Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزار ش خبرگزاری فارس از بیرجند، رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر در استان ۲ کارخانه فعال تولید بنتونیت وجود دارد که در مجموع ۹ پروانه ساخت بنتونیت را از سازمان دامپزشکی کشور دریافت کرده اند به خبرنگار فارس گفت: کارخانه واقع در شهرستان قاین فعال بوده و به تازگی موفق به دریافت ۳ پروانه ساخت جدید به نام‌های تجاری مگنوتوکس پریمیوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنتوفید و ویوان بافر شده است.

صباغ زاده با بیان اینکه تحقیقات اخیر نشان داده است که آسانترین، عملی‌ترین و ارزان‌ترین شیوه در کاهش بروز اختلالات مربوط به سموم قارچی یا جلوگیری از ورود این سموم در شیر و محصولات دامی، استفاده از مواد جاذب در خوراک است افزود: کاهش قیمت تمام شده خوراک، پلیت باندری استثنایی و چسبندگی عالی، کنترل مسمومیت‌های ناشی از سموم قارچی به ویژه افلاتوکسین، جلوگیری از دسترس خارج شدن آمونیاک در شکمبه و افزایش چربی و پروتئین شیر از مزایای استفاده از ماده معدنی بنتونیت به عنوان مکمل خوراکی دام است.

وی گفت: این نوع افزودنی‌ها قبل از اینکه به عنوان مکمل خوراک دام و طیور و آبزیان وارد بازار شوند باید از لحاظ میزان عناصر سنگین بررسی شوند و حتماً اثرات مفید تغذیه‌ای آن‌ها در آزمایشات به اثبات برسد؛ بنابراین در انتخاب چنین محصولاتی باید بیشتر به کیفیت و مؤثر بودن آن‌ها اهمیت داد.

این کارشناس با توصیه به اینکه چنین محصولاتی باید از تولید کنندگان معتبر و دارای مجوز خریداری شود افزود: همه‌ بنتونیت‌ها مناسب استفاده در تغذیه‌ دام، طیور و آبزیان نیستند و حتماً باید از جوانب مختلف ارزیابی شوند.

گفتنی است بنتونیت ماده‌ای است معدنی از رسته رس‌ها یا شبه رس‌ها و از کانی‌های متورم شوینده تشکیل شده  و  می‌تواند چندین برابر حجم معمولی خود آب جذب کند و منبسط شود به طوری که حالت ژله‌ای پلاستیکی و چسبنده به خود بگیرد.

بنتونیت در صنعت ریخته گری، گندوله آهن. حفاری چاه. تصفیه و رنگبری  و علاوه بر این در صنعت خوراک دام و طیور کاربرد دارد.

انتهای پیام/4905

منبع: فارس

کلیدواژه: صباغ زاده کارخانه قاین سموم قارچی محصولات دامی مکمل خوراک دام طیور بنتونیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است

بهرام عین اللهی٬‌ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: به رکورد ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان رسیده ایم. در بدو شروع به کار دولت سیزدهم  ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داشتیم که امروز و بعد از دو سال و نیم به ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان افزایش یافته است.

او گفت: این افزایش یک رکورد محسوب می‌شود و  یکی از کار‌های بسیار خوب در زمینه پانسمان بیماران پروانه‌ای بود که امیدواریم با حمایت‌های بیشتر به تجاری شدن برسد و بتواند نیاز‌های کشورمان را تامین کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان جزء کار‌های مهم این وزاتخانه است.

عین اللهی افزود: بنای ما بر این است که با تقویت دانش‌بنیان‌ها دارو‌های اکثر بیماری‌ها را تامین کنیم و در مورد تالاسمی هم همین موضوع مطرح است. بعضی از بیماران می‌گویند داروی داخلی استفاده نمی‌کنیم و حتما داروی خارجی می‌خواهیم که این موضوع را باید متخصصین تشخیص دهند. 

او گفت: اولویت ما حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع کمبود‌های دارویی است. تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است.

وزیر بهداشت درباره چرایی رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گفت: در این سنین تمامی اعضای بدن کودک رشد تکاملی دارند و هرگونه نقصی می‌تواند تا پایان عمر با فرد بماند به همین دلیل با پیشنهاد وزارت بهداشت در هیئت دولت این موضوع به تصویب رسید و جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که کودکان را در ۷ سال اول زندگی در مراکز دولتی به شکل رایگان درمان کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه
  • الزام دریافت شناسه یکتا برای دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است!
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • رشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان