Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح ایجاد منبع درآمد سالم و پایدار برای مددجویان، از طریق نصب پنل‌های خورشیدی بر روی پشت بام منازل‌شان، در بهزیستی خراسان رضوی، اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، به گفته معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی، تا کنون 430 خانواده‌ی تحت پوشش، داوطلب اجرای این طرح در پشت‌بام منازل‌شان شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیده محدث گفت: این طرح توسط یک شرکت خصوصی و با همکاری شرکت برق مشهد اجرایی شده است.

وی افزود: برای پشت‌بام هر منزل با شرایط خاص اجرایی، تولید 5 کیلووات برق در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان ساخت: پشت‌بام‌هایی برای اجرای این طرح در نظر گرفته می‌شود که شرایط خاص آن همچون فلزی نبودن اسکلت، استحکام بنا و مساحت کافی را دارا باشد.

محدث با بیان اینکه این طرح با کمک بانک‌ها و به صورت تسهیلات ارزان‌قیمت اجرایی می‌شود گفت: این تسهیلات 7 ساله است و 6 ماه دوره خواب دارد و بهره‌ی آن 4 درصد می‌باشد.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: این طرح برای 5 دهک پایین در نظر گرفته شده و اولویت اجرا در سه دهک اول است.

وی همچنین با بیان اینکه این طرح، درآمدزایی پایدار و خوبی برای مددجویان دارد گفت: در یک سال و نیم اول پس از اجرا، در هر ماه 400 تومان درآمدزایی برای مددجو ایجاد می‌شود و در سال‌های بعد این درآمد افزایشی خواهد بود.

محدث گفت: بر اساس تفاهمات صورت گرفته، شرکت برق، تولیدات مازاد بر مصرف این پنل‌های خورشیدی را خریداری می‌کند.

وی یادآور شد: این طرح ذیل بند دال تبصره 16 قانون بودجه اجرایی شده است.

انتقال پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درآمد پایدار شهری پشت بام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۳۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به دستاوردئهای سفر دوم هیات دولت سیزدهم به استان سمنان بیان کرد: دستگاه های اجرایی را موظف کردیم که تک تک کارگروه های پیگیری مصوبات سفر استانی هیات دولت به استان سمنان را تشکیل و تمام مصوبات را تا اجرای کامل دنبال کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات سفرهای استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی به روستاهای استان نیز دیگر موضوعی است که باید پیگیری شود، تاکید کرد: ابلاغ پیگیری و به نتیجه رسیدن این مصوبات نیز صورت گرفته است.

استاندار سمنان ضمن اشاره به تداوم سیاست دیدارهای چهره به چهره مسئولان استانی با مردم در دورترین نقاط استان در سال جاری بیان کرد: حضور مسئولان و مدیران کل دستگاه های اجرایی از دورترین روستاهای بخش خارتوران تا مساجد بزرگترین شهرها امسال هم ادامه خواهد داشت چرا که عقیده داریم این اقدامات در کنار گره گشایی از مردم، امید افزایی را نیز صورت می دهد.

هاشمی با بیان اینکه روابط عمومی ها دیگر موضوعی است که بسیار برای ما تاکید دارد، گفت: مردم باید از طریق روابط عمومی ها و رسانه ها از عملکرد دستگاه های اجرایی استان سمنان آگاه شوند.

وی افزود: دستور ارزیابی عملکرد مدیران در زمینه ارتباط شان با روابط عمومی ها در سراسر استان سمنان داده شده تا مدیران همانطور که به مدیر مالی اداری اهمیت می دهند به مدیر روابط عمومی هم اهمیت دهند لذا باید مدیران دستگاه های اجرایی جایگاه روابط عمومی را بالا ببینند.

استاندار سمنان بیان کرد: روابط عمومی ها در خط مقدم تبیین عملکرد دولت و امید افزایی در سراسر استان سمنان هستند و از مدیران خواسته ایم که به این موضوع اهمیت بدهند و حتماً در ارزیابی هایمان به این موضوع نیز توجه خواهیم داشت.

هاشمی با بیان اینکه امیدآفرینی و جلب اعتماد مردم باید در برنامه کاری مسئولان قرار گیرد، تاکید کرد: اگر ما مردم را از عملکرد مان مطلع نسازیم گویا کاری انجام نداده ایم و این درست و قابل قبول نیست.

به گزارش مهر، سفر اول هیات دولت سیزدهم به استان سمنان آبان ۱۴۰۰ و سفر دوم فروردین ۱۴۰۳ صورت گرفت.

کد خبر 6092785

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند