Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@13:46:27 GMT

ابزار کنترل والدین به «اسنپ‌چت» اضافه شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۳۵۶۸

ابزار کنترل والدین به «اسنپ‌چت» اضافه شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز ابزار کنترل والدین به آنها اجازه نمی‌دهد از ماهیت مکالمات فرزندانشان مطلع شوند و تنها برای شناسایی هویت افراد طرف مکالمه قابل استفاده است.

این خدمات جدید که مرکز خانواده نام دارد، در زمانی راه اندازی می‌شود که شرکت‌های مالک شبکه‌های اجتماعی به دلیل عدم حمایت از کودکان و امکان سو استفاده از افراد کم سن و سال در محیط این شبکه‌ها مورد انتقاد قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه اکتبر، اسنپ، یوتیوب و تیک تاک در برابر قانونگذاران آمریکایی در مورد عملکرد خود شهادت دادند و متهم شدند که کاربران جوان را در معرض زورگویی و محتوای مضر قرار داده‌اند.

اینستاگرام هم در جلسه سنا در ماه دسامبر در مورد تعهد خود به حفظ ایمنی آنلاین کودکان شهادت داد. این جلسه پس از آن برگزار شد که یک افشاگر فیس‌بوک اسناد داخلی را فاش کرد که نشان می‌داد استفاده از اینستاگرام به سلامت روان برخی از نوجوانان آسیب می‌رساند.

والدین می‌توانند از فرزندان نوجوان خود دعوت کنند تا به مرکز خانواده در اسنپ‌چت بپیوندد و پس از رضایت نوجوانان، والدین می‌توانند فهرست دوستان فرزندشان و افرادی که در هفت روز گذشته در محیط این برنامه به آنها پیام داده‌اند را ببینند. آنها همچنین می‌توانند هر حساب مشکوک را به صورت محرمانه گزارش کنند.

جرمی ووس، رئیس محصولات پیام‌رسان اسنپ در مصاحبه‌ای گفت: با این حال، والدین نمی‌توانند محتوای خصوصی یا پیام‌های ارسالی از نوجوانان خود را ببینند. زیرا این کار به رویکرد صحیح برای افزایش امنیت و رفاه و در عین حال محافظت از استقلال و حریم خصوصی نوجوانان ضربه می‌زند."

کد خبر 5559150

منبع: مهر

کلیدواژه: اسنپ چت اپلیکیشن موبایل امنیت اطلاعات شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری نوآوری فناوری فضایی ماهواره فناوری نانو سازمان فضایی ایران تحقیقات علمی خودروی خودران پارک علم و فناوری گوگل روسیه ماهواره خیام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی / والدین تصمیمات احساسی و هیجانی نگیرند

الماسی درباره شرایط ثبت نام جهش تحصیلی گفت: در مرحله نخست مدیر مدرسه پس از حصول اطمینان از شرایط دانش آموز ثبت درخواست او را در سامانه سیدا انجام می دهد، سپس بعد از تأیید درخواست توسط مدیر در سامانه سیرت، ثبت درخواست جهش توسط اولیا در سامانه سیرت برای نوبت گیری و انجام مراحل ارزیابی در مرکز جامع سنجش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در جهش تحصیلی آزمون هوش و بررسی روانشناختی گرفته می‌شود، افزود: پس از قبولی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، در پایه مورد نظر نیز بجز دروس تربیت بدنی و انضباط، آزمون دریافت می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه زمان ثبت نام و آزمون هوش و بررسی روانشناختی از ۱۰ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد است، ادامه داد: میزان بهره هوشی و بررسی روانشناختی در این آزمون در دو طبقه باهوش و پر هوش به ترتیب یک و چند پایه است.

الماسی بیان اینکه به همه اولیا توصیه می شود تحت تاثیر بازارهای بیرونی برای آمادگی روانشناختی قرار نگیرند، گفت: والدین نگاه واقع بینانه به توانایی بچه های خود داشته باشند و تنها مرجع بررسی صلاحیت های هوشی و روانشناختی برای جهش تحصیلی، وزارت آموزش و پرورش است، لذا از آوردن نتایج مراکز بیرونی برای تعیین جایگاه خودداری شود.

وی با بیان اینکه از تصمیمات احساسی و هیجانی برای ارتقای تحصیلی فرزندان جدا خودداری شود، افزود: قبل از ارزیابی روانشناختی، هوشی و اعلام نتیجه از امتحان درسی پایه مورد نظر خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قابلیت‌های جدید و جذاب استوری اینستاگرام
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی / والدین تصمیمات احساسی و هیجانی نگیرند
  • ۶ ویژگی منحصر به فردی که تک فرزند‌ها دارند
  • پلتفرم‌هایی که از ممنوعیت تیک‌تاک سود می‌برند
  • کودکان گمشده غزه؛ در حسرت دیدار پدر و مادر
  • قابلیت قدیمی تلگرام به اسنپ‌چت رسید!
  • دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا
  • باید فضای رسانه را به سمت بهره‌وری سوق داد
  • صهیونیست‌ها ناچارند تسلیم شوند