Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:43:37 GMT

معاون علوم پزشکی جیرفت: ۲ مبتلا به وبا شناسایی شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۵۹۸۰

معاون علوم پزشکی جیرفت: ۲ مبتلا به وبا شناسایی شدند

به گزارش ایرنا، دادخدا صادقی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه جنوب کرمان افزود: ۱۴ تبعه بیگانه مشکوک به وبا در جنوب کرمان شامل ۱۰ نفر در رودبار و چهار نفر در کهنوج مورد آزمایش قرار گرفتند.

وی ادامه داد:  ۲ بیمار شناسایی شده مبتلا به وبا در جنوب کرمان از میان این ۲ گروه بودند که برخی از این افراد در بیمارستان های سیدالشهدای رودبارجنوب و ۱۲ فروردین کهنوج و تعدادی نیز به صورت قرنطینه مورد مداوا قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از انجام آزمایش‌های افراد مشکوک به بیماری وبا در ۲ آزمایشگاه این شهرستان خبر داد و گفت: نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به بیماری وبا ۲ مرحله در آزمایشگاه شهرستان های رودبارجنوب و کهنوج ذیل دانشگاه علوم پزشکی جیرفت آزمایش شده و در صورت نیاز در آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت نیز بررسی می شود.

شناسایی مبتلایان در کمترین زمان ممکن

صادقی که معتقد است شناسایی بیماران مبتلا به وبا در جنوب کرمان در کمترین زمان ممکن توسط نیروهای بهداشتی این دانشگاه صورت گرفته گفت: نیروهای بهداشتی در شهرستان های رودبارجنوب و کهنوج بلافاصله پس از مطلع شدن از حضور اتباع بیگانه آزمایش های لازم را برای شناسایی افراد مبتلا به وبا انجام دادند و موارد مثبت را شناسایی کردند.

وی ادادمه داد: اگر این افراد زود شناسایی نمی شدند امکان انتقال بیماری وبا توسط این ناقلان بیشتر می شد.

تشکیل شورای سلامت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از تشکیل شورای سلامت در شهرستان های جنوبی استان کرمان بویژه شهرستان های درگیر بیماری وبا در رودبارجنوب و کهنوج نیز خبر داد و گفت: بیماری وبا از طریق آب و غذای آلوده منتقل می شود و اطلاع رسانی های لازم در این زمینه از طریق مراکز بهداشتی، اداره آب و فاضلاب، شورای سلامت استان کرمان و شهرستان های جنوبی انجام شده است.

دسترسی بیش از ۹۴ درصدی به شبکه آب

صادقی از دسترسی افزون بر ۹۴ درصد مردم ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان(جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، فاریاب و قلعه گنج) و دسترسی ۷۵ درصدی مردم شهرستان رودبارجنوب به شبکه آب لوله کشی خبر داد و مهمترین مشکل شبکه آب لوله کشی منطقه جنوب کرمان را فرسودگی سیستم لوله کشی و شکستگی های این سیستم برشمرد.

وی نبود مستمر آب در سیستم لوله کشی را در برخی از مناطق جنوب کرمان یکی از مشکلات سیستم شبکه آب لوله کشی عنوان کرد و گفت: قطعی و پایین آمدن کیفیت آب باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

صادقی وضعیت آب آشامیدنی منطقه جنوب کرمان را به غیر از شهرستان رودبارجنوب قابل قبول ارزیابی و بر توجه بیشتر مسئولان به این بخش تاکید کرد.

۲۵ درصد مردم رودبارجنوب فاقد آب آشامیدنی با کیفیت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهارداشت: ۲۵ درصد مردم مناطق محروم شهرستان رودبارجنوب فاقد آب آشامیدنی باکیفیت هستند.

وی از تلاش متولیان از جمله استانداری کرمان، سپاه، بسیج، اداره آب و فاضلاب و دانشگاه علوم پزشکی برای برقراری شبکه آب لوله کشی در تمامی مناطق شهرستان رودبارجنوب خبر داد و گفت: عملیات کلرزنی به آب در اداره آبفای این شهرستان و تانکرها انجام شده تا در مناطقی که آب با تانکر توزیع می شود، آب با کیفیت به مردم ارائه شود.

صادقی افزود: مناطقی از رودبارجنوب که فاقد سیستم لوله کشی آب هستند از طریق توزیع آب معدنی آبرسانی می شوند.

برچسب‌ها بیماری‌ های عفونی کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت جیرفت بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیماری های عفونی کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیماری های عفونی کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت جیرفت بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شهرستان رودبارجنوب شبکه آب لوله کشی مبتلا به وبا بیماری وبا جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۵۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۶ تا ۱۳ اردیبهشت، هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و در این راستا مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) نیز براساس آمار سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون ارائه کرده است.

خدمت واکسیناسیون از بدو تولد تا دوره سالمندی براساس پروتکل کشوری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

واکسیناسیون روشی برای کنترل حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار است. واکسن با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها مانند فلج اطفال سطح کیفی زندگی را بهتر می‌کند. واکسیناسیون به نوعی آمادگی سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد و نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام سنین مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • پایان تورنمنت زیر ۱۲ سال فوتبال تهران برای شناسایی استعدادها