Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجرایی و رئیس ستاد بحران ارتش در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی آجا ضمن تشکر از کلیه یکان‌های امدادی، آمادی، درمانی، مهندسی و پشتیبانی ارتش بویژه نیروی زمینی که در جریان سیل اخیر کشور با انگیزه‌ای الهی و سرعت عمل بسیار مناسب در مناطق سیل زده حضور یافته و به هموطنان عزیز خدمت رسانی کردند، گفت: در پی اجرای دستور فرمانده محترم کل ارتش مبنی بر امدادرسانی و کمک به مردم غیور و خونگرم میهن اسلامی در مناطق سیل زده با فرماندهی میدان توسط امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده محترم نیروی زمینی؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران به موازات اجرای ماموریت‌های محوله به ویژه تامین امنیت و حفظ صیانت از مرز‌های کشور، با تمام توان و با بکارگیری کلیه ظرفیت‌های خود و بهره گیری از نیرو‌های مومن و فداکار، به یاری مردم مناطق سیل زده شتافت و بار دیگر مفهوم واقعی «ارتش فدای ملت» را به منصه ظهور رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارتش بدون فوت وقت در کنار ستاد بحران کشور و نهاد‌های دولتی در استان‌های سیل زده حضور یافت و برابر درخواست ستاد بحران کشور با اتخاذ تدابیر لازم به منظور امدادرسانی هرچه بهتر اقدام کرد.

سرتیپ محمودی تصریح کرد: دراین راستا نیروی زمینی ارتش با هدف کاهش خسارات، با پیش بینی تمهیدات، اقدامات لازم را به عمل آورد و در لحظات اولیه یگان‌ها به حالت آماده باش کامل در آمدند و سپس با وارد عمل نمودن یکان‌های بلیات در استان‌های کرمان، یزد، فارس، چهار محال و بختیاری و تهران و در شهر‌های یزد، زرند، رفسنجان، شهداد، بوانات، طالقان، دارنگون، سروستان و ... با استفاده از امکانات و تجهیزات لازم در جهت مردم یاری و امدادرسانی هموطنان خدمات ارزنده‌ای را ارائه کرد.

معاون اجرایی و رئیس ستاد بحران ارتش ادامه داد: در جریان سیل اخیر بیش از ۵۰۰ نیروی امدادی، آمادی، مهندسی و پشتیبانی ارتش در مناطق سیل زده حضور یافتند. همچنین حدود یکصد خودروی سبک و سنگین، تانکر آبرسان و آمبولاس همراه با تجهیزات مهندسی مثل بیل مکانیکی، لودر، بلدوزر، گریدر، کامیون کانکس دار، دستگاه تخلیه آب و سایر تجهیزات مورد نیاز توسط یکان‌های ارتش در این مناطق حاضر به کار شدند.

وی تصریح کرد: حضور موثر ارشد نظامی‌ها و فرماندهان ارتش در استان‌های مناطق سیل زده و همجوار در ستاد بحران استان‌ها و بازدید نوبه‌ای آنان از مناطق آسیب دیده، احداث سیل بند، حفر کانال‌های پایه پل، تسطیح جاده‌های ارتباطی، جابجایی وسایل و احشام متعلق به مردم سیل زده، حمل و توزیع اقلام خوراکی، بهداشتی، ضدعفونی و پوشاک اهدایی ارتش و هلال احمر، آبرسانی به روستا‌های دوردست و محاصره شده در سیل و ده‌ها عملیات بالگردی، امدادی، آمادی و مهندسی دیگر توسط تنها عناصری از یکان‌های هوانیروز کرمان، گروه‌های مهندسی رزمی ۴۵۵ کرمان، ۴۱۱ بروجرد، ۴۳۳ مشهد، ۴۴۴ آذربایجان، مرکز آموزش ۰۷ کازرون، یکان‌های پشتیبانی منطقه دوم (شیراز)، منطقه سوم (تهران)، منطقه چهارم (مراغه) و منطقه ششم (دزفول)، تیپ ۲۵ تکاور نیرومخصوص و واکنش سریع تبریز، تیپ‌های ۳۷ زرهی و ۵۵ هوابرد شیراز و تیپ‌های ۱۲۳ و ۲۲۳ نیرو مخصوص و واکنش سریع پرندک تهران تحت هدایت و فرماندهی قرارگاه مرکزی تهران و قرارگاه‌های منطقه‌ای غرب، شمال غرب، شمال شرق و جنوب شرق نیروی زمینی ارتش، الحمدلله عملیات امدادرسانی به مناطق سیل زده را با موفقیت انجام دادند.

رئیس ستاد بحران ارتش ادامه داد: نیروی پدافند هوایی ارتش نیز با اعزام بیش از ۸۰ نیروی امدادی از منطقه پدافند هوایی مرکزی اصفهان به استان چهارمحال و بختیاری جهت امدادرسانی به مردم سیل زده این استان تحت فرماندهی ارشد نظامی ارتش در منطقه اصفهان عمکلرد خوبی داشت.

وی افزود: نیروی دریایی راهبردی ارتش نیز با اعزام تیم تخصصی و امدادی این نیرو به روستای زرین دشت شهرستان فیروزکوه استان مازندران به همراه تجهیزات آمادی و مهندسی مناسب، توزیع غذای گرم و انجام لایروبی و تخلیه آب معابر این روستا به مردم سیل زده این استان امدادرسانی کرد.

امیر سرتیپ محمودی در پایان تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیرو‌های مسلح همواره ضمن رصد تهدیدات، حراست از مرز‌ها و ارتقای توان رزمی و دفاعی خود در حوزه امدادرسانی و خدمت رسانی به مردم عزیز نیز همواره آماده و پیشگام هستند و به آن افتخار می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران سیل و آبگرفتگی مناطق سیل زده نیروی زمینی ستاد بحران استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۷۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار احمد راستی، معاون دانش و پژوهش نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز ۱۱ اردیبهشت در اختتامیه اولین جشنواره ملی خلیج فارس در مرکز هرمزگان با اشاره به نقش تاریخی مردم جنوب ایران در اخراج امپریالیسم و استکبار از این منطقه، یاد و خاطره همه شهدای عرصه دریا در کشورمان را گرامی داشت و اظهار کرد:‌ ملت ایران با دلاوری و شجاعت خویش توانست بزرگ ترین نیروی دریایی وقت جهان را از جزایر خلیج فارس بیرون کند و این افتخاری برای هر ایرانی است.

بنابر گزارش ایسنا، به گفته وی، روز ملی خلیج فارس، روز یادآوری مجاهدت های تاریخی در مسیر حفظ کشور و استقلال و عزت ملی است و اکنون این اقتدار ملی در اوج خود در شرایطی قرار دارد که هیچ عنصر فرامنطقه ای قادر به عرض اندام در برابر ملت ایران نیست.

سردار راستی همچنین تصریح کرد:‌ اشراف کامل هوایی، سطحی و زیرسطحی در خلیج فارس برقرار است و دوران گردن کشی گذشته برای ملت ایران طی شده است و این حوزه تمدنی متعلق به کشورهای پیرامونی آن است و نباید اجازه دهند که مستکبران در این منطقه به بهانه های واهی جولان دهند.

معاون نیروی دریایی سپاه با طرح این نکته که اقتدار و عظمت ملت ایران به حدی رسیده که دشمنان به دنبال ائتلاف سازی برای مهار این قدرت روز افزون هستند، خاطرنشان کرد: در همین مسیر ائتلاف سازی نیز شاهد شکست مفتضحانه دشمنان هستیم.

وی گفت: خلیج فارس، دریای صلح و دوستی و برادری است و این کانون انرژی در جهان نباید عرصه دخالت برخی بیگانگان برای اختلاف افکنی میان کشورهای منطقه شود. این دریای گسترده، بیش از ۳۰۰ میلیون نفر را در کشورهای پیرامونی خود جای داده و لذا اهمیت این منطقه بر هیچ کس پوشیده نیست.

سردار راستی با تقدیر از نخبگان و نوآوران کشورمان و شرکت کنندگان در جشنواره اختراعات خلیج فارس، این تلاش های ارزشمند را گامی در مسیر استقلال و عزت ایران اسلامی برشمرد و از بانیان این جشنواره قدردانی و اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه نیز در سایه همکاری همدلانه با نخبگان و دانشگاهیان و مبتکران کشورمان در عرصه های مختلف، توانسته به سطح برتری از بازدارندگی در صیانت از منافع ملی کشورمان دست یابد و تداوم این راه نیز با بر همین پایه استوار است.

معاون نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خلیج فارس متعلق به همه ملت ایران و بستری امن برای همه ملت های منطقه است که می بایست با هم از آن بهره برده و خود، تعیین کننده موضوعات و مولفه های آن باشند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901502

دیگر خبرها

  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • حضور سرزده دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور