Web Analytics Made Easy - Statcounter

خوشبختانه با رفع موانع و محدودیت‌های کرونایی، زائران و عاشقان بسیاری از سراسر جهان به ویژه از کشورهای منطقه، برای حضور در گرامیداشت حماسه عاشورا به کربلا آمدند. شیعیان پاکستان نیز در میان این جمع بودند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایران اکونومیست به کربلای معلی، شیعیان پاکستان که اغلبشان از میان جوانان عزادار هستند، در هیئتی منسجم و نسبتا پرشمار، در خیابان الوائلی شهر کربلا که به یکی از ورودی‌های حرم ختم می‌شود، تکیه و موکب دارند و علاوه بر پذیرایی از زائران، خود نیز به عزاداری می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این هئیت، معمولا در هر دسته چند دسته کوچک‌تر شامل ۱۰ تا دوازده نفر که رو به روی هم قرار می‌گیرند، تشکیل می‌شود و سینه‌زنی انجام می‌شود.

نوحه‌هایشان هم معمولا به زبان اردو و در مدح شهیدان کربلا و جانبازی‌هایشان است.

شیعیان در پاکستان، حدود ۱۰ درصد از جمعیت ۲۰۰ میلیون نفری را تشکیل می‌دهند و در دوره‌های تاریخی مختلف، با چالش‌های مختلفی در زمینه عزاداری و زنده نگاه داشتن حادثه کربلا مواجه شده‌اند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کربلا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۵۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه پاکستانی‌ها از ضایعات الکترونیکی طلا استخراج می‌کنند؟ (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ترفند تشخیص طلای تقلبی (فیلم) چگونه طلا از یک معدن میلیارد دلاری استخراج و به شمش تبدیل می‌شود (فیلم) دستبند طلا چگونه در کارگاه ساخته می‌شود (فیلم)

دیگر خبرها

  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • چگونه پاکستانی‌ها از ضایعات الکترونیکی طلا استخراج می‌کنند؟ (فیلم)
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی