Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@22:35:23 GMT

خبرنگاران، فرماندهان، سرداران و لشکر جهاد تبیین هستند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۸۰۵۲

خبرنگاران، فرماندهان، سرداران و لشکر جهاد تبیین هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در آیین تکریم خبرنگاران با اشاره به تقارن این روز با حرکت کاروان پیام رسانان عاشورا و با یادی از شهدای خبرنگار افزود: در همه حوادث، جریان‌ها و رویدادهای بعد از انقلاب شجاع‌ترین و مصمم‌ترین خبرنگاران همراه مردم بودند و در دوران دفاع مقدس هم در کنار رزمندگان صحنه‌های غرورآفرین را به تصویر کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس جمهور گفت: با اینکه خبرنگاران نقش مهمی در به تصویر کشیدن صحنه‌های دفاع مقدس ایفا کردند ولی فعالیت خود آنها آنگونه که شایسته بود، منعکس نشد.

مخبر با بیان اینکه جنگ ناگفته‌های زیادی دارد، افزود: در جریان پیروزی‌های محور مقاومت و مقابله با داعش خبرنگاران نقش پررنگی ایفا کردند و تصویرگری‌های آنها بود که مردم را به رزمندگان و شهدای مقاومت نزدیک تر کرد.
وی گفت: در نظام مردم پایه، در هر مقطعی که نیاز بوده با رسالت و پیام رسانی خبرنگاران مردم به صحنه آمدند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم قرار گرفت خبرنگاران، فرماندهان، سرداران و لشکر این جهاد تبیین هستند.

آقای مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات لغو تحریم‌ها گفت: مهمترین راهبرد دولت سیزدهم در این مذاکرات بحث خنثی سازی تحریم هاست.

وی با اشاره به کارشکنی‌ها برای ارسال و حتی مواد اولیه تولید واکسن کرونا افزود: بر خلاف کارشکنی‌ها دولت سیزدهم کمتر از دو ماه واکسن کووید ۱۹ را به حد کافی وارد کرد و جزو کشورهایی هستیم که بهترین وضعیت را داریم.

مخبر با اشاره به تلاش دولت برای تامین کالاهای اساسی و کاهش تورم، گفت: در سال ۱۴۰۰ هجده میلیارد دلار ارز ترجیحی و ۲۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه دادیم.

وی با تاکید بر ضرورت توزیع عادلانه یارانه‌ها، افزود: این نکته در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دیده شده است و ما در این قانون چیزی به اسم ارز ترجیحی نداریم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز برخی از کالاهای اساسی حتی در اروپا هم کمیاب شده است.

مخبر با اشاره به قاچاق کالا از مرزهای کشور افزود: در واقع با قاچاق کالایی که صورت می‌گیرد و خروج کالاها از مرز ما باید کالای مورد نیاز ۳۰۰ میلیون نفر را تامین کنیم.

وی گفت: ما برای تورم، جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی، اشتغالزایی، مهار گرانی و برای اینکه درآمد سرانه مردم به نقطه مثبتی برسد، برنامه داریم و کارهای بزرگی در این زمینه انجام شده است.

مخبر با اشاره به اینکه سرمایه گذاری سنگینی در کشور شروع شده است، افزود: با توجه به منابع و امکانات وسیعی که در کشور وجود دارد این وضعیت شایسته مردم ایران نیست.

وی گفت: وقتی می‌توان هزینه بهره برداری شش میلیارد دلاری در یک میدان نفتی را شش ماهه برگرداند، پس باید در این زمینه فعالیت‌ها شتاب بیشتری بگیرد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: پنج خط انتقال آب از دریا شروع شده و ظرف سه چهار سال این طرح‌ها انجام می‌شود تا مشکل آب آشامیدنی مردم و واحدهای صنعتی تامین شود.

مخبر گفت: دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر به دریا دسترسی داریم و برای انتقال ۲۰ شهر به سواحل دریا برنامه ریزی شده است.

وی افزود: در زمینه اقتصاد دیجیتال و معدن هم مزیت‌های فراوانی در کشور وجود دارد که در این زمینه‌ها هم مشغول فعالیتیم.

مخبر با بیان اینکه آینده روشنی پیش روی کشور است، گفت: زمانی ما تورم ۵۰ تا ۶۰ درصد هم داشتیم اما توانستیم با برنامه ریزی مدون جلوی آن را بگیریم.

وی افزود: ما برای همه شاخص‌های کلان اقتصادی برنامه داریم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه آزادسازی سواحل با دستور رئیس جمهور و با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی در بازه زمانی مشخصی اجرا شد، گفت: این یک اقدام جهادی و ملی بود که با کار زیبای خبرنگاران اثرگذاری آن در رسانه ملی انعکاس پیدا کرد.

آقای مخبر افزود: اکنون همه سواحلی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی بود آزاد شده است.

کد خبر 5559589

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری محمد مخبر دولت سیزدهم دوران دفاع مقدس مقام معظم رهبری رژیم صهیونیستی فلسطین حسین امیرعبداللهیان سیدابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران روز خبرنگار محرم 1401 حسین امیر عبداللهیان ناصر کنعانی وزارت امور خارجه علی باقری ایالات متحده امریکا دولت سیزدهم معاون اول رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۸۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار کنکوری مخبر به ۳ وزارتخانه

آفتاب‌‌نیوز :

محمد مخبر پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه هیات دولت که به ریاست وی برگزار شد با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان سمنان که بلافاصله پس از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس انجام شد گفت: معمولا رویداد‌هایی با این درجه از اهمیت که ابعاد گسترده بین المللی دارد باعث می‌شود که مقامات کشور‌ها سفر‌های کاری خود را لغو کنند و یا به تاخیر بیاندازند، اما رییس جمهور کشورمان با آرامش کامل سفر به سمنان و دیدار با مردم این استان را انجام داد.

وی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهور به کشور‌های پاکستان و سریلانکا گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران طی روز‌های اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رییس جمهور کشورمان هم اکنون در سفر خارجی و انجام ملاقات‌های بین المللی هستند که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند راه اندازی نهضت تولید در کشور است افزود: برای تحقق شعار سال جاری باید در تمامی دستگاه‌های اجرایی و استان‌ها تقسیم کار انجام شود و برنامه ریزی دقیقی برای عمق دادن به تولید تا شهرستان‌ها و روستا‌ها و فعال شدن همه آحاد جامعه انجام شود.

مخبر افزود: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم لازم است از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و نخبگان حداکثر استفاده صورت گیرد و آموزش‌های بروز و کاربردی به نیرو‌های کار ارائه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنکور سراسری روز هفتم اردیبهشت تصریح کرد: لازم است در کنار وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری برنامه ریزی و مراقبت کنند تا شاهد اخلال و مشکلی در برگزاری این رقابت علمی نباشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • پیام تسلیت معاون اول رئیس‌جمهور برای درگذشت مادر شهید غلامحسین دستوری رزاز
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • ضرورت تقسیم کار برای تحقق شعار سال
  • طرح مسطورا زمینه تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین است
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • هشدار کنکوری مخبر به ۳ وزارتخانه
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود