Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شده است. همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شده است و  معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب را بر آن داشت تا برای پیگیری موضوع روز سه‌شنبه به این استان سفر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتابک جعفری روز سه‌شنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: با گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ و خارج شدن آن از مدار آبرسانی برخی شهرها و روستاهای در مسیر با چالش تامین آب روبرو شده است که برای رفع موقتی مشکل تا ظهر تانکرهای آبرسانی از دیگر استانهای کشور به تجهیزات آبرسانی این استان اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که باید برای رفع مشکل، فکر اساسی کرد و  علاوه‌بر اینکه باید طرح پدافندی برای تامین آب این مناطق پیش‌بینی شود، نیاز است تا هرچه سریع‌تر طرح بن به بروجن بهره‌برداری شود.

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تصریح کرد: با اضافه شدن تانکرهای آبرسانی مشکل تامین آب ظرف امروز و فردا برطرف می‌شود اما این راهکار موقتی است.

جعفری با اشاره به حفر ۱۰ چاه تامین آب شرب در این استان، خاطرنشان کرد: حفر این چاه‌ها با متوقف شده است که تلاش می‌شود با انجام مکاتباتی با قوه قضاییه این مشکل برطرف شود.

وی افزود: همچنین مطالعات حفر ۲ چاه دیگر نیز از سوی شرکت آب منطقه‌ای در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود که این چاه‌ها آبدهی خوبی داشته باشد و برای افق میان مدت شهرها و روستاهای در مسیر خط انتقال چشمه کوهرنگ موثر واقع شود.

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خاطرنشان کرد: سعی می‌شود آب در شهرها و روستاهای در مسیر خط انتقال آب چشمه کوهرنگ قطع نشود و با اضافه شدن تانکرها و وارد مدار کردن چاه‌ها بتوان این مشکل را برطرف کرد.

به گزارش ایرنا، سیلاب روزهای اخیر در چهارمحال و بختیاری نه تنها خسارت‌های بسیاری به بخش‌های مختلف این استان وارد کرده بلکه با گل آلود کردن منابع آب این استان به ویژه چشمه کوهرنگ، آبرسانی به شهرها و روستاهای در مسیر خط انتقال این منبع را با چالش جدی مواجه کرده است.

مسوولان شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری توصیه کردند تا مردم با صرفه‌جویی در مصرف آب تا زمان رفع کامل مشکل شرکت را یاری دهند.

برچسب‌ها کوهرنگ چهارمحال وبختیاری وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوهرنگ چهارمحال وبختیاری وزارت نیرو کوهرنگ چهارمحال وبختیاری وزارت نیرو شهرها و روستاهای در مسیر چهارمحال و بختیاری شرکت آب و فاضلاب چشمه کوهرنگ تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای شهرکرد امروز ۵ درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: آسمان استان تا اوایل هفته کمی تا قسمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • نشان طلای رقابت‌های جام جهانی در دستان دختر چهارمحال و بختیاری
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار