Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@21:41:40 GMT

توسعه 100 هکتاري کشت گلخانه‌اي در جويبار

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۴۷۸۵

خبرگزاری آریا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار ، با برنامه ریزی های صورت گرفته برای توسعه کشت گلخانه ای در آینده نزدیک 100 هکتار به سطح کشت گلخانه ای این شهرستان اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان جویبار: غلامرضا سعیدی  اظهار کرد: کشت گلخانه ای یکی از شیوه های مهم و به روز دنیا و راهی مطمئن در مدیریت مصرف و صرفه جویی آب و البته راهی برای تولید محصولات باکیفیت و کاهش ضایعات در بخش کشاورزی محسوب می شود که امروزه ضرورت مدیریت مصرف آب و کاربرد روش‌های صرفه جویی به یکی از الزامات تبدیل شده و دولت نیز در این زمینه توجه ای ویژه به این مهم داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های هوشمندانه در بخش کشاورزی، استفاده از شیوه های نوین کشت و دوری از روش‌های سنتی و آب است که می‌تواند در شرایط بحرانی راهی برای شکوفایی بخش کشاورزی در اوج بحران خشکسالی و تنش آبی باشد.

این مسوول افزود: احداث واحدهای گلخانه ای در مقیاس‌های مختلف، صرف نظر از مزایایی که در افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع آب دارد، می تواند زمینه ساز افزایش تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح، ایجاد اشتغال و درآمد بیشتر برای مردم باشد.

سعیدی با اشاره به مزایای توسعه کشت گلخانه ای، گفت: با استفاده از این شیوه نوین کشاورزی و با تکیه بر منابع و ظرفیت های داخلی می‌توان برای تعداد زیادی از مردم بویژه جوانان بطور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال و استفاده از شرکت های دانش بنیان در این عرصه ظرفیت تولید را بالا برده و حتی از اراضی کم بهره نیز می توان کسب درآمد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار تصریح کرد: به منظور اجرای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر محدودیت کشت برای سبزی و صیفی در محیط باز، تاکنون 51 هکتار از کشت محصولات آب بر مانند سبزی و صیفی به محیط گلخانه منتقل شد.

سعیدی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته برای توسعه گلخانه ای در سال جاری و حمایت از سرمایه گذاران برای ایجاد مجتمع های گلخانه ای در جویبار با توجه به پتانسیل های فراوان این منطقه، در آینده نزدیک  100 هکتار به سطح کشت گلخانه ای این شهرستان اضافه خواهد شد.

این مسوول تصریح کرد: این میزان سطح زیرکشت منتقل شده به محیط گلخانه، ضمن افزایش راندمان تولید، صرفه جویی 40 درصدی در مصرف بهینه آب را بدنبال خواهد داشت.

وی به سیاست های تشویقی وزارت جهاد کشاورزی در جذب سرمایه گذاران برای توسعه گلخانه اشاره کرد و گفت: تولیدگنندگان و سرمایه گذاران در صورت توسعه کشت در محیط بسته و گلخانه، تسهیلات ویژه دریافت خواهند کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار تسهیل در صدور مجوز گلخانه ای، پرداخت تسهیلات، راه اندازی شهرک گلخانه ای را از دیگر برنامه های این مدیریت با توجه سهم بری این مدیریت برای حمایت از کشت گلخانه و انتقال کشت محصولات سبزی و صیفی در محیط گلخانه برشمرد.

به گفته وی در حال حاضر 500 هکتار اراضی کشاورزی جویبار به کشت محصولاتی مانند سبزی و صیفی اختصاص یافت که می توان با یک برنامه‌ریزی مدون کشت این محصولات را با راندمان تولید بیشتر به محیط گلخانه منتقل کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: توسعه 100 هکتاری کشت گلخانه ای در جویبار شهرستان جویبار کشت گلخانه ای جهاد کشاورزی گلخانه ای محیط گلخانه سبزی و صیفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۴۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، سعید اسدی گفت: تله‌های فرمونی به منظور جلب آفات برای تعیین زمان مناسب مبارزه با آفاتی مانند کرم سیب، سرشاخه خوار هلو، کرم آلو و کرم خراط گردو و همچنین ردیابی مگس مدیترانه‌ای توسط کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن در سطح باغات شهرستان نصب شدند.
مدیر جهاد کشاورزی بن افزود: این اقدام منجر به صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی در خصوص کنترل آفات می‌شود.
وی گفت: با توجه به سطح چشمگیر باغات شهرستان تعیین زمان دقیق مبارزه با آفات و اطلاع رسانی به بهره برداران یکی از رسالت‌های مهم جهاد کشاورزی است.

دیگر خبرها

  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن