Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@14:39:51 GMT

کاهش ۴۰ درصدی صادرات نفت روسیه به اروپا

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۱۴۳۳

کاهش ۴۰ درصدی صادرات نفت روسیه به اروپا

به گزارش خبرگزاری مهر آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که صادرات گاز طبیعی روسیه از طریق خطوط لوله به اتحادیه اروپا و بریتانیا در هفت ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۱ تقریباً ۴۰ درصد کاهش یافته است.

این آژانس به نقل از داده‌های Refinitiv Icon اضافه کرد که صادرات گاز طبیعی روسیه به اروپا در مقایسه با دوره بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ ۵۰ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آژانس نشان داد که صادرات گاز طبیعی روسیه در اواسط ژوئیه به ۱.۲ میلیارد فوت مکعب در روز کاهش یافت که کمترین میزان در نزدیک به ۴۰ سال گذشته است.

بر اساس داده‌های غول نفت روسیه، گازپروم، روسیه گاز طبیعی خود را از طریق ۳ خط لوله اصلی به اتحادیه اروپا و بریتانیا صادر می‌کند که حدود ۱۶ میلیارد فوت مکعب در روز ظرفیت خط لوله صادراتی را نشان می‌دهد.

خط لوله نورد استریم -۱ یکی از خطوط لوله‌ای است که از دریای بالتیک به آلمان، هلند، فرانسه، انگلستان و سایر کشورهای اروپایی می‌گذرد.

دو خط لوله دیگر از بلاروس به لهستان و آلمان و از طریق اوکراین به جمهوری چک و اتریش می‌گذرد که گاز طبیعی را به کشورهای شمال و جنوب اروپا منتقل می‌کند.

بیشترین کاهش صادرات روسیه به آلمان از طریق خط لوله نورد استریم -۱ بود، زیرا صادرات از طریق آن به ۱.۴ میلیارد فوت مکعب در روز در ژوئیه گذشته یا تنها ۲۰ درصد از ظرفیت واقعی ۵.۶ میلیارد فوت مکعب در روز کاهش یافت.

در چارچوبی دیگر، شرکت ترانس‌نفت در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی محموله‌های نفتی که از خط لوله دروژبا - که نفت را به مجارستان می‌رساند - می‌گذرد، از چهارم اوت متوقف شده است.

علیرغم حمله نظامی روسیه به اوکراین از ۲۴ فوریه گذشته، حمل و نقل نفت و گاز روسیه از طریق اوکراین به اتحادیه اروپا ادامه می‌یابد، زیرا بسیاری از اعضای اتحادیه به هیدروکربن‌های روسیه وابستگی دارند.

در ماه ژوئن، اتحادیه اروپا تحریم تدریجی نفت روسیه را تصویب کرد و انتظار داشت واردات نفت خام از طریق کشتی را ظرف ۶ ماه متوقف کند.

در توافقی که ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، که روابط خوبی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دارد و کشورش برای ۶۵ درصد از نفت ارزان روسیه وابسته به نفت ارزان روسیه است، به دست آمد، تأمین از طریق خط لوله دروژبا بدون تعیین ضرب الاجل «موقت» ادامه پیدا کرد.

خط لوله دروژبا از اوکراین عبور می‌کند و به ۳ کشور اروپایی که به دریا دسترسی ندارند، یعنی مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک خدمات رسانی می‌کند.

در حالی که این شرکت در بیانیه خود تأیید کرد که صادرات نفت به لهستان و آلمان از طریق یکی دیگر از شاخه‌های خط لوله دروژبا که از بلاروس می‌گذرد به طور عادی ادامه دارد.

از آغاز جنگ با اوکراین، کشورهای اروپایی به دنبال کاهش وابستگی خود به انرژی روسیه بوده‌اند و مسکو را متهم می‌کنند که از صادرات هیدروکربن خود به عنوان «سلاح جنگی» استفاده می‌کند.

کد خبر 5559892 محمدحسین سیف اللهی مقدم

منبع: مهر

کلیدواژه: فرانسه نفت ولادیمیر پوتین روسیه اتحادیه اروپا آژانس بین المللی انرژی بانک مرکزی سازمان امور مالیاتی رستم قاسمی بورس نهضت ملی مسکن سازمان هواپیمایی کشوری صادرات غیرنفتی وزارت راه و شهرسازی معافیت مالیاتی قیمت سکه بهار آزادی پروازهای اربعین قطار مسافری قانون جهش تولید مسکن سازمان امور مالیاتی کشور میلیارد فوت مکعب در روز خط لوله دروژبا اتحادیه اروپا گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۱۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، ایوب کرد گفت: ۹۱۵ هزار و ۷۶۲ نفر مسافر در سال ۱۴۰۲ از طریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه جابجا شدند.که افزایش ۴۶درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود:از این تعداد جابجایی مسافر ۴۶۴ هزار و ۴۹۶ نفر از پایانه مرزی میلک و ۴۵۱ هزار و ۲۶۶ نفر نیز از طریق پایانه مرزی میرجاوه تردد کرده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این مدت حدود دو هزار اتوبوس و بیش از ۳۷ هزار دستگاه سواری کار جابجایی مسافر را از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه انجام دادند.
وی خاطرنشان کرد: پایانه مرزی میرجاوه مهمترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان و پایانه مرزی میلک نیز از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • کاهش 25 درصدی دستمزد اریک تن هاخ در صورت عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • گاز ایران به چین هم می‌رسد؟
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه