Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@03:16:40 GMT

ردیابی میزان ایمنی بدن در برابر کووید ۱۹ با ذرات طلا

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۲۰۱۳

ردیابی میزان ایمنی بدن در برابر کووید ۱۹ با ذرات طلا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، این تست سطح آنتی بادی های خنثی کننده بیماری را در یک قطره خون ردیابی و به فرد کمک می کند میزان آسیب پذیری فرد در مقابل کووید ۱۹ را ارزیابی کند.

پس از واکسیناسیون کووید ۱۹ اندازه گیری سطح آنتی بادی خنثی کننده در نمونه خون فرد روشی مفید برای سنجش میزان ایمنی فرد در مقابل این بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور معمول برای اندازه گیری سطح آنتی بادی در نمونه خون به تجهیزات آزمایشگاهی نیاز است اما در اوایل شیوع پاندمی گروهی از محققان MIT به دنبال روشی ساده برای توسعه تستی جهت انجام این کار در خانه بودند.

محققان برای این منظور فناوری را بررسی کردند که در هم اکنون در تست های سریع کووید ۱۹ به کار می رود. برخلاف تست های سریع آنتی ژن کووید ۱۹، تست جدید نیازمند یک نمونه کوچک خون است.

نمونه اولیه این تست در تحقیقی جدید همراه یک دستگاه مخصوص برای ایجاد سوراخ در انگشت برای دستیابی به نمونه خون ارائه شده است. در مرحله بعد قطره خون به یک قطره چکان حاوی واکنش دهنده های خاص منتقل می شود. این واکنش دهنده حاوی پروتئین های ویروسی کووید ۱۹ است که با ذرات بسیار ریز طلا برچسب گذاری اند.

ایده اصلی آن است که آنتی بادی ها در نمونه خون فرد با ذرات ریز طلا که به پروتئین های ویروسی متصل هستند، واکنش نشان می دهند و بنابراین هنگامیکه قطراتی از نمونه ترکیبی روی نوار تست قرار می گیرد، پروتئین های جذب شده توسط آنتی بادی به شکل خط مثبت می درخشند.

به گفته محققان در مرحله بعد یک اپ موبایل می تواند میزان خط ایجاد شده را بسنجد و در نتیجه سطح آنتی بادی با کمک نمونه خون قابل اندازه گیری خواهد بود.البته باید توجه داشت آنتی بادی های خنثی کننده فقط بخشی از واکنش پیچیده و چند وجهی سیستم ایمنی به عفونت های ویروسی هستند.

شناسایی افرادی که آنتی بدن شان در مقابل ویروس کووید ۱۹ اندک است، سبب می شود از لایه های اضافی محافظتی مانند ماسک برای جلوگیری از ابتلا به بیماری استفاده شود.

محققان هم اکنون در جستجوی شریک تجاری هستند تا این تست را به بازار عرضه کنند. تحقیق مذکور در ژورنال Cell Reports Methods منتشر شده است.

کد خبر 5559882 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تحقیقات علمی ویروس کرونا واکسن کرونا تست کرونا نوآوری شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری فناوری نانو فناوری فضایی ماهواره خودروی خودران نوآوری سازمان فضایی ایران زیست فناوری تحقیقات علمی ماهواره خیام گوگل قانون سطح آنتی بادی نمونه خون کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۲۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود