Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم عزاداری شام غریبان امام حسین(ع) با حضور دستجات عزاداری در مساجد، حسینیه ها و تکایای استان اردبیل برگزار شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان ما ، مراسم عزاداری شام غریبان امام حسین(ع) با حضور دستجات عزاداری در مساجد، حسینیه ها و تکایای استان اردبیل برگزار شد.

در این مراسم که بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در جای جای شهرها و روستاهای استان اردبیل برگزار شد، مردم با روشن‌ کردن شمع با اسیران کربلا همنوا شده و به یاد غربت حضرت زینب کبری (س) ، مظلومیت امام سجاد (ع) و دیگر خاندان امام حسین (ع) بر سر و سینه زده و گریستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم شام غریبان بصورت دسته‌های عزاداری در مساجد برگزار می‌شود ، معمولا هیات‌های برخی مساجد در اردبیل به مساجد محلات همجوار رفته و در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی عزاداری می‌کنند.

عزاداری در مساجد با خاموش کردن چراغ‌های مساجد و در تاریکی با حال و هوای متفاوت برگزار شده و مداحان اهل بیت درباره مصایب شهدای کربلا و غریبان دشت نینوا نوحه‌سرایی می‌کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عزاداری در مساجد شام غریبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۱۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی حضور یافتند.

در این مراسم سیداحمد خمینی پسر سیدحسن خمینی و حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی نوه امام خمینی(س) نیز حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!