Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه اعزام تیم کامپوند به بازی‌های کشورهای اسلامی، انتقاداتی از سوی برخی کمانداران نسبت به عملکرد فدراسیون مطرح شده که این امر منجر به ایجاد حواشی در تیم کامپوند و حتی تغییر در ترکیب لیست نفرات اعزامی به بازیهای کشورهای اسلامی شد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی کامپوند زنان و مردان ایران در حالی روز چهارشنبه ۱۹ مرداد برای شرکت در بازیهای کشورهای اسلامی عازم قونیه ترکیه می‌شوند که به دلیل تغییرات در لیست نفرات اعزامی، تعداد ورزشکاران از ۶ نفر به ۴ نفر کاهش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسام الدین کوثر، راحله فارسی و کوثر خشنودی کماندارانی بودند که در ترکیب تیم اعزامی به قونیه قرار گرفته بودند، اما در فاصله دو تا سه هفته مانده به اعزام به دلیل اعتراض کمانداران به عملکرد مربی تیم ملی و نحوه اعزام ورزشکاران به مسابقات برون مرزی، اسامی آنها از شرکت در بازیهای کشورهای اسلامی خط خورد.

با وجود این که اسامی کمانداران معترض به کمیته برگزارکننده بازی‌های کشورهای اسلامی اعلام شده بود، اما با رایزنی‌های انجام شده از سوی فدراسیون، نفرات دیگری جایگزین و در نهایت مصوب شد که تیم کامپوند ایران با ترکیب محمدصالح پالیزبان، امیر کاظم‌پور و محمد معدن‌دار (بخش مردان) همراه با گیسا بایبوردی (بخش زنان) عازم قونیه شوند.

البته جابه‌جایی پایان ماجرای کمانداران معترض نبود و ۵ کماندار معترض از جمله ویدا حلیمیان، حمزه نکویی، حسام الدین کوثر، راحله فارسی و کوثر خشنودی از سوی فدراسیون تیروکمان به کمیته انضباطی دعوت شدند، این جلسه قرار بود دوم مرداد برگزار شود که به دلیل عدم حضور ویدا حلیمیان و حمزه نکویی جلسه کمیته انضباطی به زمان دیگری موکول شد.

با توجه به مشخص نبودن تکلیف این ۵ کماندار معترض (ویدا حلیمیان، راحله فارسی، کوثر خشنودی کیا، حسام کوثر و حمزه نکویی) و تعلیق شدن آن‌ها از سوی فدراسیون بعد از ترک اردوی تیم ملی، این نفرات با انتقاد نسبت به این موضوع و عدم برگزاری جلسه کمیته انضباطی برای تعیین تکلیف آنها طی بیانیه‌ای که در اختیار ایسنا گذاشتند به نکات زیر اشاره داشتند:

" - رییس فدراسیون هیچ گونه اقدامی در مورد حل مشکلات مطرح شده نکرد و فقط صورت مساله را با جایگزین کردن نفرات جدید بدون اهمیت به ناراحتی و مشکلات متعدد ۵ ملی‌پوش پاک کرد.

- سرپرست اعزامی به مسابقات کشورهای اسلامی اعلام کرده بود که امکان هیچ گونه تغییر در اسامی نیست اما بعد از گذشت چند روز ۳ نفر را جایگزین کسانی کردند که ماه‌ها تلاش و زحمتشان در اردوها نادیده گرفته شد.

- رییس فدراسیون از پس حل مشکلات جامعه کمانداران و ۵ ملی پوش برنیامده اما برای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ثبت نام کرده است، بهتر نبود اول مشکلات خانواده تیروکمان را حل می‌کرد بعد به سراغ مشکلات کل جامعه ورزشکاران می‌رفت!

- بعد از گذشت ۳ هفته از انتشار نامه، کمیته انضباطی برای ما ۵ نفر هنوز جلسه رسیدگی تشکیل نداده و ما کماکان در حالت تعلیق هستیم. هدف از عقب انداختن بی دلیل جلسه رسیدگی چیست وقتی همه ما وکیل داشتیم و نیازی به حضور همه افراد نیست! آیا قرار بر این است بعد از اعزام قونیه و انتخابات کمیته ملی المپیک به جلسه کمیته انضباطی بپردازند که آبها از آسیاب افتاده باشد و دیگر کسی متوجه مشکلات ما نشود؟

- طی شکایت ما بصورت مکتوب از فدراسیون نزد وزارت ورزش و قول معاون وزیر در مورد حل این مشکلات و پیگیری آنها، چرا هیچ خبری از پیگیری و رسیدگی به شکایت و بی‌حرمتی وارده به ملی پوشان نیست!

- مگر قرار به رعایت سلسله مراتب نیست؟ ماهم سلسله مراتب را رعایت کردیم و به وزارت شکایت بردیم وگرنه می‌شود از طریق مجلس و نهاد ریاست جمهوری هم تخلفات صورت گرفته را پیگیری کرد!

- این روزها هم فدراسیون مثل برخی موضوعات دیگر شروع به پاک کردن صورت مسئله کرده و ورزشکارانی که به حمایت از این ٥ ورزشکار ملی پوش، اعتراض کرده بودند را هم به کمیته انضباطی فراخوانده، آیا واقعا این رویکرد فدراسیون نشان دهنده حقانیت بیشتر حرفهای ورزشکاران معترض نیست؟ در واقع فدراسیون هیچ پاسخی ندارد و فقط دست به حذف کردن یکی یکی سرمایه های ملی این ورزش کرده است.

- چطور است که ورزشکارانی به خاطر چند مصاحبه و استوری و درخواست حق و حقوق اولیه برای یک ورزشکار ، به کمیته انضباطی فراخوانده می‌شوند بعد در مورد ورزشکار دیگر در مسابقات فرانسه که حضورش با حاشیه های بسیار زیاد همراه بود، فدراسیون چشم روی همه این موضوعات می‌بندد و ورزشکار هم اکنون در تیم حضور دارد و برای مسابقات کشورهای اسلامی اعزام می‌شود.

- آیا کمیته انضباطی فقط برای ورزشکار است ؟ مربی که بارها سر مسائل مختلف و عملکرد ضعیف از سمت ورزشکاران مورد انتقاد قرار گرفت، آیا نباید پاسخگو باشد؟

این بیانیه از جانب ٥ کماندار معترض به شرایط برگزاری و اعزام مسابقات صورت گرفته است. "

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تیم ملی تیروکمان بازیهای کشورهای اسلامی کشورهای اسلامی کمیته انضباطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۲۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴.۵میلیارد درآمد فدراسیون از جریمه در ۱۷روز

لیگ برتر و لیگ دسته اول فوتبال ایران به هفته‌های پایانی خود نزدیک و این موضوع باعث افزایش حساسیت مسابقات و شدت برخورد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شده است. 

طبق بررسی‌های به عمل آمده کمیته انضباطی طی بازه زمانی اول تا هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری، 37 حکم منتهی به پرداخت جریمه مالی داشته است. این جرایم مربوط به مسابقات لیگ برتر، لیگ دسته اول و دسته‌های پایین‌تر فوتبال آقایان، فوتبال بانوان و ... است. 

 جمع جرایم تعیین‌شده توسط کمیته انضباطی مبلغ چهار میلیارد و 518 میلیون تومان است. بیشترین سهم در این جرایم را عبدالله ویسی به دلیل اظهارات غیرفنی داشته و نهایتاً تا یک هفته فرصت دارد مبلغ مذکور را پرداخت کند. 

 این در حالی است یکی از غیرمنتظره‌ترین جرایم مربوط به باشگاه استقلال خوزستان است که به دلیل عدم در اختیار قرار دادن ورزشگاه غدیر برای بازی استقلال ملاثانی - فجرسپاسی در لیگ دسته اول، با جریمه 350 میلیون تومانی مواجه شده است.

دیگر خبرها

  • ۴.۵میلیارد درآمد فدراسیون از جریمه در ۱۷روز
  • بررسی کردیم: ابهامات حکم جنجالی عبدالله!
  • پیام پر از طعنه و تذکر سپاهان به کمیته انضباطی
  • بیانیه چهار بندی سپاهان در واکنش به حکم‌ کمیته انضباطی
  • بیانیه چهار بندی در واکنش به حکم‌ کمیته انضباطی
  • احضار دو مسئول پرسپولیس وسپاهان به کمیته انضباطی
  • احضار مجدد مدیران سپاهان و پرسپولیس به کمیته انضباطی
  • احضار دو مدیر پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی
  • احضار مدیران پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی
  • دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی