Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای حیدری شامگاه سه‌شنبه در پایان نشستی که به منظور رفع مشکل کمبود آب شرب در شهرکرد و سایر شهر‌ها و روستا‌های مسیر خط انتقال آب چشمه کوهرنگ با حضور معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب برگزار شد، اظهار داشت: تمام تلاش مسئولان رفع بحران آب شرب مردم استان است و در همین راستا تجهیزاتی برای نصب بر تاسیسات چشمه کوهرنگ تامین شده که با نصب آن می‌توان تا بخشی از کدورت‌ها را برطرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با خروج چشمه کوهرنگ از مدار با کمبود ۳۵۰ لیتر بر ثانیه آب در شهرکرد مواجه شده‌ایم و با وجود تلاش‌های انجام گرفته برای جایگزین کردن منابع دیگر، همچنان با کمبود ۱۵۰ لیتر بر ثانیه روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید

تلاش برای اتصال خط انتقال آب به شبکه آبرسانی شهرکرد+فیلم

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری رفع بحران آب شرب شهر‌ها و روستا‌های مسیر خط انتقال آب چشمه کوهرنگ را مستلزم صرفه‌جویی ۳۰ درصدی شهروندان اعلام کرد و گفت: اگرچه مسئولان تمام تلاش خود را برای رفع مشکل به کار گرفته‌اند، اما می‌طلبد شهروندان نیز با صرفه‌جویی در مصرف آب مسئولان را یاری دهند.

حیدری خاطرنشان کرد: با هماهنگی و همکاری کشاورزان و دستگاه‌هایی نظیر شهرداری، جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی نیز مقرر شد تا بخشی از کمبود آب شرب از طریق چاه‌های در اختیار این دستگاه‌ها تامین شود.

وی، آبرسانی سیار را از دیگر راهکار‌های رفع چالش کمبود آب عنوان کرد و گفت: طی فراخوانی، تعدادی تانکر از استان‌های دیگر وارد استان شده و تعدادی دیگر نیز فردا به تجهیزات استان اضافه می‌شود تا در شهر‌ها و روستا‌های بین کوهرنگ تا شهرکرد توزیع شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ۲ ایستگاه بسته‌بندی آب نیز راه‌اندازی شده است تا بسته‌های آب در مناطق مختلف بین مردم توزیع شود.

۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب تا صبح چهارشنبه تامین می‌شود

فرماندار شهرکرد نیز به تلاش‌های انجام شده برای جبران کمبود آب شهر‌های شهرکرد و سورشجان اشاره کرد و گفت: روز سه‌شنبه ۸۰ لیتر بر ثانیه آب به مدار اضافه شد، اما از آنجاکه هنوز شهرکرد با ۲۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب مواجه است، اما مقرر شد تا صبح چهارشنبه حدود ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از چاه‌های کشاورزی وارد مدار شود.

آقای ارژنگ افزود: تمام نکات بهداشتی برای آبی که به مدار اضافه می‌شود رعایت می‌شود.

وی تصریح کرد: از مردم شهر‌های شهرکرد و سورشجان درخواست می‌شود تا با صرفه‌جویی در مصرف آب مسئولان را در رفع این بحران یاری دهند.

فرماندار شهرکرد اظهار داشت: چشمه کوهرنگ منبع آب پایدار نیست و همواره با تهدیداتی روبرو بوده است از همین رو اساسی‌ترین راهکار برای تامین آب شرب شهرکرد، اجرای طرح بن به بروجن است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب شرب چشمه کوهرنگ لیتر بر ثانیه چشمه کوهرنگ کمبود آب آب شرب شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۹۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟ (+عکس)

بلدیه تهران از مردم خواست بهداشت را در مسیر آب‌های شرب رعایت کنند.

به گزارش اطلاعات آنلاین، در سال ۱۳۱۳ بلدیه تهران با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بهداشت آب‌های جاری و قنات و چشمه‌ها در تهران که یکی از مهم‌ترین منابع تامین آب شرب شهروندان بود، هشدار داد.

اطلاعیه را به نقل از روزنامه اطلاعات ۳ اردی‌بهشت بخوانید و عکس‌هایی از یک نهر جاری و یک چشمه در تهران تماشا کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • بهسازی چاه‌ روستای کرخنگان مروست
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟ (+عکس)
  • فیلم| دیمه، چشمه‌ای که زاینده رود را زندگی می‌بخشد
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • صدور اطلاعیه قطعی آب در ده چشمه