Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حیدری روز سه شنبه در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه در محل فرمانداری قصرشیرین با حضور استاندار کرمانشاه و دستگاه های مختلف عضو این ستاد، افزود: کمیته های چندگانه  اقدامات و مقدمات لازم را در راستای تردد زائران با آمادگی زیرساخت ها در مرز خسروی به شهرستان قصرشیرین انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: کمیته امنیتی انتظامی یکی از بروزترین کمیته ها است و مشکلی در زمینه مسائل امنیتی برای تردد زائران نداریم.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین در ادامه با اشاره به مرز سومار گفت: با توجه به اینکه این مرز در حوزه شهرستان گیلانغرب قرار گرفته و در بخش حمایتی و پشتیبانی جزو قصرشیرین است و تمامی راه‌ها به سومار ختم می‌شود نیاز است امکانات و زیرساخت‌های لازم در این مرز مستقر شود.

او اضافه کرد: در حوزه زیرساخت ها با حضور معاون وزیر نیرو در زمینه آب و برق پیگیری های لازم انجام شد و قرار شد که یک خط احتیاطی انتقال آب شرب به سومار و همچنین خط انتقال آب  با نگاه اربعین و استراتژیکی داشته باشیم.

                                        

وی اختصاص و تامین آب ۵۵هزار پارکینگ از اراضی محور کمربندی و همچنین ایجاد زیرساخت های لازم در این توقف گاهها را مورد تاکید قرار داد و گفت: ۲ پارکینگ نیز در قصرشیرین پیش‌بینی شده و مساله پارکینگ ها برای ما بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: جلسه ای با حضور معاون استاندار دیاله در قصرشیرین انجام شد و هماهنگی لازم صورت گرفته و با مرزبانی و معاون اورژانس کشور  نیز موارد لازم پیگیری شده است و اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان لحاظ شده است.

او از حضور ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای ارایه خدمات لازم و استقرار تیم های امداد خودرو در قصرشیرین مسیر مرز خسروی و همچنین شهرداری منطقه ۲۲ به عنوان معین قصرشیرین و مرز خسروی برای ارایه خدمات لازم خبر داد.

حیدری با انتقاد از حضور استان‌های معین و بیان اینکه این استان‌ها ضعیف عمل کرده اند، گفت: به طور کلی با تمامی ظرفیت های لازم برای تردد زائران از مرز خسروی به کار گرفته می‌شود تا خدمات خوبی به زائران ارایه شود.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی  - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.

زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

برچسب‌ها کربلا قصرشیرین مرز سومار ستاد اربعین مرز خسروی کرمانشاه اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کربلا قصرشیرین مرز سومار کربلا قصرشیرین مرز سومار ستاد اربعین مرز خسروی کرمانشاه اربعین تردد زائران زیرساخت ها مرز خسروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۷۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند

وحید اسکندری گفت: این تعداد از زائران گیلانی هشتم اردیبهشت از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) به حج عمره اعزام می‌شوند.

وی عنوان کرد:طول این سفر معنوی برای این زائران ۱۰ روز است که پنج روز در مدینه منوره و پنج روز در مکه مکرمه است و پس از آن به مقصد فرودگاه بین‌المللی امام (ره) در تهران حرکت می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین زائران گیلانی حج تمتع نیز در قالب چهار کاروان شامل ۲ کاروان با ظرفیت هر کدام ۹۵ نفر و ۲ کاروان کاروان‌های ۱۲۰ و ۱۳۵ نفره سوم خردادماه امسال با ۲ پرواز از فرودگاه سردار جنگل رشت عازم سرزمین وحی خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت گیلان بیان کرد: یک کاروان از زائران حج تمتع به تعداد ۱۸۵ نفر نیز هفتم خردادماه از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) عازم این کنگره عظیم می شوند.

وی عنوان کرد: ۶۳۰ زائر حج تمتع امسال از استان شامل؛ ۳۵۹ زن و ۲۷۱ مرد از شهرستان‌های رشت، تالش، آستارا، لاهیجان، رودسر، لنگرود، بندرانزلی، آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا، فومن، رودبار، خمام، املش و سیاهکل هستند.

مدیرکل حج و زیارت گیلان اضافه کرد: مسن ترین زائر امسال بانویی ۸۲ ساله و کوچکترین آنها پسر نوجوان ۱۲ ساله است.

امسال بعد از ۹ سال توقف، پروازهای عمره مفرده به سرزمین وحی از سر گرفته شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • اعزام کاروان زائران یزدی به بیت الله الحرام