Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@06:36:49 GMT

واکنش کاخ سفید به یورش پلیس آمریکا به خانه ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۹۳۱۴

واکنش کاخ سفید به یورش پلیس آمریکا به خانه ترامپ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «کارین ژان پی یر»، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه با اشاره به حمله پلیس آمریکا به اقامتگاه دونالد ترامپ در فلوریدا گفت: «جو بایدن در مورد حمله اف‌بی‌آی به اقامتگاه رئیس‌جمهور سابق مطلع نشده بود.»

ژان پی یر در جریان نشست خبری در کاخ سفید این موضوع را اعلام و تاکید که بایدن در جریان یورش مأموران اف بی آی به خانه دونالد ترامپ نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال ژان پی یر وقتی که از سوی خبرنگار فاکس نیوز در مورد حادثه دوشنبه و حمله به خانه ترامپ تحت فشار قرار گرفت تا توضیحات بیشتری ارائه دهد، گفت: کاخ سفید توضیح بیشتری در مورد تحقیقات جنایی صورت گرفته درباره اسناد به سرقت رفته در دوران ترامپ ارائه نخواهد کرد.

دو شب پیش از این، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از یورش نیروهای اف بی آی به عمارت وی در فلوریدا خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ بازرسی محل اقامت خود توسط دفتر تحقیقات فدرال را غیرقابل انتظار، غیرضروری و ناشایست توصیف کرد و با بیان اینکه محل اقامتش در فلوریدا موسوم به «مار-ئه-لاگو» مورد هجوم و تفتیش اف بی آی قرار گرفته است، گفت: من با نهادهای ذیربط دولتی همکاری کردم اما حمله به منزلم غیرضروری و ناقض قوانین است.

وی افزود: پس از همکاری من با دستگاه‌های دولتی، افی بی آی بدون اعلام قبلی نسبت به تفتیش محل اقامت من اقدام کرد. چنین چیزی پیش از این برای هیچیک از رؤسای جمهور آمریکا اتفاق نیفتاده و چنین حمله‌ای تنها در جهان سوم می‌تواند روی دهد.

ترامپ با ادعای اینکه به مبارزه برای مردم آمریکا ادامه خواهد داد، گفت: ظلم سیاسی علیه من ادامه دارد و حمله دموکرات‌های چپ رادیکال مانع از نامزدی من برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نخواهد شد.

ترامپ افزود: مأموران اف بی آی گاوصندوق شخصی من را هم شکسته و محتویات آن را مصادره کردند.

در همین حال، شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد که اف بی آی در جستجوی اسناد ریاست جمهوری بوده که ترامپ آنها را به عمارتش در فلوریدا منتقل کرده است.

این شبکه به نقل از منابع نزدیک به ترامپ افزود که وی هنگام حمله مأموران اف بی آی، در عمارتش در فلوریدا نبوده و هم اکنون در نیوجرسی به سر می‌برد.

نیویورک تایمز هم به نقل از یک منبع مطلع گفت: صندوق‌هایی که ترامپ پس از ترک کاخ سفید به مار ئه لاگو منتقل کرده حاوی اسناد سری بوده است و ترامپ در بازگرداندن ۱۵ صندوق که مقامات آرشیو ملی ماه‌ها خواستار آن بوده اند، تأخیر کرده است.

شبکه ان بی سی هم به نقل از دو منبع مطلع اعلام کرد که هزاران سند در چارچوب تحقیق و دستور قضائی از عمارت ترامپ مصادره شده است.

کد خبر 5559686

منبع: مهر

کلیدواژه: جو بایدن اف بی آی دونالد ترامپ ایالات متحده امریکا پلیس آمریکا ترامپ کاخ سفید فاکس نیوز نیویورک فلسطین رژیم صهیونیستی روسیه ایالات متحده امریکا اوکراین عراق نوار غزه جنگ اوکراین تایوان جنبش جهاد اسلامی تنش آمریکا و چین مقاومت فلسطین برجام دونالد ترامپ کاخ سفید اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان

به گزارش خبرآنلاین ناصر کنعانی با بازنشر ویدئویی از خشونت پلیس آمریکا بر علیه دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی، در این نوشته خود آورده است: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی#فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899868

دیگر خبرها

  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • واکنش نتانیاهو به اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند