Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@02:27:25 GMT

نصب مخزن ذخیره آب در مناطق حفاظت شده

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۲۱۹۸

نصب مخزن ذخیره آب در مناطق حفاظت شده

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: منطقه حفاظت شده نشر همدان بیشترین میزان تنش آبی را بین ۶ منطقه حفاظت شده محیط زیست استان دارد و  اکنون با استفاده از تانکر به حیات وحش آبرسانی می‌شود.

مهدی صفی خانی گفت: وضع منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر نسبت به نشر بهتر است با این وجود این منطقه نیز در تامین نیاز آبی گونه‌های حیات وحش با مشکلاتی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: برای تامین هزینه مورد نیاز خرید منبع و مخزن ذخیره آب با معاونت منابع طبیعی و صندوق ملی سازمان حفاظت محیط زیست مکاتبه‌های لازم صورت گرفته است و به زودی این ۲ مخزن در مناطق حفاظت شده «نشر و لشگردر» نصب و راه اندازی می‌شود.

همه ساله پیش از فرا رسیدن فصل گرم سال و افزایش نیاز حیات وحش به آب، چشمه ها، قنوات، مسیر عبور آب و رودخانه‌ها از سوی تیم‌هایی از محیط زیست بررسی می‌شود تا گونه‌های جانوری برای رفع تشنگی با مشکل مواجه نشوند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: خشکسالی و کاهش دسترسی گونه‌های جانوری به منابع آبی موجب مهاجرت گونه‌های جانوری شده که بیشتر آن‌ها حین مهاجرت دچار مشکل و آسیب می‌شوند.

صفی خانی گفت: با توجه به اهمیت گونه‌های جانوری، محیط زیست استان همدان برای تامین منابع آبی پایدار و ثابت مورد نیاز گونه‌های جانوری تلاش می‌کند تا با بروز خشکسالی از این منابع برای رفع تشنگی حیوانات استفاده شود.

استان همدان با ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع دارای ۳۰۷ گونه جانوری است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مخزن آب منطقه حفاظت شده استان همدان محیط زیست استان گونه های جانوری منطقه حفاظت شده استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۲۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: هزار متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

علیرضا حسین زاده بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس