Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@18:19:58 GMT

◄ آخرین جزئیات از پروژه های راه استان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۵۳۸۴

◄ آخرین جزئیات از پروژه های راه استان کرمانشاه

تین نیوز

مدیر کل راه و شهرسازی استان مصوبات سفر اخیررئیس محترم جمهور به استان در حوزه راه را در حکم اجرای سریع پروژه های عظیم استانی در این حوزه عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد آهکی، مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، ضمن اشاره به مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری به استان گفت: استان کرمانشاه با داشتن مرز مشترک با کشور عراق باید از جاده‌های مناسب برخوردار باشد و مجهز بودن به مسیر ترانزیتی در استان کرمانشاه نقش مثبتی در ایجاد رونق اقتصادی دارد، همچنین آزادراه همدان کرمانشاه پروژه‌ای است که بعد از گذشت چند سال به دلایل متفاوتی هنوز تکمیل نشده است که کمبود بودجه دولتی یکی از مشکلات اصلی این پروژه بوده و متأسفانه این پروژه در بحث جذب سرمایه‌گذار خصوصی موفق عمل نکرده است، پروژه احداث آزادراه کرمانشاه به حمیل و بخشی از کنارگذر شرقی کرمانشاه قسمتی از پروژه آزادراه بیستون کرمانشاه-حمیل و قزانچی کرمانشاه است که شامل چهار قطعه است که قطعه اول از بیستون تا کنارگذر شرقی، قطعه دوم کنارگذر شرقی (۳۵ کیلومتر)، قطعه سوم تقاطع کرمانشاه-حمیل با کنارگذر شرقی تا حمیل و قطعه چهارم از قزانچی به بزرگراه اسلام آبادغرب کنارگذر غربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آهکی افزود: میزان کاهش طول مسیر نسبت به مسیر موجود در حال حاضر حدود ۳۰ کیلومتر است و ترافیک متوسط روزانه در چهار قطعه بیش از ۱۰ هزار وسیله نقلیه می‌شود و میزان کاهش سوخت حدود ۵۰ میلیون لیتر شده و ایمنی و کاهش زمان سفر خودروهای سواری و سنگین به طور متوسط ۲۰ دقیقه در پی دارد، همچنین خارج شدن ترافیک از مناطق مسکونی و روان‌سازی بیش از ۱۰ هزار وسیله نقلیه در روز و در نهایت افزایش سرعت متوسط از ۸۰ کیلومتر در ساعت به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برای خودروهای سواری در این محور را در نتیجه اجرای این آزادراه می‌توان شاهد بود، این در حالی است که میزان پیشرفت پروژه از تیرماه سال ۹۸ تا فروردین سال جاری تنها ۱۸ درصد است که نشان‌دهنده روند مطلوبی از انجام پروژه نبوده و مشکل اصلی آن کمبود اعتبارات است و کل مسافت آزادراه همدان-کرمانشاه و خسروی که در حوزه استان کرمانشاه قرار دارد ۴۰۰ کیلومتر است که تنها ۱۴۰ کیلومتر آن در دست احداث قرار دارد، همچنین فراخوان‌های زیادی برای جذب سرمایه‌گذار اعلام شده اما مسأله میزان تأمین اعتبار از سوی دولت و همچنین عدم وصول بدهی‌های قبلی دولت در فازهای اجرا شده پروژه آزادراه انگیزه را از سرمایه‌گذاران می‌گیرد و اقبال کمی نسبت به مشارکت در این پروژه نشان می‌دهند.

وی میزان مشارکت پیشنهادی از سوی دولت را ۳۰  درصد به ازای مشارکت ۷۰ درصدی سرمایه‌گذار خصوصی عنوان کرد و گفت: اگر دولت بدهی خود را به سرمایه‌گذار قبلی پرداخت کرده و میزان مشارکتش را بیشتر کند، می‌توان امیدوار بود تا سرمایه‌گذاران بیشتری رغبت سرمایه گذاری پیدا کنند.

پیش‌تر رئیسی به عنوان نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگوی انتخاباتی خود با مردم استان کرمانشاه به اهمیت راه‌های استان به سبب داشتن مرز مشترک با کشور عراق اشاره و بیان کرد: داشتن مرز مشترک یکی از ظرفیت‌های بزرگ این استان است و اگر خطوط هوایی، زمینی و خطوط ریلی به عراق هم تکمیل شود، بیکاری در این استان با افزایش صادرات و حمل و نقل، کاهش چشمگیری می‌یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه و شهرسازی استان تین راه و شهرسازی عراق بودجه بزرگراه ترافیک وسیله نقلیه سرمایه گذاری ریاست جمهوری آزادراه همدان کرمانشاه آزادراه بیستون استان کرمانشاه کنارگذر شرقی سرمایه گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است

عبدالحسین قاضوی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: طی ۲۷ ماه گذشته حدود ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرستان گرمه انجام شده است.

وی در ادامه افزود: طی این مدت ۱۰۰ هکتار به ناحیه صنعتی این شهرستان افزوده شده است و مکاتبه برای تبدیل ناحیه صنعتی شهرستان گرمه به شهرک انجام شده است.

فرماندار گرمه تصریح کرد: افزایش ۴۰ درصدی تولید گوشت مرغ، افزایش ۱۲۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای، افتتاح سینما، کتابخانه، اجرای ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری، ۱۲۰ کیلومتر گازکشی به آبادی‌ها را برخی از اقدامات انجام شده عنوان کرد.

قاضوی افزود: شهرستان گرمه در حوزه نهضت ملی مسکن شهری پیشروترین شهرستان خراسان شمالی است و تاکنون ۲۲۳۲ قطعه زمین به مردم واگذار شده است و ۹۰۰ قطعه نیز در دست اقدام است.

کد خبر 6088268

دیگر خبرها

  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد
  • بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه