Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (چهارشنبه) العربی الجدید و به نقل از منابع محلی و نظامی، این درگیری ها ده ها کشته و زخمی از دو طرف برجای گذاشت که آمار دقیق این تلفات هنوز مشخص نیست.

یک منبع نظامی به العربی الجدید درباره دلایل ازسرگیری این درگیریها در روز گذشته گفت: نیروهای دولتی به دستورات شورای ریاست جمهوری برای عقب نشینی و رفتن به اردوگاه ها و خروج از شهر عتق  به مواضع خود عقب نشینی کردند، اما نیروهای طرف مقابل (مزدوران تحت حمایت امارات) از عقب نشینی و اجرای دستور خودداری کرده و اقدام به پیشروی برای بدست گرفتن کنترل شهر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علاوه آنها همچنان محاصره منزل "عبدربه لعکب" فرمانده برکنار شده نیروی ویژه امنیتی ادامه داده و اقدام به بمباران کمپ النجده کردند که همین امر باعث شروع مجدد درگیری ها شد.

نیروهای الشبوه  در روزهای دوشنبه و صبح سه شنبه به رغم دستور رئیس جمهور ساکن عربستان یمن مبنی بر توقف عملیات جذب نیرو و پیشروی، اقدام به گسیل نیروها و تجهیزات نظامی به شهر عتق کردند.

یک منبع رسمی یمنی بامداد چهارشنبه فاش کرد: ارتش و نیروهای امنیتی ویژه پس از درگیری‌های مجدد در شامگاه سه‌شنبه، پایگاهها و مراکز نظامی متعلق به نیروهای تحت حمایت امارات در استان شبوه در شرق یمن را تحت کنترل خود گرفتند.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به کشور یمن را آغاز کرد، اما طی بیش از ۷ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است. این جنگ غیرانسانی تاکنون موجب شهادت هزاران یمنی و ویرانی این کشور اسلامی شده است.

برچسب‌ها درگیری یمن عربستان سعودی شورای انتقالی جنوب امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: درگیری یمن عربستان سعودی درگیری یمن عربستان سعودی شورای انتقالی جنوب امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۰۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان

به گزارش خبرگزاری مهر، از اواخر شامگاه دیروز شنبه تا ابتدای بامداد امروز یک شنبه، در درگیری مسلحانه ای در یکی از محلات زاهدان که ناشی از اختلافات شخصی به وقوع پیوسته بود، یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.

در این بین برخی از گروهک‌های معاند با انتشار اخبار و فیلم و عکس‌هایی این درگیری که به دلیل اختلافات شخصی رخ داده را درگیری نیروهای امنیتی و افراد مسلح ناشناس عنوان کرده بودند که این موضوع در پیگیری خبرنگار مهر، تکذیب شد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در این خصوصاً با بیان اینکه براثر یک درگیری ناشی از اختلافات شخصی در یکی از محلات زاهدان، یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند، گفت: پس از وقوع درگیری در این محله، نیروهای بسیجی نزدیک به این محل برای برقراری آرامش به این منطقه اعزام شده‌اند و ربطی به درگیری نداشته‌اند.

وی ادامه داد: پیگیری برای شناسایی عوامل و دستگیری آنان ادامه دارد.

کد خبر 6096799

دیگر خبرها

  • آماده باش یمن برای آغاز مرحله چهارم نبرد با رژیم صهیونیستی
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق