Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید نصیر حسینی با ابراز رضایت از عملکرد رسانه‌های استان گفت: رسانه‌های مختلف مسائلی را با صراحت منعکس می‌کنند که دغدغه مردم هستند.

او به شفاف سازی مسائل مختلفی مانند؛ حجاب و عفاف و بدحجابی از سوی رسانه‌ها اشاره کرد و می‌گوید: همچنین کار‌های خوبی در رابطه با نزاع، تیراندازی‌ها، اعتیاد و طلاق، ارزش‌های دینی، ملی و بومی انجام داده اند که جای تقدیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آگاه سازی و فرهنگ سازی، رسالت خبرنگاران

آیت الله حسینی رسالت خبرنگار را آگاه‌سازی و فرهنگ سازی دانست و گفت: مردم هم براساس همین آگاه‌سازی‌ها تصمیم می‌گیرند، بنابراین هرچه آگاه‌سازی‌ها درست، بهتر و با کیفیت‌تر انجام شود، مردم تصمیم‌های بهتری خواهند گرفت، ضمن اینکه جامعه در راه درست حرکت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: حادثه عاشورا نشان دهنده کارساز بودن خبر‌های ما و تغییر افکار است، یزیدیان در قیام امام حسین (ع) به دروغ‌سازی روی آوردند و با این دروغ پردازی‌ها افرادی را که با این حضرت و مسلم بیعت کرده بودند از او جدا کردند و صحنه خالی شد.

او گفت: دروغ پردازی‌ها در همه دوره‌های تاریخی وجود داشته، دستگاه اطلاعاتی معاویه دروغ پردازی‌های زیادی انجام داد تا حضرت علی (ع) را از چشم مردم بیندازد، معاویه گروهی را صبح‌ها به خانه‌ها می‌فرستاد تا هدایایی را به بچه‌ها بدهند و عصر همان هدیه‌ها را پس می‌گرفتند و کار عصرانه خود را به نام امیرالمومنین می‌نوشتند تا مردم بدبین شوند.

به گفته آیت الله حسینی؛ غربی‌ها روی رسانه‌ها سرمایه گذاری کرده‌اند و به دنبال نتیجه کوتاه‌مدت نیستند، بلکه به دنبال نتیجه در ۱۰۰ سال دیگر خواهند بود.

او رسالت خبرنگاران در عصر حاضر را سنگین و مهم دانست و گفت: اگر خبرنگاران آگاه سازی انجام دهند، غفلت اتفاق نخواهد نمی‌افتد، اما اگر هوشیاری و آگاهی مردم حفظ شود، راه درست را خواهند رفت، در غیراینصورت در سایه این غفلت‌ها حسین‌ها به مذبح می‌روند و ذبخ می‌شوند و انسان‌های مکار، شیطان صفت و ستمگر بر جامعه حاکم خواهند شد.

سواد رسانه‌ای مهم است

آیت الله حسینی می‌گوید: نکته بسیار مهم محتوای خبر است و احتیاج به سواد رسانه‌ای دارد، منابع خبری هم باید موفق باشند اگر هوشیاری و آگاهی مردم حفظ شود و اگر انسان‌های جاهل و نادان تصمیم‌گیری نکنند مسیر درست خواهد شد، اما در سایه غفلت و ناآگاهی و سکوت است که مشکلات به وجود می‌آید.

خبرنگاران، افسران جنگ نرم

امام جمعه یاسوج خبرنگاران را افسران جنگ نرم دانست و گفت: آن‌ها در برابر بمباران تبلیغاتی غرب و دشمنان ایران اسلامی قرار گرفته اند، اگر خبرنگاران استان از لحاظ معیشت تامین نشوند، فضا خالی می‌شود و مردم خبر‌ها را از دشمن می‌گیرند.

او بر استفاده از ظرفیت خبرنگاران استان تاکید کرد و از مسئولان استانی و استاندار خواست که در برنامه‌ها از خبرنگاران دعوت کنند تا اخبار انعکاس داشته باشد.

آیت الله حسینی می‌گوید: استاندار و مسئولان متولی برای احقاق حق خبرنگاران در قانون مطبوعات باشند، زیرا که جامعه بسیار به این قشر نیاز دارد و باید از خبرنگاران متعهد و در میدان حمایت کرد، ضمن اینکه باید قانون مطبوعات بازنگری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اصحاب رسانه روز خبرنگار آیت الله حسینی آگاه سازی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۰۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عملیات اجرایی ساخت سردرب دانشگاه یاسوج سال ۱۳۹۶ آغاز شد.
این سردرب ۱۸ متر ارتفاع و ۲۸ متر طول دارد، استفاده از معماری ایرانی- اسلامی در این طرح مورد توجه است.

طرح کلی سردرب دانشگاه یاسوج دارای ویژگی های خاصی و در جنوب کشور منحصر به فرد است و می تواند معرف استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

دیگر خبرها

  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • پیام تقدیر دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه ها
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • عملیات وعده صادق پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود