Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:37:28 GMT

پکیچ‌های رفع کدورت آب بر چشمه کوهرنگ نصب می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۹۵۲۸

پکیچ‌های رفع کدورت آب بر چشمه کوهرنگ نصب می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حیدری شامگاه سه‌شنبه در پایان نشستی که به منظور رفع مشکل کمبود آب شرب در شهرکرد و سایر شهرها و روستاهای مسیر خط انتقال آب چشمه کوهرنگ با حضور معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب برگزار شد، اظهار داشت: تمام تلاش مسئولان رفع بحران آب شرب مردم استان است و در همین راستا تجهیزاتی برای نصب بر تاسیسات چشمه کوهرنگ تامین شده که با نصب آن می‌توان تا بخشی از کدورت‌ها را برطرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با خروج چشمه کوهرنگ از مدار با کمبود ۳۵۰ لیتر بر ثانیه آب در شهرکرد مواجه شده‌ایم و با وجود تلاش‌های انجام گرفته برای جایگزین کردن منابع دیگر، همچنان با کمبود ۱۵۰ لیتر بر ثانیه روبرو هستیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری رفع بحران آب شرب شهرها و روستاهای مسیر خط انتقال آب چشمه کوهرنگ را مستلزم صرفه‌جویی ۳۰ درصدی شهروندان اعلام کرد و گفت: اگرچه مسئولان تمام تلاش خود را برای رفع مشکل به کار گرفته‌اند اما می‌طلبد شهروندان نیز با صرفه‌جویی در مصرف آب مسئولان را یاری دهند.

حیدری خاطرنشان کرد: با هماهنگی و همکاری کشاورزان و دستگاه‌هایی نظیر شهرداری، جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی نیز مقرر شد تا بخشی از کمبود آب شرب از طریق چاه‌های در اختیار این دستگاه‌ها تامین شود.

وی، آبرسانی سیار را از دیگر راهکارهای رفع چالش کمبود آب عنوان کرد و گفت: طی فراخوانی، تعدادی تانکر از استان‌های دیگر وارد استان شده و تعدادی دیگر نیز فردا به تجهیزات استان اضافه می‌شود تا در شهرها و روستاهای بین کوهرنگ تا شهرکرد توزیع شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری  خاطرنشان کرد: ۲ ایستگاه بسته‌بندی آب نیز راه‌اندازی شده است تا بسته‌های آب در مناطق مختلف بین مردم توزیع شود.

۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب تا صبح چهارشنبه تامین می‌شود

فرماندار شهرکرد نیز به تلاش‌های انجام شده برای جبران کمبود آب شهرهای شهرکرد و سورشجان اشاره کرد و گفت: روز سه‌شنبه ۸۰ لیتر بر ثانیه آب به مدار اضافه شد اما از آنجاکه هنوز شهرکرد با ۲۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب مواجه است اما مقرر شد تا صبح چهارشنبه حدود ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از چاه‌های کشاورزی وارد مدار شود.

عبدالعلی ارژنگ افزود: تمام نکات بهداشتی برای آبی که به مدار اضافه می‌شود رعایت می‌شود.

وی تصریح کرد: از مردم شهرهای شهرکرد و سورشجان درخواست می‌شود تا با صرفه‌جویی در مصرف آب مسئولان را در رفع این بحران یاری دهند.

فرماندار شهرکرد اظهار داشت: چشمه کوهرنگ منبع آب پایدار نیست و همواره با تهدیداتی روبرو بوده است از همین رو اساسی‌ترین راهکار برای تامین آب شرب شهرکرد، اجرای طرح بن به بروجن است.

به گزارش ایرنا، به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شده است. همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شده است و معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب را بر آن داشت تا برای پیگیری موضوع روز سه‌شنبه به این استان سفر کند و علاوه‌بر آن با هماهنگی‌های انجام شده مقرر شد تا ۸۰ تانکر آبرسانی از سایر استان‌های کشور به این استان اعزام شود.

برچسب‌ها کوهرنگ چهارمحال وبختیاری آب و فاضلاب آبرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوهرنگ چهارمحال وبختیاری آب و فاضلاب کوهرنگ چهارمحال وبختیاری آب و فاضلاب آبرسانی لیتر بر ثانیه چشمه کوهرنگ کمبود آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۹۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ گرفت

مهدی هفت چشمه پرتابگر جوان کشورمان موفق شد مدال نقره ماده پرتاب چکس مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا را به دست آورد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در مرحله نهایی رقابت ماده پرتاب چکش مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا که به میزبانی شهر دبی در امارات در حال برگزاری است، مهدی هفت چشمه پرتابگر کشورمان در جایگاه دوم قرار گرفت و مدال نقره را کسب کرد.

هفت چشمه با پرتابی به مسافت 66.64 متر  و 6 سانتیمتر کمتر نسبت به نفر نخست در جایگاه دوم  ایستاد.

علی سروری دیگر نماینده کشورمان در این مسابقات در جایگاه چهارم قرار گرفت و دستش از کسب مدال کوتاه ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم| دیمه، چشمه‌ای که زاینده رود را زندگی می‌بخشد
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • صدور اطلاعیه قطعی آب در ده چشمه
  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ هفت چشمه نقره‌ای شد
  • مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ گرفت
  • قطعی آب شرب در ده چشمه
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود