Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@19:09:28 GMT

اهداف چین از برگزاری رزمایش های نظامی متوالی

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۷۰۰۸

اهداف چین از برگزاری رزمایش های نظامی متوالی

سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر بر جدایی ناپذیر بودن تایوان از این کشور تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه چین اهداف این کشور ازبرگزاری رزمایش های نظامی پی در پی در اطراف منطقه تایوان را تشریح کرد.

«وانگ ونبین» روز سه شنبه در نشست خبری روزانه وزارت خارجه چین گفت: پکن در حال برگزاری مانورهای نظامی در اطراف تایوان است تا به ایالات متحده هشدار دهد و درسی به جدایی طلبان تایوانی بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیپلمات ارشد وزارت خارجه چین در پاسخ به این سوال که آیا چین این رزمایش ها را به منظورکسب آمادگی برای حمله نظامی به تایوان صورت می دهد یا خیر، تاکید کرد که اقداماتی که چین در پاسخ به سفر عجولانه «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان انجام داده، کاملاً مشروع و موجه است.

وانگ ونبین افزود که این اقدامات (رزمایش ها) هشدار برای کسانی است که اقدامات تحریک آمیز صورت می دهند و درسی برای جدایی طلبان تایوانی است.

سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر تاکید کرد: تنها یک چین وجود دارد و تایوان بخش جدایی ناپذیر آن است.

سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، که بی توجه به هشدارهای چین صورت گرفت، موج تازه ای از تنش ها را در روابط متشنج پکن و واشنگتن به راه انداخته است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت چین تایوان مشرق مجلس نمایندگان آمریکا نانسی پلوسی پکن رزمایش چین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت وزارت خارجه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۷۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر فوق العاده از حمله پهپادهای تهاجمی روسیه به اهداف نظامی در اوکراین | ویدئو

دریافت 17 MB کد خبر 849019 برچسب‌ها هواپیما - پهپاد خبر ویژه روسیه - اوکراین

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • تصاویر فوق العاده از حمله پهپادهای تهاجمی روسیه به اهداف نظامی در اوکراین | ویدئو