Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران کره‌ای با استفاده از نانولوله‌کربنی موفق به ساخت قطعه الکترونیکی شدند که می‌تواند به‌عنوان الکترود زیستی برای پایش وضعیت سلامت کاربر مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پژوهشگران کره‌ای با استفاده از نانولوله‌کربنی موفق به ساخت قطعه الکترونیکی شدند که می‌تواند به‌عنوان الکترود زیستی برای پایش وضعیت سلامت کاربر مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کره جنوبی با استفاده از فناوری نانو ابزاری شبیه به خالکوبی ایجاد کرده است که می‌توان از آن به‌عنوان دستگاه نظارت بر سلامت استفاده کرد.


اگر پروژه این تیم علمی به نتیجه برسد، کره جنوبی ممکن است به زودی بتواند دستگاهی را به شکل یک خالکوبی سفارشی ارائه کند که به طور خودکار به کاربر در مورد مشکلات احتمالی سلامتی هشدار می‌دهد. این ابزار داخل بدن کاربر قرار داده می‌شود.


محققان مؤسسه علوم و فناوری پیشرفته کره (KAIST) در جنوب غربی سئول، جوهر خالکوبی الکترونیکی ساخته شده از فلز مایع و نانولوله‌های کربنی را ساخته‌اند که به عنوان یک الکترود زیستی عمل می‌کند.


این دستگاه که به دستگاه الکتروکاردیوگرام (ECG) یا دیگر حسگر‌های زیستی متصل می‌شود، می‌تواند ضربان قلب بیمار و سایر علائم حیاتی و مواد شیمیایی مهم مانند گلوکز و لاکتات را به یک مانیتور ارسال کند. استیو پارک، مدیر این پروژه، گفت: «در آینده، کاری که ما امیدواریم انجام دهیم این است که یک تراشه بی‌سیم یکپارچه را با این جوهر به ادوات دیگر متصل کنیم تا بتوانیم بین آن‌ها ارتباط برقرار کنیم، یا سیگنالی را بین بدن و یک دستگاه خارجی مبادله کنیم.»


از نظر تئوری، چنین ابزار نظارتی را می‌توان در هر جایی، از جمله در خانه‌های بیماران، مورد استفاده قرار داد. این جوهر غیرتهاجمی است و از ذرات مبتنی بر گالیم ساخته شده است، فلزی نرم و نقره‌ای رنگ که در نیمه هادی‌ها یا دماسنج‌ها نیز استفاده می‌شود. نانولوله‌های کربنی تزئین شده با پلاتین به هدایت الکتریسیته کمک می‌کنند و در عین حال دوام بالایی را نیز فراهم می‌کنند.


پارک می‌گوید: «وقتی این فناوری روی پوست اعمال می‌شود، حتی با مالش نیز این خالکوبی از بین نمی‌رود. چنین ویژگی فقط با استفاده از فلز مایع امکان‌پذیر نیست.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: الکترونیکی پایش نانولوله های کربنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۱۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در عظیمیه کرج

‌به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد نادربیگی گفت: کارشناسان پلیس فتای استان البرز با بکارگیری روش‌های نوین بررسی جرایم رایانه‌ای و اقدامات فنی و پلیسی از فعالیت یک اکانت تلگرامی در زمینه فیشینگ مطلع شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: پس از انجام اقدامات پلیسی هویت و مخفیگاه متهم مورد نظر در منطقه عظیمیه کرج شناسایی و نامبرده با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

وی بیان کرد: در بازرسی از تجهیزات الکترونیک متهم که به وسیله آنها اقدام به ارسال پیامک‌های جعلی ابلاغیه قضائی می‌کرد، اطلاعات بانکی بیش از ۴۰۰ کاربر شناسایی شد که تاکنون ۱۸ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند.

سرهنگ نادربیگی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این متهم توسط کارشناسان بیش از دو میلیارد ریال برآورد می‌شود، از معرفی وی به مرجع قضائی خبر داد.

وی گفت: مشاهده ابلاغیه قضائی هیچ نیازی به پرداخت وجه ندارد، لذا در مواجهه با سایت‌های جعلی که برای مشاهده ابلاغیه کاربر را به درگاه واریز منتقل می‌کند، به هیچ وجه اطلاعات بانکی را در آن بارگذاری نکنید.

کد خبر 6097093

دیگر خبرها

  • ریموت کنترل جرثقیل و کاربرد آن
  • از افزایش تابلوهای اعلام وضعیت پارامترهای سلامت هوا تا طرح تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • فیشینگ حرفه‌ای در عظیمیه کرج دستگیر شد
  • هوش مصنوعی iOS ۱۸ را زیر و رو می‌کند
  • خاطره‌ای از واکنش عجیب احمدی‌نژاد به درخواست محیط‌‌‌ زیستی | فیلم
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در عظیمیه کرج
  • راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
  • کارآگاه بازی برادر مقتول برای یافتن سر جسد و شناسایی قاتل | راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد