Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دیده بان ایران، افزایش مشکلات اقتصادی و معیشتی پس از اجرای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی موجی از نارضایتی را در درباره عملکرد دولت سیزدهم در پایان یک سال اول دولت برانگیخته است. در واقع خودنمایی  چالش های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در کنار چالش های مدیریتی در حوادثی مانند «سیل» بر نارضایتی ها افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حسین کنعانی‌مقدم٬ فعال سیاسی اصولگرا در خصوص چرایی کثرت بحران و راه‌های برون رفت گفت و گویی انجام داده که مشروح آن را در می خوانید؛ 

حسین کنعانی مقدم درباره عملکرد دولت سیزدهم در یکسال گذشته گفت: اگر بخواهیم علت مشکلات را تقسیم‌بندی کنیم باید درباره ۳ دلیل صحبت کنیم. اول اینکه عدم رسیدگی مسئولین درباره احتمال ریسک‌ها و تهدیدهایی که هر کشوری می‌تواند با آنها مواجه می‌شود. دومین عامل حادثه‌های طبیعی‌ای مثل سیل و زلزله و ... است که وقوع‌شان در اختیار ما نیست. اما اینکه چطور با این موقعیت‌ها مقابله شود٬ امری است که نگاهی کارشناسانه می‌طلبد. سومین دلیل نابسامانی‌ها هم ریشه در خرابکاری‌هایی دارد که از طریق نفوذی‌ها و گروه‌های معاند انجام می‌شوند که در راًس آنها منافقین و صهیونیست‌ها هستند تا از طریق ضربه زدن به مدیران دولت رییسی می خواهند ما را از کارآمدی سیستم ناامید کنند. برای مقابله با این سه مرحله٬ در وهله اول باید کارآمدی نظام مورد توجه قرار بگیرد. به‌هرحال اتفاق‌هایی که به امور قضایی و خرابکاری‌ها ربط پیدا می‌کنند، قابل‌ پیش‌بینی هستند. یعنی اگر در این ۲ مورد اگر خسارتی تحمیل شود، حاکمیت باید پاسخگوی اهمال و کوتاهی‌های خود باشد. اما در بحث خرابکاری‌های بدخواهان باید گفت،مقابله با اقدام‌های تروریستی دشوار است. یعنی وقتی بنیامین‌نتانیاهو در زمان قدرتش از برخورد با ایران با «هزاران زخم چاقو» خبر داد و دیگر گروه‌های اپوزوسیون هم به این طرح پیوستن،٬ باید نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با هوشیاری بالایی تحرکات‌شان را رصد کنند.

این فعال سیاسی اصول گرا در پاسخ به پرسشی درباره نقش مدیریت ناکارآمد در حوادثی مانند سیل، پلاسکو یا فاجعه متروپل گفت: سر منشاً همه اختلاس و سوءاستفاده‌هایی که انجام می‌شود٬ اول به لابی‌های سیاسی ربط پیدا می‌کند و بعد ریشه اقتصادی پیدا می‌کند. یعنی سیاسیون برای اینکه هزینه‌های فعالیت‌شان از جمله هزینه‌های انتخاباتی تاًمین شود٬ دست به لابی‌های اقتصادی می‌زنند که این فرصتی است برای سوءاستفاده سوءاستفاده‌گران تا بتوانند به هدف‌های خود برسند. به‌عنوان مثال وقتی فعالیت‌های آقای عبدالباقی در خوزستان و منطقه آزاد اروند روشن می‌شود، باید برویم و بررسی کنیم٬‌ لابی‌های سیاسی از منابع مالی این شخص  در قدرت سیاسی خودش در استان و یا حتی در کشور چه استفاده‌هایی را از آن خود می‌دید. در واقع هر جا فسادی اقتصادی صورت می‌گیرد، ریشه در لابی سیاسی دارد.

این فعال سیاسی اصول گرا درباره نقش لابی‌گرهای سیاسی و عدم پاسخگویی آنان به قانون گفت: همه کسانی که با استفاده از لابی سیاسی منافع اقتصادی کسب می‌کنند، فاسد هستند. چون مردم به سیاسیون اعتماد دارند و این ذهنیت را دارند که سیاسیون قدرت را برای خدمت می‌خواهند، نه ثروت! پس لازم است صحنه سیاسی کشور از افراد سودجو پاک شوند. چرا که اگر اینچنین نشود اعتماد مردم به حاکمیت روز به روز کم و کمتر خواهد شد.

دبیر کل حزب سبز خاطر نشان کرد:اگر حاکمیت به انتخاب مردم باشد تحت حمایت همان مردم قرار می‌گیرد. حتی اگر بحران‌های زیادی آرامش را از عموم سلب کند. اما اگر مردم این حس را داشته باشند که کارگزاران به انتخاب خودشان کارگزار نشده‌اند طبیعی است که رفتارشان فرق خواهد کرد. اینکه این روزها مردم حتی به مسئولین توهین می‌کنند دلیلش را باید در نحوه انتخابات دید. یعنی آیا مسئولین برای راًی از اعتماد مردم سوءاستفاده کرده‌اند یا نه و به چه میزان به شعارهای خود عمل کرده‌اند؟ این توضیح هم لازم است که حاکمیت مردم را باید محور اصلی و اساسی بداند و نظر و راًی آنها را جدی بگیرد که این مهم در نظام ما اتفاق افتاده است..

کنعانی مقدم درباره حق مردم در اصلاح قانون اساسی و شیوه رسیدگی به اعتراضات مردم و لزوم اصلاح قانون اساسی در شرایط فعلی کشور بنا به نیاز جامعه خاطر نشان کرد:میثاق ملی ما قانون اساسی است و اگر قانون توسط گروهی مختل می‌شود، این دیگر اشکال قانون اساسی نیست. البته قبول دارم بعد از عبور یک نسل٬ نسل‌های بعدی این حق را دارند که «اصلاح قانون اساسی» را مطالبه کند. البته برای هر تغییری باید راه صحیح را طی کرد

منبع: دیده بان ایران لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر اخبار سیاسی حسین کنعانی مقدم اخبار مرتبط آخرین تغییرات قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا ۱۴۰۱/۵/۱۸ اعتراض رییس دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران به قالیباف ۱۴۰۱/۵/۱۸ رییسی: امروز نقش اصحاب رسانه در برابر امواج دروغ مهم است ۱۴۰۱/۵/۱۸ مراسم عزاداری شام غریبان با حضور رهبر معظم انقلاب + عکس ۱۴۰۱/۵/۱۷ رییسی: امروز ابتکار عمل بدست جوانان فلسطینی افتاده است ۱۴۰۱/۵/۱۶ روایت رهبر معظم انقلاب از شفا گرفتن فرزند مرحوم الهی قمشه ای + فیلم ۱۴۰۱/۵/۱۶ آخرین ویدیو ها نوستالژی محمدرضا شجریان وقتی که تلویزیون رنگی نبود + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ۱۴:۳۷ دفاع جانانه یک مرد از خانواده اش در مقابل خرسی که در حیاط خانه گشت می زد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ۱۳:۰۳ شهر مخفی سنگی در اردن ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ۱۲:۴۶ تلاش بایدن برای پوشیدن کت + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ۱۲:۴۴ تکه پاره شدن مار سمی توسط یک سگ خانگی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ۱۲:۲۲ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۴:۵۲ حسین کنعانی مقدم: نسل های بعدی این حق را دارند که «اصلاح قانون اساسی» را مطالبه کنند ۱۴:۵۱ تورم تولید برق در بهار ۲.۲ درصد کمتر شد ۱۴:۵۱ یک شغل خوشمزه / بیش از ۲ میلیارد حقوق برای خوردن آبنبات! ۱۴:۴۶ شفافیت ارزش زمین های بهشت زهرا وجود ندارد ۱۴:۴۵ کیسه زباله ۵۴ میلیون تومان؟ + عکس ۱۴:۳۶ افزایش ۴۳.۴درصدی قیمت نهاده های ساختمانی تهران در یک سال گذشته / سیمان ۶۹.۷ و آهن آلات ۱۸.۲درصد گران شدند ۱۴:۳۲ با این ترفندها شارژ بیشتری ذخیره کنید ۱۴:۳۰ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز هجدهم مرداد ماه / نیم سکه گران شد ۱۴:۳۰ خاصیت عجیب شفا بخشی در برنج قهوه ای! ۱۴:۲۳ رکورد تاریخی مهدی طارمی در فوتبال دنیا ۱۴:۲۲ افزایش بیش از ۴۶ درصدی هزینه تولید مرغ صنعتی ۱۴:۰۴ خطر کاهش مصرف لبنیات برای کودکان مناطق محروم به دلیل گرانی ۱۴:۰۰ قیمت بلیط پروازهای اربعین چقدر است؟ ۱۴:۰۰ همه چیز در مورد طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد ۱۳:۵۸ حضانت فرزند دختر بعد از طلاق ۱۳:۵۰ چگونه در اینستاگرام پیغامی را بخوانیم اما فرستنده متوجه نشود؟ ۱۳:۵۰ ۱۱ میوه خوشمزه و مغذی اما کم قند را بشناسید ۱۳:۴۷ سه تغییر جدید در واتساپ فاش شد ۱۳:۴۲ الاکلنگ برجامی بورس / شاخص کل بلاتکلیف است ۱۳:۴۱ با قابلیت جدید یوتوب آشنا شوید ۱۳:۳۷ معرفی کلیدهای میانبر کاربردی در ویندوز ۱۱ ۱۳:۳۱ واکسن اختصاصی فایزر برای اومیکرون ۱۳:۲۹ قیمت سکه امروز هجدهم مرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۲۸ تنگه تایوان صحنه رویارویی پکن و تایپه شد ۱۳:۱۵ استفاده از زیرنویس های خودکار برای توییت ۱۳:۰۹ آغاز ساخت ۴ هزار مسکن در داخل شهر تهران تا یک ماه آینده ۱۳:۰۳ کاهش انتظارات تورمی آمریکایی ها / آینده تورم چه می شود؟ ۱۲:۵۹ ۸ راه افزایش بازدید ویدیوهای یوتوب ۱۲:۵۵ بازگشت آیکون باتری در نسخه جدید سیستم عامل آیفون ۱۲:۵۵ اذان ظهر به افق تهران سه شنبه هجدهم مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۸ ماموریت «خیام» در فضا چیست؟ ۱۲:۴۷ ترور یک مسئول فلسطینی در لبنان ۱۲:۴۶ شهر مخفی سنگی در اردن ۱۲:۴۴ تلاش بایدن برای پوشیدن کت + فیلم ۱۲:۴۴ اولین داده های ماهواره خیام دریافت شد ۱۲:۳۸ درختان پایتخت شناسنامه دار شوند ۱۲:۳۸ کمک های اولیه در هنگام شکستگی استخوان ترقوه + عکس ۱۲:۳۵ آخرین تغییرات قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا ۱۲:۳۲ اعتراض رییس دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران به قالیباف ۱۲:۲۸ چطور نوتیفیکیشن Contact joined Telegram را در تلگرام غیرفعال کنیم؟ ۱۲:۲۶ شاخص کل تغییر می کند؟ ۱۲:۱۷ تست بینایی؛ در ۸ ثانیه گرگ گم شده را پیدا کنید ۱۲:۱۵ تا دقایقی دیگر اولین سیگنال خیام دریافت می شود ۱۲:۰۰ لزوم حمایت دولت از بانک توسعه تعاون ۱۱:۵۷ نگرانی امانی از افزایش خانه های مجردی در منطقه ۱۳ ۱۱:۵۴ نرخ رسمی ۱۲ ارز کاهش یافت ۱۱:۳۵ قیمت طلا امروز هجدهم مرداد در بازار (مثقال ۱۸ عیار، طلا گرم ۱۸ عیار) ۱۱:۳۵ قیمت دلار در صرافی ملی امروز ۱۸ مرداد ماه ۱۱:۳۵ قیمت یورو امروز ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت پوند در بازار آزاد امروز ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۱ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اخبار سیاسی حسین کنعانی مقدم اصلاح قانون اساسی حسین کنعانی مقدم هجدهم مرداد ۱۱ ۳۵ قیمت مرداد ماه ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد

جوکار نماینده مردم یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی گفت: از سال ۷۸ تاکنون به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه نشده است و با توجه به شاخص‌های جمعیت و پراکندگی در حوزه جغرافیایی یک نابرابری در حوزه‌های انتخابیه ایجاد شده است. 

وی ادامه داد: ۵ طرح در مجلس یازدهم در این زمینه به کمیسیون رسید و در هم ادغام که در نهایت مقرر شد با توجه به اینکه ۲۴ سال است نماینده‌ای به تعداد نمایندگان مجلس شورای اضافه نشده، ۴۰ نفر نماینده به تعداد کلی نمایندگان مجلس اضافه شوند ونهایتا باید ۲۰ نفر متعلق به حوزه‌های جدید و مستقل و ۲۰ نفر هم به حوزه فعلی افزوده شوند. 

نماینده مردم یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طبق این قانون باید در استان یزد در حوزه یزد، اشکذر و زارچ یک نماینده و در حوزه مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مروست یک نماینده دیگر اضافه می‌شدند که شاخص ما محرومیت، جمعیت و بحث‌های امنیتی و ... بود که براساس اصل ۶۴ قانون اساسی و سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۱۳۹۵ بود. در سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۱۳۹۵ رهبر معظم انقلاب مطرح کردند "تعیین حوزه‌های انتخابیه بر اساس جمعیت و مقتضیات اجتناب ناپذیر به گونه‌ای که حداکثر عدالت انتخاباتی و شناخت مردم از نامزد‌ها فراهم گردد یک اصل است.

جوکار خاطرنشان کرد: تعیین حوزه انتخابیه بر مبنای جمعیت و مقتضیات مطرح بود و نکته اساسی اینکه خیلی از حوزه‌ها سهمی در این مقوله نداشتند و براساس این شاخص‌ها نماینده‌ای به آنها تعلق نمی‌گرفت و قرار شد کلیات مطرح شود که کلیات رای نیاورد و دولت هم مخالفت کرد و اصل ۷۵ که هزینه برای دولت دارد را د ر این زمینه مطرح کردند و این طرح مصوب نشد؛ و‌ی ابراز امیدواری کرد: در مجلس دوازدهم این طرح مطرح و این بی عدالتی‌ها رفع شود. 

نمایندگان مجلس با ۹۴ رأی موافق، ۱۲۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع، با کلیات طرح دوشوری اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کنعانی: «فلسطین را آزاد کنید» یک شعار و مطالبه جهانی است
  • قانون‌گذاری‌های جدید حمایت از معلمان اعمال شود
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم