Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@00:08:52 GMT

دومین دوسالانه قصه‌گویی نهال امید برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۳۰۳۱

دومین دوسالانه قصه‌گویی نهال امید برگزار می‌شود

ایسنا/اصفهان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان از برگزاری دومین دوسالانه قصه‌گویی نهال امید خبر داد.

زینب سادات واسعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دومین جشنواره قصه‌گویی نهال امید به منظور  ترویج سنت قصه‌گویی، گسترش خدمات جمعی کتابخانه‌ها و ایجاد انگیزه مطالعه در کودکان برگزار می‌شود.

وی افزود:  جامعه هدف این رویداد فرهنگی، همه شهروندان هستند که در دو گروه کتابداران، شامل دانشجویان رشته کتابداری و کتابداران شاغل در کتابخانه‌ها و گروه دوم نیز همه علاقه‌مندان به حوزه کتاب را شامل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان، تصریح کرد: فرآیند جشنواره دوسالانه نهال امید در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه‌گویی دیجیتال برگزار شده و در سه سطح ملی، منطقه‌ای و استانی داوری خواهد شد.

واسعی گفت: شناسایی، تشویق و بهره‌مندی از ظرفیت‌های شبکه کتابخانه‌های عمومی، کتابداران و اعضا از جمله اهداف این جشنواره هستند.

وی افزود: جشنواره امسال با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» برگزار می‌شود که «مسائل روز جامعه»، «موضوع آزاد»، «سبک زندگی ایرانی اسلامی»، «شعار سال؛ تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» به‌عنوان موضوع‌های محوری این رویداد فرهنگی برگزیده شده‌اند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان، اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند فایل ویدئویی خود را در دو مرحله صحنه‌ای و دیجیتالی به سایت جشنواره به آدرس www.samakpl.ir ارسال کنند.

واسعی گفت: مرحله «مقدماتی استانی» از هر گروه شش نفر با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی هفت میلیون ریالی به نسبت میزان مشارکت در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و دیجیتال تقدیر خواهد شد.

وی افزود: مرحله نیمه‌نهایی منطقه‌ای نیز ۱۲ نفر برتر صاحب لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی شده و ۱۲ برگزیده مرحله کشوری نیز موفق به دریافت لوح تقدیر، آلبوم اجرا و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی خواهند شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان در مورد شیوه شرکت در جشنواره گفت: علاقه‌مندان تا ۳۱ مردادماه فرصت دارند پس از ثبت نام در سایت، ویدئویی از قصه‌گویی خود را (حداکثر ۴ اثر) فیلمبرداری و ضبط کرده و به سایت جشنواره ارسال کنند که پس از داوری آثار، افراد واجد شرایط به تفکیک استان انتخاب می‌شوند.

وی افزود: شرکت کنندگان در بخش قصه‌گویی صحنه‌ای باید با فیلمبرداری از قصه‌گویی خود به‌صورت حضوری و بر صحنه، بدون استفاده از جلوه‌های صوتی و تصویری، تدوین و در سایت بارگذاری کنند.

واسعی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در بخش قصه‌گویی دیجیتال نیز باید قصه‌گویی خود را در بستر نرم‌افزارهای دیجیتال و به‌صورت الکترونیکی(ترکیبی از تصویر، ویدئو، متن، صدای قصه‌گویی، انیمیشن و غیره) تهیه و فایل ویدئویی را به آدرس WWW.SAMAKPL.IR ارسال کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها جشنواره قصه گویی كاشان بخش قصه گویی علاقه مندان نهال امید صحنه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۳۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه زارعی صبح سه‌شنبه با بیان اینکه استان همدان با توجه به ظرفیت‌های ادبی که دارد گهواره ادبیات کودک و نوجوان ایران به حساب می‌آید اظهار کرد: دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان دوست من کتاب از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه رسید.

وی افزود: هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان چون مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب تشکیل شده که از افتخارات ایران اسلامی به حساب می‌آیند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: آیین اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن ابن سینا همدان واقع در بلوار مفتح با حضور برگزیدگان، علاقمندان و چهره‌های شاخص ادبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه نیز دو کارگاه آموزشی شعر و داستان در محل کتابخانه مرکزی همدان برگزار می‌شود ادامه داد: کارگاه آموزشی شعر با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی و کارگاه آموزشی داستان با حضور محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 6093044

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های یازدهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • ورزشی‌های دهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • ورزشی‌های نهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود