Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فصاحت در میز ملی خرما بر لزوم حمایت و توجه ویژه به کشاورزان تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران درباره جزئیات پنجمین میز ملی خرما اظهار کرد: این میز در دشتستان بوشهر با حضور مهمانان خارجی و سایر مسئولان کشور به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: خرما یکی از محصولات ویژه کشور است که بیش از 1 میلیون و 100 هزار تن در سال محصول دارد و این محصول نقش بسیار مهمی در سبد صادراتی کشور دارد.

فصاحت بیان کرد: ما سال گذشته نزدیک به 400 هزار تن خرما به کشورهای دیگر صادر کردیم و خرما جایگاه ویژه‌ای در تغذیه خانواده های ایرانی دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: ما در سازمان میادین می‌توانیم در زمینه واگذاری غرفه نسبت به عرضه مستقیم کالا اقدام کنیم تا تولیدکنندگان محصولات خود را به صورت مستقیم عرضه کنند.

وی ادامه داد: امید است در زمینه صادرات بتوانیم کمکی را به تولید کنندگان داخلی داشته باشیم؛ در منطقه دشتستان سالانه بیش از 175 هزار تن خرما تولید می‌شود که نقش مهمی در استان بوشهر ایفاء می کند.

فصاحت با بیان اینکه رقم خرمای این منطقه از نوع کبکاب است گفت: 10 تا 15 درصد خرمای این منطقه از نوع زاهدی است و امید است محصول خوبی را از خرمای کبکاب و زاهدی این منطقه برای میادین پایتخت خریداری کنیم و در دسترس جمعیت 14 میلیونی تهران قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران بیان کرد: وزارت جهادکشاورزی برای عرضه محصول ارزان به مصرف کننده، باید از کشاورزان حمایت ویژه‌ای داشته باشد تا فعالیت های ما در حوزه بازار اثر گذاری بالایی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میادین سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید

ایسنا/خوزستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد.

امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از ۲۰ فروردین ماه سال جاری آغاز شد، اظهار کرد: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر وارد پیک خرید شده‌ایم و روزانه بیش از ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

جهان نژادیان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران ادامه داد: در سال جاری ۱۰۳ مرکز ویژه خرید گندم آماده است تا مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • اصلاح روشنایی میادین و مثلثی‌های شهر تاریخی یزد
  • لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران