Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-04@00:28:18 GMT

اجاره ساعتی خانه‌های مبله برای سرقت

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۹۷۱۱

اجاره ساعتی خانه‌های مبله برای سرقت

 اجاره ساعتی آپارتمان‌های مبله و سرقت وسایل داخل آن، شگردی بود که دو مرد و یک زن سارق اجرا می‌کردند.

به گزارش ایران، چند روز قبل مرد میانسالی با پلیس تماس گرفت و از سرقت وسایل داخل خانه‌اش خبر داد و گفت: مدتی است که آپارتمانم را روزانه یا ساعتی به متقاضیان اجاره می‌دهم. آگهی اجاره آپارتمان را نیز در سایت‌های مجازی منتشر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عصر دیروز دو مرد و یک زن برای اجاره آپارتمان تماس گرفته و قرار بر آن شد که ۱۲ ساعت بعد آپارتمان را تحویل دهند. وقتی صبح برای تحویل گرفتن آپارتمان آمدم هر چه زنگ زدم کسی در را باز نکرد. با کلید یدکی که داشتم وارد شده و متوجه شدم وسایل داخل آپارتمان که شامل مبلمان، تلویزیون و یخچال بود به سرقت رفته است.

با شکایت مرد میانسال، تحقیقات به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه سرقت آغاز شد و در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با شکایت‌های مشابه دیگری نیز مواجه شدند. در همه شکایت‌ها دو مرد و یک زن با اجاره خانه‌های مبله برای یک روز یا چند ساعت به بهانه‌های مختلف، اقدام به سرقت وسایل داخل آن کرده بودند.

بررسی‌ها در این خصوص ادامه داشت تا اینکه مأموران گشت کلانتری در منطقه شهرآرا به مرد جوانی مشکوک شدند. مرد جوان در حال چیدن وسایل خانه داخل خودروی وانتی بود که دو سرنشین داشت. مأموران بلافاصله وارد عمل شده و مرد جوان را دستگیر کردند، اما زن و مردی که داخل خودروی وانت بودند با دیدن مأموران موفق به فرار شدند.

مسعود، مرد بازداشت شده در تحقیقات اولیه به سرقت‌های سریالی از خانه‌های اجاره‌ای بالای شهر اعتراف کرد و گفت: مدتی است اوضاع مالی‌ام بسیار بد است و نمی‌توانم هزینه زندگی‌ام را تأمین کنم. یک روز که با بهروز یکی از دوستانم در این مورد صحبت کردم او پیشنهاد سرقت را مطرح کرد و برای اینکه کسی به ما شک نکند، آرمیتا نامزد بهروز هم در این سرقت‌ها با ما همراه شد. سوژه‌های ما خانه‌هایی بودند که یک‌شبه و ساعتی اجاره داده می‌شدند. از آنجا که هر چه خانه در مناطق بالاتر شهر بود، وسایل داخل آن نیز گرانقیمت‌تر بود سراغ آن‌ها می‌رفتیم و برای اجاره این خانه‌ها از مدارک و کارت شناسایی افراد معتاد و بی‌خانمان استفاده می‌کردیم.

متهم گفت: به بهانه اینکه مریض داریم که در بیمارستان بستری است و از شهرستان آمده‌ایم و جایی برای ماندن نداریم، خانه را اجاره می‌کردیم. نیمه شب با خودروی وانتی که از قبل تهیه کرده بودیم سراغ خانه اجاره شده می‌رفتیم و وسایل را تخلیه می‌کردیم و در بازار با کمترین قیمت به فروش می‌رساندیم.

صاحب خانه‌ها نیز که تصور می‌کردند برای کرایه آپارتمان چند ساعته پول خوبی به جیب زده‌اند وقتی برای تحویل آپارتمان می‌آمدند متوجه می‌شدند که چه کلاهی سرشان رفته است. زن و مردی که داخل خودروی وانت بودند و با دیدن پلیس فرار کردند هم همدستانم بودند.

به دنبال اعتراف متهم، تحقیقات برای دستگیری دو همدست او ادامه دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟

به گزارش خبرآنلاین، برخی از ویتامین‌ها مانند آهن، زینک، ویتامین C، ویتامین‌های گروه B، کلسیم، منیزیم و... بیش از سایر مکمل‌های غذایی، مورد استفاده عموم قرار می‌گیرند. در بسیاری از موارد با داشتن رژیم غذایی سالم و کامل می‌توان ویتامین‌ها و ریز مغذی‌های مورد نیاز را تامین کرد. امروزه به علت سبک زندگی پر استرس و شرایط زندگی متفاوت نمی توان این اقدام را به صورت کامل پیش برد؛ بنابراین استفاده از مکمل‌ها در کنار تغذیه مناسب می‌تواند تغذیه فرد را به خصوص در دوران‌های حساس و خاص مثل بارداری و شیردهی تکمیل کند.

به گزارش فارس، یکی از مهمترین نکات برای استفاده از مکمل های تغذیه ای زمان مصرف آنها است؛ زیرا در صورت استفاده در زمان اشتباه، ممکن است عملکرد ویتامین یا ریز مغذی کاهش پیدا کند.

چه ساعتی چه ویتامینی بخوریم؟

در مصرف ویتامین‌ها اولین چیزی که اهمیت دارد این است که آیا بدن نیاز به این ویتامین دارد یا خیر؟ هر فردی طبق خورد و خوراک و شرایط جسمانی که دارد، ممکن است در یک ویتامینی کمبود داشته باشد. بنابراین بهتر است که هر شخصی در هر سن و شرایطی قبل از استفاده از هرگونه مکمل‌های غذایی با پزشک خود مشورت کرده و در صورت نیاز آزمایش دهد. استفاده به اندازه از ویتامین‌های مورد نیاز بدن می‌تواند کیفیت عملکرد مغز و جسم را افزایش دهد. اما زمان مصرف هر نوع از داروهای ویتامین اهمیت دارد. هر ویتامین را چه ساعتی بخوریم؟

آهن «IRON»: بالاترین میزان جذب آهن با معده خالی است. اما به دلیل اینکه بسیاری از املاح آهن می‌تواند باعث بروز عوارض گوارشی از جمله سوزش سر معده و یا یبوست شود، استفاده از آهن‌های غیر لیپوزومال بهتر است. بنابراین بهتر است این ویتامین همراه با ناهار و یا شام مصرف شود. علاوه بر این گفتنی است مصرف مکمل آهن با لبنیات چای و قهوه تداخل دارد. هم چنین مصرف هم زمان آن با مکمل کلسیم و زینک توصیه نمی‌شود اما در مقابل ویتامین C جذب آهن را بالا می‌برد. بنابراین بهتر است هم زمان با آهن از نوشیدنی‌هایی با مواد غذایی حاوی ویتامین‌C استفاده شود.

منیزیم «Magnesium»: منیزیم به عنوان یک مکمل آرامش‌بخش شناخته می‌شود. این ریز مغذی در کاهش اسپاسم عضلانی و کاهش استرس موثر است. بنابراین بهترین زمان برای مصرف آن شب‌ها نیم ساعت قبل از خواب است.

کلسیم «Calcium»: مصرف این مکمل به دوز آن بستگی دارد. مصرف دوز بالا ۱۰۰۰ - ۸۰۰ میلی‌گرم برای جلوگیری از رسوب در کلیه بهتر است. در این شرایط باید نصف دوز صبح و نصف آن شب مصرف شود. همچنین این ریز مغذی با آهن و نوشیدنی‌هایی نظیر چای و قهوه تداخل دارد. مصرف هم زمان کلسیم با ویتامین‌ C میزان جذب آن را افزایش می‌دهد.

زینک‌«Zinc»: با توجه به اثر زینک بر افزایش متابولیسم، بهترین زمان مصرف آن در معده دو ساعت بعد از صبحانه است. همچنین مصرف زینک با کلسیم و آهن می‌تواند تداخل داشته باشد؛ بنابراین رعایت فاصله زمانی الزامیست.

ویتامین C: ویتامین سی یک آنتی اکسیدان قوی با خاصیت افزایش سطح انرژی است. بهترین زمان مصرف آن صبح‌ها و یا در طول روز است. این ویتامین به علت خاصیت اسیدی که دارد، در صورت مصرف با معده خالی می‌تواند عوارض گوارشی نظیر سوزش سر معده ایجاد کند. در نتیجه اگر با معده پر مصرف شود بهتر است. همچنین این ویتامین محلول در آب است بنابراین می‌توان از آن در دوزهای بالاتر به صورت جوشان استفاده کرد.

ویتامین‌های گروه B: این ویتامین ها همانند ویتامین سی محلول در آب هستند و می‌توانند سطح متابولیسم بدن را بالا برده و انرژی را افزایش دهند. بنابراین بهتر است در طول روز و یا قبل از فعالیت روزانه مصرف شوند. با توجه به عدم عوارض گوارشی لزومی به استفاده همراه با غذا در مورد این دسته از ویتامین‌ها وجود ندارد.

ویتامین‌های A ،E و K: این ویتامین‌ها از دسته ویتامین‌های محلول در چربی هستند. بنابراین جذب آن‌ها با چربی بالاتر می‌رود. بنابراین توصیه می شود این ویتامین‌ها با چرب‌ترین وعده غذایی میل شوند.

ویتامین D: عموماً ویتامین دی در بدن توسط نور خورشید ساخته می‌شود. روز بهترین زمان دریافت ویتامین در بدن است زیرا نورخورشید می‌تابد. بنابراین بهترین زمان مصرف ویتامین دی در روز است. جالب است بدانید که ویتامین دی برعکس ملاتونین در بدن عمل می‌کند. ملاتونین در شب‌ها بیشتر می‌شود و دریافت آن در آن بازه از شبانه روز بهتر است. در حالیکه ویتامین دی را باید در روز دریافت کنید.

امگا ۳«Omega ۳»: با توجه به سرعت پایین متابولیسم چربی‌ها در بدن، مصرف این مکمل مطلقا قبل از فعالیت‌های جسمانی و ورزش توصیه نمی‌شود. در حالی که جذب آن همراه با کم چرب ترین وعده غذایی افزایش می‌یابد.

مصرف بیش از اندازه = مسمومیت

همانطور که مصرف ویتامین می‌تواند باعث بهبود عملکرد بدن شود، استفاده بیش از اندازه از این داروها موجب مسمومیت و عوارض ثانویه خواهد شد. ناراحتی معده، ریزش مو، افزایش خطر ابتلا به سرطان، مشکلات عصبی، خون‌ریزی بیش از حد و... از جمله عوارض استفاده بیش از اندازه و غیر ضروری ویتامین‌ها خواهد بود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902482

دیگر خبرها

  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند
  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟
  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند + جدول
  • فیلم/شکل‌گیری ده‌ها آبشار ساعتی در مخملکوه خرم‌آباد
  • آبشارهای ساعتی مخمل‌کوه خرم‌آباد راه افتادند! | ویدئو
  • سرقت ۱۵ هزار دلار توسط سرایدار خانه
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • درآمد ۱۵۰میلیونی مالخری وسوسه‌کننده است
  • خبر پلیس درباره مجهز شدن خودرو‌های داخلی به ردیاب
  • دیدار معلمان با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر آغاز می‌شود