Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@00:12:08 GMT

سهم۹۰ درصدی صنایع کوچک در اشتغال زایی

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۱۹۸۱

سهم۹۰ درصدی صنایع کوچک در اشتغال زایی

عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیون ارتباطات کانون کارافرینی استان تهران با اشاره به مناسبت روز ۲۱مرداد، روز ملی صنایع کوچک و متوسط، گفت : عدم ثبات اقتصادی، تحریمها، قوانین و مدیریتهای دستوری متغیر، مهمترین آفت در حوزه کسب و کار است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، معصومه خیراللهی، عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیون ارتباطات کانون کارافرینی استان تهران با یادآوری شرایط بحران اقتصادی فعلی، تحریم های بین المللی و عدم تحقق درآمدهای نفتی و گازی گفت: کارآفرینان و صنعتگران نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال و فقرزدایی در کشور دارند که در این بین، صنایع کوچک و متوسط سهم بسیار بزرگی در اشتغال زایی دارند به طوری که 90 درصد اشتغال زایی کشور در این صنایع رخ میدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون ارتباطات کانون کارافرینی استان تهران با اشاره به اهمیت جایگاه صنایع کوچک و متوسط گفت: کمبود منابع مالی و مشکلات تامین تسهیلات بانکی،  هزینه های گزاف اجاره  یا خرید محل کار، بروکراسی طاقت فرسا و گاه موازی کاری دستگاههای اداری برای کسب مجوزهای لازم، تعدد مجوزهای مورد نیاز و قوانین دست وپاگیر ، قطعی برق، بحران منابع آبی، رقابت نابرابر در مناقصات با شرکتهای دولتی و خصولتی و مشکلات جلب اعتماد صنایع بزرگ به توانمندی ایشان، مشکلات بازاریابی و صادرات، عدم دسترسی آسان به نمایشگاههای برون مرزی برای تبادل تجربه و دانش فنی و عدم وجود چشم انداز مناسب ارتباطی با کارآفرینان و صنعتگران کشورهای توسعه یافته از چالش های اساسی این حوزه است.

این کارافرین حوزه کسب و کار با اشاره به مهاجرت گسترده صنعتگران و اندیشمندان و سرمایه های فکری و بازوهای توانمند اجرایی کشور بیان کرد: دولت با تدبیر دور اندیشانه و چاره اندیشی های کارشناسانه، ایجاد فضایی مناسب برای رشد آنها و رفع دغدغه های ایشان، می تواند از مهاجرت های ناخواسته جلوگیری نماید.

خیراللهی با اشاره به اهداف کانون کارآفرینی استان تهران گفت:  با گردهم آمدن عده ای از کارآفرینان در کانون کارافرینی تلاش می نماییم مطالبه گر رفع نیازهای کارآفرینان بوده و برای رفع چالش های کسب و کار و همچنین توانمند سازی ایشان قدم برداریم.

وی از کارآفرینان علاقمند دعوت کرد تا برای ارتقا وضعیت کارآفرینان به جمع کارافرینان در کانون کارآفرینی (www.karafarintehran.ir) بپیوندند و با غنای هرچه بیشتر این تشکل، آنها  را در مطالبه حقوق صنفی خویش یاری نمایند.

انتهای پیام/

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کانون کارافرینی استان تهران صنایع کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید از فضای مشارکتی در سطح شهر استفاده بهینه‌ شود و رویکرد مشارکتی، هم‌افزایی و مردمی افزایش پیدا کند و برنامه‌های رویدادی با حضور و مشارکت مردم و مجموعه‌های فرهنگی مردمی مؤثرتر برگزار شود.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در سومین جلسه از سلسله‌نشست‌های مدیران شهری با نخبگان فرهنگی، اجتماعی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان تحت عنوان «به احترام مردم اصفهان» اظهار کرد: در طرح چشمه‌های نورانی اگر مسجدی از طریق اداره فرهنگی اجتماعی منطقه ۱۲ اعلام شود و زمین آن به‌صورت وقفی توسط مردم باشد، شهرداری برای احداث مسجد در آن منطقه اقدام خواهد کرد.

وی افزود: از فضای مشارکتی در سطح شهر باید استفاده بهینه‌ای شود و رویکرد مشارکتی، هم‌افزایی و مردمی افزایش پیدا کند و برنامه‌های رویدادی با حضور و مشارکت مردم و مجموعه‌های فرهنگی مردمی مؤثرتر برگزار شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بودجه فرهنگی شهرداری نسبت به سال گذشته شش درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: در این راستا تلاش شد بودجه فرهنگی به دوهزار و صد میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر توسعه زمین‌های روباز ورزشی و ارتقای مباحث عمرانی در منطقه ۱۲، توضیحاتی در خصوص مصوبات کمیسیون فرهنگی در رابطه با چشمه‌های نورانی ارائه کرد.

پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه احداث فرهنگ‌سرای مهدی‌آباد

علی‌اکبر رسالت، مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی، مناسبتی و برنامه شهید کوچه ما روشنایی شهر است که برای تجلیل از خانواده شهدا در این منطقه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به احداث فرهنگ‌سرای مهدی آباد منطقه ۱۲ شهرداری گفت: احداث این فرهنگ‌سرا آغاز شده است و حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا پایان سال تکمیل شود.

وی با بیان اینکه احداث مسجد قدس در محله عاشق آباد آغاز شده است، در خصوص کمک‌های غیر نقدی و مناسبتی به کانون‌های فرهنگی نیز توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایمنا، در این جلسه فرماندهان حوزه مقاومت بسیج منطقه ۱۲، فرماندهان پایگاه‌های بسیج، مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منطقه ۱۲ و حجت‌الاسلام محمدی به عنوان نماینده دبیرخانه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور حضور داشتند که توضیحاتی در خصوص نحوه ثبت نام در سامانه بچه‌های مسجد، صدور مجوز کانون‌ها و مسائل مربوط با آن‌ها مطرح شد.

در حاشیه این مراسم نیز توسط فعالان فرهنگی منطقه ۱۲ از مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان به دلیل کمک به کانون‌های فرهنگی تجلیل به‌عمل آمد.

کد خبر 750189

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • اشتغال اهمیت دارد
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد