Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه چین با انتشار تصاویری از افراد بی‌خانمان، در طعنه‌ای آشکار به سفر رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان به او توصیه کرد وقتش را بیشتر صرف بهبود وضعیت مردم آمریکا کند.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «هوا چونی‌نگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین با انتشار تصاویری از افراد بی‌خانمان آمریکا در طعنه‌ای آشکار به سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان توصیه کرد که وقتش را صرف بهبود شرایط این مردم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توئیتر شخصی خود نوشت: آیا این همان دموکراسی است که «نانسی پلوسی» به دنبال حمایت از آن در مناطق مختلف جهان است؟ چرا او توجه بیشتری به مردم خودشان و وقت بیشتری را صرف بهبود حوزه انتخابیه خودش (آمریکا) نمی‌کند؟

این طعنه سخنگوی وزارت خارجه چین به اظهارات مقامات آمریکا و رئیس مجلس نمایندگان این کشور اشاره دارد که تنش‌آفرینی‌ها در جزیره تایوان را با نام «حمایت از دموکراسی تایوان» توجیه می‌کنند.

دور تازه افزایش تنش چین با تایوان و آمریکا با سفر جنجالی نانسی پلوسی آغاز شد. نانسی پلوسی، علی‌رغم اعتراض‌ها و هشدارهای مقامات چین سه‌شنبه گذشته وارد جزیره تایوان شد که به گفته مقامات چین، سفر او ناقض سیاست «چین واحد» است. پلوسی، اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر می‌کند.

دولت چین ضمن اعمال برخی تحریم‌ها علیه تایوان و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد در پاسخ به سفر نانسی پلوسی به تایوان، پکن گفت‌وگوها با آمریکا در شماری از حوزه‌ها از جمله گفت‌وگوهای سطح بالای نظامی و گفت‌وگوها درباره تغییرات آب‌وهوایی را متوقف می‌کند. همچنین ارتش چین در واکنش به این اقدام تحریک‌آمیز واشنگتن از روز پنج‌شنبه رزمایش‌هایی را در اطراف آب‌های تایوان آغاز کرد که همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت امور خارجه چین دموکراسی دموکراسی آمریکایی سخنگوی وزارت خارجه چین رئیس مجلس نمایندگان نانسی پلوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

«هاله غریط» سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا، در اعتراض به سیاست واشنگتن در قبال جنگ غزه، استعفای خود را اعلام کرد و این حداقل سومین استعفای این وزارتخانه به دلیل این موضوع است.   به گزارش ایسنا، وبگاه این وزارتخانه نوشت که هاله معاون مدیر مرکز رسانه‌های منطقه‌ای در دبی نیز بوده و حدود ۲ دهه پیش به عنوان یک مقام سیاسی و حقوقی به وزارت امور خارجه پیوسته است.   هاله در پلتفرم شبکه اجتماعی (لینکدین) نوشت: در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا دادم.   سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این استعفا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این وزارتخانه کانال‌هایی برای تبادل نظر کارمندان خود در صورت توافق نداشتن با سیاست‌های دولت دارد.   استعفا‌های قبلی   حدود یک ماه قبل از آن، آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش بول، مقام وزارت خارجه نیز اکتبر گذشته استعفا کرد.   طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا-آمریکایی فلسطینی الاصل- ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.   ایالات متحده به دلیل حمایت از رژیم اشغالگر به دلیل تجاوز مستمر به غزه که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی شده که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند مورد انتقاد فزاینده بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.   رویترز گفت که با افزایش تلفات جنگی، گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.   نوامبر گذشته، بیش از هزار نفر از مقامات آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، وابسته به وزارت خارجه، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن خواستار آتش‌بس فوری شدند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • دانشجویان حامی فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت