Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@20:50:34 GMT

با این ترفندها شارژ بیشتری ذخیره کنید

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۵۲۲۴

با این ترفندها شارژ بیشتری ذخیره کنید

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داده که بازخورد هپتک که به عبارتی بازخورد لمسی یا لرزش موقع ضربه زدن است، در صورت فعال بودن، تنها با ۳۰ دقیقه کار، حدود ۱٪ دیگر از باتری را مصرف می‌کند. سایر بازخورد‌های هپتیک‌های صفحه کلید، تکان‌های کوچک تلفن هنگام تایپ و ضربه زدن نیز باتری را مصرف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به راحتی می‌توانید با تغییرات در تنظیمات کارخانه‌ای گوشی، بازخورد هپتک را غیر فعال کرده و از مصرف بی‌جهت باتری جلوگیری کرد.

ابتدا با پایین کشیدن صفحه گوشی به سراغ قسمت تنظیمات (Settings) رفته و روی قسمت قابلیت دسترسی (Accessibility) کلیک کنید، قسمت مربوط به تنظیمات کنترل تعامل (Interaction controls) رفته و در مرحله بعد در قسمت لرزش‌ها و قدرت لمسی (Vibration and haptic strength)، بازخورد لمسی را غیرفعال کنید.

همینطور بنا به گفته وب سایت اندروید، حسگر‌های سخت‌افزاری، حرکت، جهت‌گیری و شرایط محیطی مختلف را اندازه گیری می‌کنند. برای کاهش مصرف باتری چنانچه نیازی به فعال بودن این حسگر‌ها نیست، می‌توان آن‌ها را غیرفعال کرد. عدم انجام چنین کاری می‌تواند باتری را تنها در چند ساعت مصرف کند، زیرا برخی از سنسور‌ها نیاز به انرژی قابل توجهی دارند و می‌توانند باتری را به سرعت مصرف کنند.

برای غیرفعال کردن این حسگر‌ها هم باید به قسمت تنظیمات رفته و در مرحله بعد گزینه‌های توسعه‌دهنده را انتخاب و بعد با رفتن به قسمت تنظیمات سریع توسعه‌دهنده (Quick settings developer tiles)، سنسور‌ها را خاموش کنید.

البته باید توجه داشت که برخی از برنامه‌های گوشی، مانند دوربین به فعال بودن این حسگر‌ها نیاز دارند و در صورت غیرفعال بودن در عملکرد خود با مشکل مواجه می‌شوند.

کاهش زمان خاموش شدن صفحه هم به کاهش مصرف باتری کمک می‌کند، به تنظیمات بروید، روی قسمت صفحه نمایش (Display) و سپس زمان خاموش شدن صفحه نمایش (Screen timeout) کلیک کنید تا زمان خاموشی صفحه گوشی را که بین سی ثانیه تا ۱ دقیقه مناسب است، تنظیم کنید.

منبع: همشهری آنلاین لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر تلفن همراه اخبار فناوری اخبار مرتبط محافظت از شبکه تلفن همراه در برابر تهدیدات وای فای ۱۴۰۱/۴/۲۵ چگونه در اینستاگرام پیغامی را بخوانیم اما فرستنده متوجه نشود؟ ۱۴۰۱/۵/۱۸ سه تغییر جدید در واتساپ فاش شد ۱۴۰۱/۵/۱۸ با قابلیت جدید یوتوب آشنا شوید ۱۴۰۱/۵/۱۸ معرفی کلیدهای میانبر کاربردی در ویندوز ۱۱ ۱۴۰۱/۵/۱۸ آخرین ویدیو ها دفاع جانانه یک مرد از خانواده اش در مقابل خرسی که در حیاط خانه گشت می زد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ۱۳:۰۳ شهر مخفی سنگی در اردن ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ۱۲:۴۶ تلاش بایدن برای پوشیدن کت + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ۱۲:۴۴ تکه پاره شدن مار سمی توسط یک سگ خانگی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ۱۲:۲۲ لحظه دلخراش زیر گرفت زن جوان با خودرو ۲۰۶ / راننده عصبانی زن بود + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ۱۰:۲۷ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۴:۳۲ با این ترفندها شارژ بیشتری ذخیره کنید ۱۴:۳۰ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز هجدهم مرداد ماه / نیم سکه گران شد ۱۴:۳۰ خاصیت عجیب شفا بخشی در برنج قهوه ای! ۱۴:۲۳ رکورد تاریخی مهدی طارمی در فوتبال دنیا ۱۴:۲۲ افزایش ٤٦.١ درصدی تورم قیمت تولید کننده مرغداری ­‌های صنعتی نسبت به سال قبل ۱۴:۰۴ خطر کاهش مصرف لبنیات برای کودکان مناطق محروم به دلیل گرانی ۱۴:۰۰ قیمت بلیط پروازهای اربعین چقدر است؟ ۱۴:۰۰ همه چیز در مورد طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد ۱۳:۵۸ حضانت فرزند دختر بعد از طلاق ۱۳:۵۰ چگونه در اینستاگرام پیغامی را بخوانیم اما فرستنده متوجه نشود؟ ۱۳:۵۰ ۱۱ میوه خوشمزه و مغذی اما کم قند را بشناسید ۱۳:۴۷ سه تغییر جدید در واتساپ فاش شد ۱۳:۴۲ الاکلنگ برجامی بورس / شاخص کل بلاتکلیف است ۱۳:۴۱ با قابلیت جدید یوتوب آشنا شوید ۱۳:۳۷ معرفی کلیدهای میانبر کاربردی در ویندوز ۱۱ ۱۳:۳۱ واکسن اختصاصی فایزر برای اومیکرون ۱۳:۲۹ قیمت سکه امروز هجدهم مرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۲۸ تنگه تایوان صحنه رویارویی پکن و تایپه شد ۱۳:۱۵ استفاده از زیرنویس های خودکار برای توییت ۱۳:۰۹ آغاز ساخت ۴ هزار مسکن در داخل شهر تهران تا یک ماه آینده ۱۳:۰۳ کاهش انتظارات تورمی آمریکایی ها / آینده تورم چه می شود؟ ۱۲:۵۹ ۸ راه افزایش بازدید ویدیوهای یوتوب ۱۲:۵۵ بازگشت آیکون باتری در نسخه جدید سیستم عامل آیفون ۱۲:۵۵ اذان ظهر به افق تهران سه شنبه هجدهم مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۸ ماموریت «خیام» در فضا چیست؟ ۱۲:۴۷ ترور یک مسئول فلسطینی در لبنان ۱۲:۴۶ شهر مخفی سنگی در اردن ۱۲:۴۴ تلاش بایدن برای پوشیدن کت + فیلم ۱۲:۴۴ اولین داده های ماهواره خیام دریافت شد ۱۲:۳۸ درختان پایتخت شناسنامه دار شوند ۱۲:۳۸ کمک های اولیه در هنگام شکستگی استخوان ترقوه + عکس ۱۲:۳۵ آخرین تغییرات قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا ۱۲:۳۲ اعتراض رییس دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران به قالیباف ۱۲:۲۸ چطور نوتیفیکیشن Contact joined Telegram را در تلگرام غیرفعال کنیم؟ ۱۲:۲۶ شاخص کل تغییر می کند؟ ۱۲:۱۷ تست بینایی؛ در ۸ ثانیه گرگ گم شده را پیدا کنید ۱۲:۱۵ تا دقایقی دیگر اولین سیگنال خیام دریافت می شود ۱۲:۰۰ لزوم حمایت دولت از بانک توسعه تعاون ۱۱:۵۷ نگرانی امانی از افزایش خانه های مجردی در منطقه ۱۳ ۱۱:۵۴ نرخ رسمی ۱۲ ارز کاهش یافت ۱۱:۳۵ قیمت طلا امروز هجدهم مرداد در بازار (مثقال ۱۸ عیار، طلا گرم ۱۸ عیار) ۱۱:۳۵ قیمت دلار در صرافی ملی امروز ۱۸ مرداد ماه ۱۱:۳۵ قیمت یورو امروز ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت پوند در بازار آزاد امروز ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت لیر امروز ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت درهم در صرافی های رسمی ۱۸ مرداد ۱۱:۳۳ بزرگ ترین اجتماع عزاداری شیعیان جهان تحت پوشش بیمه آسیا ۱۱:۳۱ چرا اخیرا مرگ و حمله قلبی بین مردان زیر ۴۰ سال زیاد شده؟ ۱۱:۳۱ نحوه استفاده از ابزار تشخیص صدای توسعه یافته iOS ۱۶ ۱۱:۳۰ قیمت خودرو با احیای برجام سقوط می کند؟ / توافق هسته‌ای؛ کلید واردات خودرو اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تلفن همراه اخبار فناوری ۱۱ ۳۵ قیمت فعال بودن حسگر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۵۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش امریکا برای ذخیره انرژی با تولید باتری‌های سدیم‌یونی

باتری‌های سدیم یونی آمریکایی پس از گذشت دو سال از معرفی و عبور از تست‌های فراوان، از مرحله آزمایشگاهی خارج و وارد خط تولید شدند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دو سال پیش یک شرکت آمریکایی پیشگام در تولید باتری‌های سدیم یونی، مشغول آماده‌سازی باتری‌های سدیمی با فرمول ویژه برای تولید انبوه شد. این شرکت که کمی از برنامه‌ریزی‌های اولیه خود عقب مانده بود، از آغاز رسمی تولید باتری‌های سدیمی با قابلیت شارژ سریع و عمر طولانی به‌عنوان جایگزینی جذاب در بازی ذخیره انرژی خبر داد.

مزایای سدیم نسبت به لیتیوم در باتری‌ها

فراوانی سدیم در سیاره زمین بین ۵۰۰ تا هزار برابر بیشتر از لیتیوم است و تأمین آن نیازی به شیوه‌های استخراج آسیب‌رسان لیتیوم ندارد. از سوی دیگر باتری‌های سدیم یونی به‌طور کامل از موادی شامل آلومینیوم، آهن و منگنز ساخته شده‌اند که به‌وفور در دسترس هستند. مواد شیمیایی این باتری‌ها را می‌توان از طریق یک زنجیره تأمین داخلی قابل اعتماد مستقر در ایالات متحده و عاری از اختلالات ژئوپلیتیکی تهیه کرد، حال آن‌که این موضوع برای مواد رایج در باتری‌های لیتیوم یونی مانند کبالت و نیکل صدق نمی‌کند.

فناوری یون سدیم در سال‌های اخیر به‌عنوان یک وسیله ذخیره‌سازی انرژی قابل اعتمادتر و بالقوه ارزان‌تر مورد توجه قرار گرفته است و هرچند چگالی انرژی آن از یون لیتیوم عقب‌تر است، مزایایی مانند دوچرخه‌سواری سریع‌تر، طول عمر بیشتر و استفاده نهایی ایمن‌تر و غیرقابل اشتعال، آن را به یک جایگزینی جذاب برای باتری‌های لیتیومی به‌ویژه در استفاده‌های ثابت مانند مرکز داده و ذخیره‌سازی پشتیبان شارژر ماشین‌های برقی تبدیل کرده است.

سازنده آمریکایی یکی از اولین عملیات‌های تولید عمده در سطح جهانی را راه‌اندازی کرده و آغاز تولید رسمی خود را در کارخانه تولیدی خود در هلند میشیگان جشن گرفته است که اولین خط تولید باتری‌های سدیم یونی در مقیاس تجاری در ایالات متحده محسوب می‌شود.

برقی شدن اقتصاد به توسعه و تولید راه‌حل‌های ذخیره‌سازی انرژی جدید و ابتکاری وابسته است و باتری‌های سدیم یونی جایگزین منحصربه‌فردی برای یون لیتیوم با قدرت بالاتر، شارژ مجدد سریع‌تر، چرخه عمر طولانی‌تر و شیمی کاملاً ایمن‌تر و پایدارتر ارائه می‌دهند.

این باتری‌ها بدون استفاده از مواد معدنی متضاد یا مواد با اثرات زیست‌محیطی مشکوک ارائه می‌شود و ۱۰ برابر سریع‌تر از باتری‌های لیتیوم یونی شارژ و دشارژ می‌شوند. این امر باتری‌ها را به رقیب اصلی برای فرازونشیب‌های ذخیره‌سازی برق پشتیبان تبدیل می‌کند. چگالی باتری‌های سدیم یونی بیش از دو برابر چگالی انواع لیتیوم یونی هستند که این ویژگی با پاسخ‌گویی بهتر به نیازهای خودروهای الکتریکی همراه است.

محل مصرف باتری‌های سدیم یونی

هوش مصنوعی در دنیای امروز بسیار تشنه انرژی شده است، بنابراین شرکت یادشده مقصد اولیه تولیدات خود را مراکز ذخیره‌سازی داده‌های هوش مصنوعی عنوان کرده است که باتری‌های با چرخش سریع یک ابزار مدیریت انرژی ضروری در آن‌ها محسوب می‌شود.

این شرکت قصد دارد اولین تحویل محصول خود را در ماه ژوئن داشته باشد و در آینده تمرکز خود را به سایر بازارهای برق صنعتی گسترش دهد. شارژ سریع خودروهای برقی و مخابرات از دیگر اهداف این شرکت هستند.

کد خبر 750436

دیگر خبرها

  • ساخت باتری انقلابی که آینده ذخیره انرژی را تغییر می‌دهد (تصویر)
  • دانشمندان به کمک نمک، سوپر باتری ارزان قیمت ساختند
  • این باتری چینی با آب کار می‌کند
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز (۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز ( ۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ + بررسی مشخصات و دوربین Xiaomi Redmi Note 11 (۱۶ اردیبهشت)
  • اطلاعات جدید از آیفون ۱۶ و چیدمان جدید دوربین‌ها
  • نگاهی به چالش تاکسی های برقی برای مالکان| در صورت تصادف تاکسی های برقی، عملکرد بیمه باید چگونه باشد؟
  • تلاش امریکا برای ذخیره انرژی با تولید باتری‌های سدیم‌یونی
  • ظاهر آیفون۱۶ لو رفت/ چیدمان جدید دوربین‌ها/ عکس