Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های مسئول و بانک‌های عامل، گفت: عدم ورود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به بازار کار، یکی از دلایل پایین بودن بهره‌وری در بخش تولید است و برای حل این مشکل، باید شرایط اشتغال نیروهای مستعد و تحصیل‌کرده را آسان کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عابدین خرّم در جلسه کارگروه اشتغال و بازار کار استان، اظهار کرد: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه باید به سمت مولد بودن و حضور فعال در بخش تولید هدایت شوند که دولت در این زمینه نقش حمایتی دارد و دستگاه‌های مسئول باید از مراکز فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنند.
 
وی با بیان این‌که متاسفانه فرهنگ کار در جامعه تضعیف شده است، افزود: نیازمند فرهنگ‌سازی و کار جمعی در این زمینه هستیم و برای این کار، باید شیوه‌نامه تبلیغ فضای کسب‌وکار در مدارس و دانشگاه‌ها را طرح‌ریزی کنیم.
 
وی در ادامه بر ثبت عملکرد دستگاه‌ها در سامانه ملی رصد اشتغال تأکید کرد و از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا ماهانه گزارش عملکرد دستگاه‌ها را تهیه کند.
 
خرّم هم‌چنین بر فعال‌سازی کارگروه اشتغال در شهرستان‌ها، تلاش مضاعف دستگاه‌ها و بانک‌های عامل برای جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و تسهیلات مشاغل خانگی با اولویت مناطق محروم، تقویت کسب‌وکار و اشتغال پایدار در مناطق مرزی با استفاده از ظرفیت‌های تجاری این مناطق، تشکیل کمیته اشتغال و کارآفرینی ایثارگران و تهیه گزارش جامع و شفاف از وضعیت نیروی کار استان تأکید کرد.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری، در این جلسه گزارش عملکرد جذب تسهیلات مشاغل خانگی و تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری استان در سال ۱۴۰۰ ارائه و درخصوص نحوه جذب باقی‌مانده این تسهیلات بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۶۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گفت: برای اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در محور‌های مختلف لازم است .

وی افزود : تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم، از جمله این محورهاست .رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت : تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری برای گزارش به رئیس جمهور، به دبیرخانه ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان