Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی احداث و آسفالت راه‌های روستایی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: در این بازه زمانی ۵۰ کیلومتر راه روستایی با صرف هزینه ۷۰ میلیارد تومانی احداث و آسفالت و همچنین ۵۰ کیلومتر راه فرعی روکش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که در شهرستان بجنورد، محورهای روستایی کلاین-سلولی، قتلیش-پیربز و جعفرآباد-قلعه محمدی به طول ۸.۷ کیلومتر احداث و آسفالت شده است، گفت: طی این مدت در شهرستان اسفراین ۷.۸ کیلومتر راه در روستاهای حسن آباد- اردوغان،گپز و جعفرآباد -حسن آباد و خانکور احداث و آسفالت شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی افزود: احداث و آسفالت ۱.۶ کیلومتر محور کلاته شور-قراجه رباط در شهرستان جاجرم و محور منیرآباد و اسلام آباد به طول ۲ کیلومتر در شهرستان گرمه اجرا شد.

وی احداث و آسفالت محور اشرف دره و دربند-تازه قلعه به طول ۶.۸ کیلومتر در شهرستان راز و جرگلان را از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت برشمرد و اضافه کرد: محورهای روستایی زو-تفتازان، برزلی و قلهک-زیدر به طول ۵.۷ کیلومتر در شهرستان شیروان احداث و آسفالت شده است.

این مقام مسئول همچنین از احداث و آسفالت ۸.۹ کیلومتر راه در محورهای روستایی خرق-بام، شیرغان و فرهادان-قوشخانه در شهرستان فاروج خبر داد و افزود: محور روستاهای زرد-کاستان، قلندرتپه-حصه گاه، شیرین دره، یموق-کهنه جلگه و توپچنار به طول ۹.۷ در شهرستان مانه و سملقان احداث و آسفالت شد.

شهامت، تعداد خانوار بهره مند از نعمت آسفالت در روستاهای مذکور را بیش از ۷ هزار نفر برشمرد و تصریح کرد: طی این مدت محورهای گراتی-صفی آباد به طول ۳ کیلومتر در شهرستان اسفراین، بجنورد-سنخواست به طول ۳ کیلومتر در شهرستان بجنورد، و جاجرم-امیرآباد به طول ۷.۳ کیلومتر روکش شده است.

وی با اشاره به ۸.۸ کیلومتر روکش محورهای کالیمانی-خرتوت-راز و پیش قلعه-راز در شهرستان مانه و سملقان ادامه داد: ۱۷.۱۵ کیلومتر روکش محور باغلق به یکه سعود و سوخسو هاشم به راستقان در شهرستان راز و جرگلان و ۹.۸ کیلومتر روکش محورهای شیروان، اوغاز-قلعه حسن و محور الله آباد قدیم در شهرستان شیروان اجرا شد.

این مسئول تعداد روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی را ۷۲۲روستا برشمرد و گفت: از این تعداد، ۵۲۶ روستا از راه آسفالته برخوردار و به عبارتی دیگر با اقدامات انجام شده در حوزه راه روستایی ۷۲.۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آسفالت شده است.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: جاده های خراسان شمالی آسفالت خراسان شمالی آسفالت جاده های خراسان شمالی روستا های خراسان شمالی آسفالت روستاهای خراسان شمالی کیلومتر در شهرستان احداث و آسفالت شد خراسان شمالی کیلومتر روکش کیلومتر راه ۸ کیلومتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۲۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان

رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان از احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در ۱۰ شهرستان استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری، حسن شهبازی اظهار کرد: در سال گذشته راه ۱۰۸ روستای استان به طول ۱۳۴ کیلومتر احداث شد که از لحاظ میزان احداث در جایگاه پنجم کشوری قرار گرفتیم.

وی افزود: با احداث این میزان راه روستایی ۴۵۲۲ خانوار از راه آسفالته بهره‌مند شدند.

رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان خاطرنشان کرد: با احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی، شاخص برخورداری روستاهای استان از راه آسفالته در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، پنج درصد افزایش یافته و به ۷۵ درصد رسیده است.

شهبازی بیشترین میزان احداث راه روستایی در سال گذشته را در شهرستان سقز با ۳۰.۵ کیلومتر اعلام کرد و گفت: شهرستان سقز با وجود اینکه دومین شهرستان بزرگ استان است اما از لحاظ آسفالت راه‌های روستایی در رده‌های آخر قرار دارد.

وی تصریح کرد: هدف‌گذاری احداث راه روستایی در سال گذشته ۸۰ کیلومتر بود که توانستیم بیشتر از این میزان را محقق کنیم.

رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه در سال گذشته ۸۷۱ میلیارد تومان برای احداث راه‌های روستایی در استان هزینه شد، اضافه کرد: در حوزه راه روستایی با وجود اقدامات مثبتی که با حمایت‌های استاندار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال انجام است، اما برای نزدیک شدن به میانگین کشوری نیازمند اعتبارات جهشی هستیم.

شهبازی با اعلام اینکه در سال جدید علاوه بر برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار برای پروژه‌های جدید، اتمام پروژه‌های نیمه تمام نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: تأمین بودجه پروژه‌های راه روستایی از منابع استانی و فقط تأمین قیر بر عهده سازمان راهداری است.

وی اضافه کرد: برای سال جاری احداث ۱۹۷ کیلومتر راه روستایی در استان هدف گذاری شده است.

به گزارش ایمنا، استان کردستان ۶۱۸۳ کیلومتر راه روستایی دارد که تاکنون ۳۴۵۷ کیلومتر آن آسفالت شده است.

کد خبر 750942

دیگر خبرها

  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • عملیات روکش آسفالت محور ماهدشت - کیانمهر
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی‌
  • ثبت ۵۵ هزار تخلف سرعت خودرو طی فروردین در خراسان شمالی
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد