Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی ، جعفر وحدت افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده امسال پیش‌بینی می شود بیش از ۳۸ هزار تن محصول آلو از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتاری باغات در استان برداشت شود.

وی بیان کرد: آذربایجان‌غربی یکی از قطب های تولید میوه در سطح کشور است که تنوع ارقام آن ها یکی از مزیت‌های باغداری استان به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وحدت ادامه داد: ارقام آلو در چندین نوع مثل آلو قطره طلا، شابلون، سانتاروزا، کالیفرنیا، آنجلینا، گوشتی، خاکی، اختری و انواع آلوهای بومی دراستان تولید می شود.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این محصول در تمامی شهرستان های استان کاشت شده که بیشترین آن در ارومیه است که به ترتیب شهرستان های شاهین دژ، مهاباد، میاندوآب بیشترین سطح زیر کشت و تولید این محصول را در استان به خود اختصاص داده اند.
وی به مدت زمان برداشت این محصول اشاره کرد و گفت : از نظر زمان برداشت میوه های آلو به ارقام زودرس مثل سانتاروزه و دیررس مثل آلو خاکی و کالیفرنیا تقسیم می شوند که مابقی ارقام نیز مابین این دو رقم برداشت می‌شوند.
آذربایجان‌غربی دارای ۱۲۰ هزار هکتار باغ است که میوه های هسته دار اعم از انواع هلو، شلیل، آلبالو، آلو و سایر میوه هاست.

۴۶

کد خبر 1660465

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی محصولات کشاورزی کشاورزی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: میانگین برداشت در هر هکتار ۲۰ تا ۲۵ تن است و پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار تن خیار سبز از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

حیدری افزود: بیش از ۹۰ درصد محصول تولید شده برای تهیه خیار شور و مابقی برای مصارف دیگر استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب، کاشت این محصول به صورت نواری است که ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

حیدری افزود: برداشت خیار سبز تا پایان خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان