Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اعلام روز سه شنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم،  در بخشی از پیام افشار فتح الهی به مناسبت روز خبرنگار آمده است: ۱۷ مرداد امسال، روز خبرنگار همزمان بود با ایام شهادت سید و سالار شهیدان و یارانش و چه زیباست که یاد کنیم از پیام‌آور دشت کربلا، حضرت زینب کبری(س) و بجاست که بگوییم حضرت زینب (س) الگوی روایت گری و خبرنگار راستین برای نهضت عاشورای حسینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این پیام می افزاید: سالروز شهادت شهید گرانقدر محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) را که به نام روز خبرنگار مزین شده، گرامی داشته و به روان پاک همه شهدای عرصه خبر و فعالان صبور و پر تلاش رسانه‌ای تحیت و درود می‌فرستم.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در ادامه این پیام آورده است: بی تردید حرفه خبرنگاری این روزها در جمله مشاغلی است که بی واسطه، به رسالت انبیاء الهی پهلو می زند. چراکه وظیفه خبرنگار ابلاغ حقایق به انبوه مخاطبان و روشنگری در میان آنان است.

فتح الهی تصریح کرد: کار خبرنگار متعهد در چهارچوب مصالح و منافع ملی، تجسم امانتداری و مسوولیت پذیری است و  بر این مبنا، روز خبرنگار یادآور حماسه آفرینی مردان و زنان بلند اندیشی است که ماندگاری حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند.

وی اظهار داشت: فعالان عرصه رسانه و خاص خبرنگاران متعهد در رشد و ارتقای کشور و جزیره قشم عهده دار مسئولیت سنگینی هستند و امروز برای رسیدن به اهداف بلند توسعه پیش بینی شده برای جزیره قشم نیازمند رسانه هایی هستیم که در راستای منافع ملی و کسب افتخار برای جزیره قشم گام بردارند و از فضای خبرسازی جعلی، غیرمتعهد و وابسته دور باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پیام خود تاکید کرد: امروز حمایت از خبرنگاران و بسترسازی مناسب برای گام نهادن فعالان عرصه رسانه در میدان شفاف سازی و روشن سازی حقیقت، از مهم ترین موضوعاتی است که مورد تایید و توجه سازمان منطقه آزاد قرار دارد.

وی در خاتمه پیام خود آورده است: اینجانب با تسلیت عاشورای حسینی و بزرگداشت ماه ایثار و فداکاری و شهادت، یاد شهدای اصحاب رسانه به ویژه خبرنگار شهید محمود صارمی را گرامی می‌دارم؛ از زحمات و تلاش های خبرنگاران، عکاسان، اصحاب رسانه و خانواده بزرگ مطبوعات به‌ ویژه در جزیره زیبای قشم تقدیر و تشکر کرده، برای همه این عزیزان سلامتی، سربلندی و توفیق روزافزون در مسیر ایفای رسالت خطیرشان مسئلت می‌ کنم.

شهید محمود صارمی، خبرنگار فقید خبرگزاری جمهوری اسلامی در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید و از آن پس، تاریخ شهادت وی به عنوان روز خبرنگار در تقویم جمهوری اسلامی آورده شد.

۱۷ مردادماه یادآور روزی است که قلم را شکستند و اندیشه و تفکر را با سلاح بی دینی نشانه گرفتند غافل از اینکه قلم هرگز در اسارت نمی ماند و اندیشه هرگز از پرواز باز نمی ایستد.

در ۱۷ مرداد خون پاک خبرنگار ایرانی با سلاح تحجر در حالی بر زمین ریخت که به جای مرکب قلم باختن خود فریاد بی عدالتی و مظلومیت ملتی دربند را از گلوی قلمش فریاد زد و ظلم و بیداد دشمنان دین و اسلام بر ملت بی دفاع افغانستان را به گوش جهانیان رساند.

برچسب‌ها محمود صارمی روز خبرنگار سازمان منطقه آزاد قشم افشار فتح الهی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمود صارمی روز خبرنگار سازمان منطقه آزاد قشم محمود صارمی روز خبرنگار سازمان منطقه آزاد قشم افشار فتح الهی سازمان منطقه آزاد قشم روز خبرنگار محمود صارمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۱۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برگزاری این جشنواره ملی در سه بخش فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای، عکس و پوستر گفت: برگزیدگان در سه بخش ملی، کیش و آزاد؛ معرفی خواهند شد.

سیدعلیرضا فاطیمان‌پور با اشاره به استقبال هنرمندان از جشنواره کیش بهشت خانواده‌ها، گفت: حمایت از هنرمندان بومی و توسعه رویداد‌های ملی و بین‌المللی حوزه خانواده در از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: سه موضوع خانواده و نشاط اجتماعی، حریم خانواده و احترام به قانون و خانواده و محیط زیست با هدف ارتقای فضای بومی، هویت دینی و ملی در نظر گرفته شد تا بتوانیم نقش موثری به عنوان الگویی مناسب در توسعه گردشگری منطقه داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند