Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند گفت: ازآنجایی که این سرای تاریخی در بخش مهم و قلب شهر بازار قرار دارد، مرکز بسیار خوبی برای تجهیز و راه‌اندازی غرفه‌های تولید و فروش صنایع‌دستی است.

جنتی‌فر با اشاره به این‌که سرای امینی مربوط به دوره قاجار است گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح ۱۰۰ درصد است و در حال حاضر بیش از ۴۰ حجره از فضا‌های این بنا مرمت شده تا هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی در آن مستقر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برای واگذاری غرفه‌های صنایع‌دستی به صنعتگران شهرستان بیرجند برنامه‌ریزی‌شده و در زمان مناسب اطلاع‌رسانی برای تحویل و تجهیز آن‌ها به هنرمندان و صنعتگران دارای مجوز انجام می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند گفت: در حال حاضر ۷ غرفه دائمی صنایع‌دستی در راسته بازار خانه اعتمادی نیا و ۲۱ غرفه در بازارچه صنایع‌دستی میراث جهانی باغ اکبریه در حال فعالیت هستند و سرای تاریخی امینی سومین مجموعه متمرکز برای حمایت و فروش صنایع‌دستی است که در شهرستان بیرجند فعال شده است.

جنتی‌فر گفت: شهرستان بیرجند به لحاظ تنوع قومیتی و سابقه تاریخی که دارد، دارای رشته‌های صنایع‌دستی متعددی است که تعداد آن‌ها به ۶۰ رشته می‌رسد و بیشترین تولیدات آن در حوزه دست‌بافته‌های داری و غیرداری است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند گفت: از میان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی که در شهرستان بیرجند تولید می‌شوند، می‌توان به رشته‌هایی همچون نساجی‌سنتی، صنایع چوب، سفال و سرامیک و جواهرات سنتی اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی شهرستان بیرجند صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: همزمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلم‌ها و استادان دانشگاه رایگان خواهد بود. 

براساس این اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در ۶ ماه نخست سال از ۹ تا ۱۸ است.

علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی یا محوطه‌های تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آنها در فضای مجازی، می‌توانند از ساعت دقیق فعالیت‌شان اطلاع یابند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور