Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه استان مرکزی نیازمند بیمارستان جایگزین بیمارستان امیرکبیر اراک است، گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان تجهیزات به زیرساخت های درمانی آموزشی علوم پزشکی استان اضافه شده است.

دکتر سید محمد جمالیان ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ در نشست با خبرنگاران به مناسبت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت و درمان بویژه پاندمی کرونا همه خبرنگاران صادقانه و مجدانه همراه بودند، اظهار کرد: امروز که سرعت چرخش اطلاعات بسیار زیاد است و به نوعی فضای مجازی به راحتی در دسترس همگان است، نقش خبرنگار و رسانه بسیار پررنگ شده است تا صحت و سقم اخبار روشن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه استرس و فشار کاری خبرنگاران بیش از گذشته شده است، افزود: مسلما پیگیری مطالبات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و مجموع خواسته های مردم از طریق قلم بسیار کار استرس‌آفرینی است.

جمالیان با بیان اینکه فضای مجازی کار را دشوار کرده است، گفت: شاید سواد رسانه ای فضای مجازی همه شهروندان به حدی نرسیده باشد که صحت و سقم اخبار را تشخیص دهیم و اینجاست که کار خبرنگاران حرفه ای بیشتر خودنمایی می کند.

وی با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان استان در سال اخیر، گفت: حوزه بهداشت و درمان در استان مرکزی دچار کمبود و از نظر زیرساخت های بهداشتی و درمانی درگیر چالش است و علاوه بر کمبود تخت بیمارستانی از نظر نیروی انسانی نیز با کمبود روبروست و بر همین اساس برای جبران این کمبود اقداماتی چون بروزرسانی چارت سازمانی انجام گرفت و ۷۵۹۲ پست مصوب به ۸۴۱۷ پست ارتقا یافت و در سال گذشته نیروهای بسیاری جذب شدند.

جمالیان با اشاره به اینکه ۷۶۴ نفر در سال گذشته و ۱۱۹ نفر امسال تبدیل وضعیت شدند، گفت: در حوزه پرستاری که وضعیت بحرانی حاکم بود شرایط ترمیم شده است، تخت دیالیز از ۱۱۲ تخت به ۱۲۷ تخت، تخت روانپزشکی از ۵۵ به ۸۰ تخت و تخت فعال از ۱۷۷۳ به ۱۸۲۸ تخت افزایش یافت و به ازای هر هزار نفر جمعیت، ۷.۸ تخت سوختگی در اختیار است که باید این رقم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اعمال جراحی در سال گذشته نسبت به سال ۹۹، بالغ بر ۶ درصد افزایش یافت، افزود: نصب و راه اندازی دستگاه شتاب دهنده بیمارستان آیت الله خوانساری، سی تی اسکن در بیمارستان امیرکبیر، ۱۴ دستگاه اکسیژن ساز، ماموگرافی دیجیتال در آشتیان، MRI  دلیجان، بازسازی و احیای مرکز تصویربرداری بیمارستان امیرکبیر انجام شد، دستور نصب سی تی اسکن بیمارستان تفرش اخذ شده است و پیگیر راه اندازی این دستگاه در خنداب و کمیجان نیز هستیم و بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان با ارز دولتی تجهیزات به زیرساخت های درمانی و آموزشی استان اضافه شده است.

جمالیان تصریح کرد: مشکل اصلی استان در ساختار فیزیکی دانشگاه است. بیمارستان ولیعصر اصلا وضعیت خوبی ندارد، بخش ارتوپدی بیمارستان مختلط است و این امر باعث شرمندگی دانشگاه شده است. اتاق های بستری شلوغ است، بیمارستان امیرکبیر به عنوان سانتر کودکان، وضعیتی بدتر از ولیعصر دارد، ساختمان بیمارستان به شدت قدیمی شده است و هزینه بسیاری صرف نگهداشت آن می شود، همچنین بیمارستان آیت الله طالقانی نیز وضعیت مناسبی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه کارهای مطالعاتی برای جایگزینی بیمارستان امیرکبیر شروع شده است و به محض افتتاح بیمارستان ولیعصر، باید کار بیمارستان امیرکبیر آغاز شود، گفت: بخش های خصوصی در حوزه اطفال توانمندی بالایی ندارند که بتوانند خدمات این بیمارستان را ارائه کنند و باید این مطالبه به گوش مسئولان کشور برسد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم که سال ۱۴۰۲ سال خوبی برای حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی باشد، گفت: با توجه به سفر ریاست جمهوری قول های خوبی بابت بیمارستان ولیعصر اراک، بیمارستان زنان و زایمان و سوانح و سوختگی و ... داده شد و امیدواریم که کارهای عمرانی در سال آتی قوت بگیرد.

جمالیان با بیان اینکه در اراک ۳۴ مرکز جامع سلامت استیجاری داریم و ناچاریم به جای هزینه کردن مبالغ در حوزه پیشگیری، آنرا صرف پرداخت اجاره کنیم، گفت: خوشبختانه تلاش هایی بابت تامین زمین و ساخت این مراکز در حال انجام است، همچنین جذب خیرین در حوزه بهداشت و درمان یکی از موفقیت های دانشگاه بود چراکه نگاه خیرین تغییر کرده است و در همه حوزه های بهداشت و درمان فعال شده اند.

وی با بیان اینکه پروژه بیمارستان ولیعصر اراک در واقع یک پروژه ملی است، گفت: اگر گفته می شود جانمایی آن درست نیست، تصمیم گیری مربوط به گذشته است و مجوز ساخت آن را از شهرداری اخذ کرده است و ما با وجود همه مشکلات کار را جلو می بریم.

جمالیان اضافه کرد: یکی از راهکارهای مطرح برای تامین پارکینگ بیمارستان خرید زمین شرکت نفت در مقابل بیمارستان است، همچنین خرید جایگاه پمپ بنزین از بخش خصوصی نیز گزینه دیگری است و در کنار آن مقرر است که اورژانس فعلی بیمارستان در قالب یک ساختمان ۵ طبقه احداث شود که سه طبقه آن پارکینگ خواهد بود و حتی امکان افزایش این سه طبقه تا ۵ طبقه وجود دارد و به یک شکلی پارکینگ بیمارستان جدید تامین خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه متاسفانه وضعیت اقتصادی دانشگاه مناسب نیست، افزود: هزینه ها به هیچ عنوان با تعرفه برابری نمی کند اما با این شرایط تمامی مطالبات پرسنل در سال ۱۴۰۰ پرداخت شده است، تمامی رفاهیات پرسنل به روز پرداخت شده است، بیش از ۸۰ درصد مطالبات دارویی دانشگاه نیز تسویه شده است که نشان از تامین اعتبار مناسب برای دانشگاه است و در جذب بودجه روابط خوبی با وزارت بهداشت شکل گرفته است چراکه ۹۹ درصد وظایفی که وزارتخانه برای دانشگاه در نظر گرفته بود عملیاتی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشكي اراك استان مرکزی بيمارستان حوزه بهداشت و درمان بیمارستان امیرکبیر بیمارستان ولیعصر استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای همزمان ۱۱ طرح بزرگ ایمنی در راه‌های استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۱۱ طرح بزرگ ایمنی در محورهای مواصلاتی استان در حوزه ارتقاء روشنایی طولی و نصب حفاظ بتنی با اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد ریال فعال است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، مهرداد جهانی با اشاره به تلاش بی وقفه برای افزایش سطح ایمنی در شبکه راه‌های استان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ پروژه بزرگ در حوزه ارتقا روشنایی طولی راه‌ها و نصب حفاظ میانی بتنی در جاده‌های استان مرکزی فعال است.

وی افزود: برای اجرای این ۱۱ طرح بزرگ ایمنی، بیش از دو هزار میلیارد ریال اعتبار ملی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با تشریح فرآیند اجرای این پروژه‌ها گفت: در حال حاضر چهار طرح اجرای حفاظ میانی بتنی در مجموع به طول ۴۷ کیلومتر با یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در محورهای اراک - راهجرد، اراک - بروجرد، شازند - دوراهی و کمربندی غربی دلیجان فعال است.

جهانی افزود: اجرای شش طرح روشنایی و یک طرح ایمن سازی فیزیکی از دیگر اقدامات مهمی است که هم اینک در سطح شهرستان‌های استان مرکزی در دست اقدام است.

وی اعتبار تأمین شده برای اجرای این طرح‌ها را ۳۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: احداث ۱۷ کیلومتر روشنایی طولی در محورهای تفرش - سلفچگان، تفرش - فراهان و شازند - دوراهی، احداث روشنایی نقطه‌ای برای ایمن سازی تقاطع راه روستایی طرمزد با راهزان، رفع خاموشی‌های دو محور اراک - سلفچگان و اراک - بروجرد بعلت سرقت تجهیزات ایمنی، نصب دو برج نوری در محدوده ایست و بازرسی شهر دلیجان و ایمن سازی فیزیکی ۳۰ دماغه در سطح راه‌های استان از مجموعه اقدامات مهم و بزرگی است که در راستای افزایش سطح ایمنی راه‌ها اجرا شده و تعدادی نیز در حال اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: علاوه بر فعالیت‌های ذکر شده، پروژه‌های دیگری نیز در حوزه ارتقا ایمنی راه‌ها با رویکردهای دیگر از جمله رفع نقاط حادثه‌خیز شناسنامه‌دار، رفع نقاط مستعد حادثه، ترانشه برداری، اجرای شیب شیروانی، رفع نقاط پرتگاهی، ایمن سازی تقاطعات همسطح راه‌های فرعی و روستایی، نصب انواع تابلو و علائم، خط کشی و… نیز بصورت پیمانی و امانی در حال اجراست.

کد خبر 749841

دیگر خبرها

  • اجرای همزمان ۱۱ طرح بزرگ ایمنی در راه‌های استان مرکزی
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان