارانه به‌صورت مستقیم به خانوارها نسبت به ارز ترجیحی میزان اصابت بیشتری به جامعه هدف دارد، تصریح کرد: در برخی کشورها مانند سوئد، دولت به بررسی مخارج حداقلی خانوارها در ماه می‌پردازد و اگر درآمد آن‌ها کمتر از آن مخارج حداقلی باشد، مابه‌التفاوتش به صورت نقدی در اختیارشان قرار می‌گیرد. از طرف دیگر، کسانی که درآمد بالایی دارند، ملزم به پرداخت مالیات هستند.

عضو اتاق بازرگانی تاکید کرد: باید چنین مکانیسمی در کشور پیاده شود تا فقیر در کشور وجود نداشته باشد و اختلاف بین طبقات بیش از حد نباشد و تمام شهروندان بتوانند نیازهای حداقلی خود را برطرف کنند.

منبع: ایرنا لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر ارز ترجيحی اخبار اقتصاد کلان اخبار مرتبط جنجال بازگشت قیمت ها به شهریور ۱۴۰۰ ادامه دارد! / سوال نمایندگان مجلس: شرط ما چه شد؟ ۱۴۰۱/۵/۱۱ در ماه های آینده، بعید است تورمی چون خرداد داشته باشیم / تورم احتمالا بین ۳۰ تا ۴۰درصد ۱۴۰۱/۵/۱۷ کنکور همچنان عادلانه ترین بی عدالتی آموزشی / چرا تاکید بر مدارس ۴۰نفر برتر آدرس اشتباه… ۱۴۰۱/۵/۱۷ ٧۵درصد آمریکایی‌ها در پرداخت صورت حساب مشکل دارند! ۱۴۰۱/۵/۱۷ بحران پیش رو مانند بحران بزرگ مالی است ۱۴۰۱/۵/۱۶ فاکتور الکترونیکی یک گام دیگر به اجرا نزدیک تر شد ۱۴۰۱/۵/۱۶ آخرین ویدیو ها انتقام خنده دار سگ از صاحبش! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ۰۱:۰۱ تلاش ماهی برای فرار از قلاب + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ۰۰:۳۷ بهنوش بختیاری در مراسم محرم خیابان های مشهد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ۰۰:۱۵ تصاویری از ماهواره ایرانی خیام که فردا به فضا خواهد رفت ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ۰۰:۰۳ درد و دل مازیار لرستانی با امام حسین (ع) اشک همه را درآورد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۲۳:۵۳ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۹:۲۴ فاصله زمین با خورشید در حال کاهش است یا افزایش؟ ۰۹:۲۱ حذف ارز ترجیحی یک اقدام درست است و باید همه از دولت حمایت کنیم ۰۹:۱۷ بودجه لازم برای خرید یک واحد ۱۲۰ متری در پونک چقدر است؟ ۰۹:۰۳ چند توصیه‌ ایمنی برای رانندگی در هوای بارانی ۰۹:۰۰ برترین دانشگاه های جهان در رشته های علوم پزشکی معرفی شدند ۰۸:۵۲ قدرت بالای بینی کودکان در مقابله با ویروس کرونا ۰۸:۴۶ طلای جهانی در مدار کاهش ۰۸:۴۲ نفت جهانی چند شد؟ ۰۸:۳۸ هوای تهران ناسالم است ۰۸:۳۴ آیا تشعشعات ایربادز‌ها برای سلامتی مضر است؟ ۰۸:۳۲ احتمال ورود واکسن HPV به برنامه واکسیناسیون ملی ۰۸:۱۰ انتخاب رشته دانشگاه آزاد از امروز آغاز می شود ۰۸:۰۵ راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا در سفرهای تابستانی ۰۷:۳۰ ۶ شب سفر به بدروم چقدر هزینه دارد؟ + جدول قیمت ۰۱:۱۴ آنچه در ۶ ثانیه اول می بینید؛ نوع زندگی شما را مشخص می کند ۰۱:۰۵ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ۰۱:۰۱ انتقام خنده دار سگ از صاحبش! + فیلم ۰۰:۵۷ فال ابجد روزانه سه شنبه ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۰۰:۵۱ رقیبت جدید فولکس واگن ؛ فیات فست بک + عکس ۰۰:۴۲ فال حافظ امروز سه شنبه ۱۸ مرداد ۰۰:۳۷ تلاش ماهی برای فرار از قلاب + فیلم ۰۰:۳۱ فال امروز / فال روزانه شخصی ۱۸ مرداد ۰۰:۰۵ ترافیک سنگین و مه‌ گرفتگی در جاده چالوس ۰۰:۰۳ تصاویری از ماهواره ایرانی خیام که فردا به فضا خواهد رفت ۲۳:۵۸ با عادات صبحگاهی موفق ترین افراد آشنا شوید ۲۳:۴۵ تصمیم یک باغ‌ وحش برای فروش ۱۲ قلاده شیر! ۲۳:۳۴ راه‌های درمان شکم افتاده و شل ۲۳:۲۶ مراسم عزاداری شام غریبان با حضور رهبر معظم انقلاب + عکس ۲۳:۰۸ راه حل هایی برای درمان اختلال خواب نوجوانان ۲۲:۵۶ حمله‌ ور شدن پلیس کشمیر به عزاداران حسینی + فیلم ۲۲:۵۶ راه های موثر برای کنترل هورمون گرسنگی ۲۲:۳۳ بارش باران سیل‌ آسا در کره جنوبی + عکس ۲۲:۲۵ چند حرکت نرمشی برای داشتن خواب راحت ۲۲:۰۷ شنا؛ ورزشی که در افزایش قد تاثیر دارد+ مفیدترین نوع ۲۲:۰۲ تماس تلفنی امیرعبداللهیان و بورل پس از پایان مذاکرات در وین ۲۱:۵۸ متن اتحادیه اروپا تنها مبنای احیای برجام است ۲۱:۵۶ توضیحات جوزپ بورل درباره مذاکرات وین ۲۱:۵۴ آمریکا: آماده احیای سریع برجام هستیم ۲۱:۴۷ راه های ساده برای جوان و شاداب شدن صورت ۲۱:۲۹ ۸ راه برای تشخیص جواهر تقلبی و اصل ۲۱:۲۵ شرط مهم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ ۲۱:۲۳ عواقب تورمی به دلخواه ما نیست! ۲۱:۰۷ می خوای گردوی تازه سیاه نشه این روش و امتحان کن ۲۰:۵۸ اقتصاد جهان در تاریکی فرو می رود؟ ۲۰:۵۷ راه های درمان سریع تیروئید کم کار ۲۰:۴۴ افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۱ ۲۰:۰۲ گل کلم را اینطوری باید شست ۱۹:۵۷ کندوان به علت ترافیک سنگین یک طرفه شد ۱۹:۵۴ مواد اولیه وارداتی تولید محصولات سلولزی را کاهش داد ۱۹:۵۳ ست کردن کفش و لباس؛ تضمین کننده جذابیت مردان اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارز ترجيحی عضو اتاق بازرگانی حذف ارز ترجیحی ارز ترجیحی یک ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۰۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون

تین نیوز

فهرستی از مهمترین اقدامات انجام شده در بخش حمل و نقل  از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون منتشر شد.

به گزارش تین نیوز، این اقدامات در کتابچه عملکرد، پایش و کنترل آماری اهم شاخص های کلیدی وزارت راه و شهرسازی در 12 ماهه سال 1401 ، منتشر شده است.

مطابق آنچه در این کتابچه فهرست شده مهمترین اقدامات انجام شده در بخش حمل و نقل از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون عبارتند از :

- تاسیس و راه اندازی صندوق توسعه حمل و نقل به منظور تامین منابع مالی پایدار برای سرمایه گذاری و مشارکت طرح های زیرساختی و نوسازی ناوگان

- تجهیز منابع از محل صندوق توسعه ملی به میزان 200 میلیون یورو جهت توسعه محور ریلی شرق کشور ( حدفاصل راه آهن چابهار زاهدان ) و نهایی نمودن فرایند تامین مالی به ارزش 3700 میلیاردتومان از محل صندوق مذکور برای اجرای قطعه بیرجند به یونسی

- تجهیز منابع از محل تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 به میزان 3200 میلیارد تومان و نهایی نمودن قرارادهای عاملیت با بانک های ملی، مسکن و توسعه تعاون برای تامین مالی طرح های واجد شرایط وزارت متبوع تا سقف 5950 میلیارد تومان با رویکرد اهرم کردن منابع در اختیار وزارت متبوع در شبکه بانکی کشور برای طرح های نوسازی ناوگان هوایی، جاده ای، ریلی و بازآفرینی شهری

- جذب منابع صد درصدی قراردادهای تامین مالی طرح های زیرساختی حوزه حمل و نقل از محل ماده 56 قانون الحاق( 1 ) به ارزش تقریبی 1700 میلیارد تومان و صدور ضمانت نامه دولت برای بانک های طرف قرارداد عاملیت به ارزش تقریبی2000 میلیارد تومان برای طرح های جاده ای

-  انعقاد اسناد قراردادی ( در قالب مشارکت عمومی و خصوصی ) به ارزش تقریبی 10000 میلیاردتومان برای طرح های آزادراهی اصفهان به شیراز ( قطعات7و 8) کمربندی ماهشهر، کنارگذر شرقی تهران

 - افتتاح مسیر ترانزیتی تمام ریلی کانتینری (قزاقستان - ترکمنستان - ایران -ترکیه)

 - افتتاح مسیر ترانزیتی ریلی روسیه هند از طریق ایران کریدور شمال - جنوب شاخه شرقی دریای خزر

- زیرسازی 246 کیلومتر و ریل گذاری 148 کیلومتر خطوط ریلی که از اهم آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* زیرسازی محور ریلی چابهار به شبکه به طول 66.7  کیلومتر

* زیرسازی محور ریلی شیراز - بوشهر به طول 14.86 کیلومتر

* زیرسازی محور ریلی رشت کاسپین به طول 16.8 کیلومتر 

زیرسازی محور ریلی گل گهر- شیراز و آنتنی داراب - زادمحمود به طول 6.5 کیلومتر

زیرسازی محور ریلی مبارکه - شهرکرد به طول 12.4 کیلومتر

روسازی محور ریلی میانه- اردبیل به طول 36.14  کیلومتر

- روسازی محور ریلی چابهار - زاهدان خاش - ایرانشهر چابهار -ایرانشهر  به طول 31.69 کیلومتر

روسازی محور ریلی یزد- اقلید به طول 10.98  کیلومتر

روسازی محور ریلی همدان - سنندج به طول 18.57 کیلومتر

روسازی محور ریلی رشت - انزلی به طول 5.74 کیلومتر

روسازی محور ریلی بستان آباد- خاوران به طول 6.92  کیلومتر

- احداث ایستگاه های شمتیغ، بستان آباد، خاوران، یزد-اقلید، مبارکه - شهرکرد به مساحت 10000 مترمربع

* تکمیل خط دوم ریلی طبرکوه - چاه خاور وهفت تپه - شوش به طول 24 کیلومتر

* بهره برداری از مرکز لجستیک آپرین به عنوان بزرگترین قطب وارداتی و صادراتی ریلی مرکز کشور با وسعت حدود 55 هکتار در تقاطع کریدورهای بین المللی و ریلی شرق - غرب و شمال - جنوب در 20 کیلومتری شهر تهران

* نصب دوربین های مدار بسته CCTV در 57 ایستگاه ریلی 21

* تکمیل و بهره برداری از 1170 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی که از اهم آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهره برداری از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور به طول 75.5 کیلومتر

بهره برداری از قطعه چهارم باند دوم محور بابامیدان-گچساران و عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح وحدتیه به طول 60 کیلومتر

بهره برداری از محور جهرم- لار- بندرعباس به طول 20 کیلومتر

بهره برداری از محور سربیشه - درح - ماهیرود - میل 78 به طول 20 کیلومتر

بهره برداری از محور بهسازی راه اصلی چابهار- زاهدان به طول 25 کیلومتر

بهره برداری از محور بیجار- زنجان به طول 27 کیلومتر

بهره برداری از باند دوم شازند - ازنا به طول 17 کیلومتر

بهره برداری از کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول 60 کیلومتر

* نگهداری راه های اصلی و شریانی کشور به میزان بالغ 19409 کیلومتر 

* ساخت، بهسازی و آسفالت 3753 کیلومتر از راه های روستایی کشور

* رفع 367 نقطه پرحادثه

* عقد تفاهم نامه همکاری برای احداث 27000 کیلومتر راه روستایی با قرارگاه امام حسن مجتبی

* افتتاح و بهره برداری از 68 پروژه زیرساختی و تجهیزاتی در بخش دریایی به ارزش 19900 میلیاردریال

* جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بنادر در قالب 12 قرارداد به ارزش 24095 میلیارد ریال و ثبت 201161 میلیارد ریال سرمایه گذاری غیردولتی با 350 قرارداد

* احداث و بهره برداری از هشت پست اسکله شناور مسافری و گردشگری در بندر خرمشهر و 2 پست اسکله در بندر گناوه

* ساخت سه پست اسکله نفتی در بندر شهیدرجایی با پیشرفت فیزیکی59 درصد

* ساخت یک پست اسکله کانتینری در فاز سوم بندر شهید رجایی

* تامین 35 دستگاه تجهیزات استراتژیک بندر چابهار با پیشرفت فیزیکی42 درصد

* بهره برداری از یک سیلوی ۱۰۰ هزار تنی منطقه ویژه اقتصادی امام خمینی

* امضای تفاهم نامه احداث پل روگذر شانتینگ یارد و انتقال دروازه ورود و خروج منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی( ره )

* راه اندازی نخستین خط کشتیرانی کانتینری از بندر بوشهربه بندر جبل علی امارات متحده عربی

* صادرات نخستین محموله یخچالی از بندرکنگان به کشور قطر

* برقراری مجدد خط مسافری دریایی بندر خرمشهربه کویت

* تکمیل پروژه توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند به مساحت 4135 متر مربع و فرودگاه ایلام به مساحت 5877 متر مربع

* تکمیل ترمینال جدید فرودگاه سمنان به مساحت 2200  متر مربع ، توسعه ترمینال و اپرون فرودگاه مشهد به مساحت 13 هزار و 74 هزار متر مربع و توسعه اپرون فرودگاه بندر عباس به مساحت 22 هزار متر مربع

* نصب پنج دستگاه سیستم کمک بازرسی ray-X مدل Detection Smiths فرودگاه های اصفهان، یزد و بوشهر

* نصب رادار فرودگاهی S-MSSR بومی تولید دانشگاه صنعتی اصفهان در سایت رادار کوشک بزم جهت تست های اولیه

* نصب و راه اندازی KVA 40 UPS در سایت رادار فرودگاه بندرعباس

* ایجاد سامانه پیش بینی آلودگی هوا در 10 کلانشهر و ایجاد سامانه بازدید به منظور مدیریت و نظارت مناسب بر ایستگاه های هواشناسی

* طراحی و راه اندازی سامانه هشدار سیل فاز 1 و تاسیس و تامین تجهیزات سه ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، 14 ایستگاه اقلیم شناسی و 105 ایستگاه باران سنجی طبق برنامه توسعه شبکه ایستگاه های هواشناسی کشور

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نورافکن: هرچه بگذارم، حاشیه می‌شود/ اتفاقات عجیب و غریبی برایمان درست کردند
  • انجمن واردکنندگان برنج : چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟
  • روند افزایشی خودکشی از ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۱
  • روند افزایشی خودکشی از 1388 تا 1401
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟