Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@08:05:40 GMT

چقدر از قطعات لوازم خانگی تولید داخل است؟

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۲۴۴۲

چقدر از قطعات لوازم خانگی تولید داخل است؟

رئیس انجمن قطعه‌سازان لوازم خانگی گفت که برآورد می‌شود در حال حاضر ۹۰ تا ۹۵ درصد از آغاز فرآیند مواد اولیه تا تبدیل به قطعات نهایی لوازم خانگی داخلی است.

مرسل صدیق در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برخی کشورها تکنولوژی برتر را دارند، بنابراین امکان داخلی سازی ۱۰۰ درصدی قطعات وجود ندارد، تصریح کرد: حتی آمریکا هم برخی قطعات را وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین مهم تکمیل یک فرآیند و محصول قابل عرضه است. از طرف دیگر واردات برخی قطعات باعث مقایسه و بهبود کیفیت تولیدات داخل می‌شود.

به گفته وی برآورد می‌شود در حال حاضر ۹۰ تا ۹۵ درصد از آغاز فرآیند مواد اولیه تا تبدیل قطعات نهایی لوازم خانگی داخلی است و واردات قطعات لوازم خانگی مقدار کمی است. بازخورد کارخانه‌ها نیز حاکی از رضایت تولیدکنندگان محصول نهایی از قطعات است.

چرا همچنان مجوز واردات شیرآلات داده می‌شود؟

وی با بیان اینکه در حالی که تولید در شرایط خوبی قرار دارد و مواد اولیه هم داخلی است، نباید اجازه واردات داده شود، تصریح کرد: اما شاهد هستیم در حال حاضر وزارت صمت اجازه واردات شیرآلات و مشعل‌های گازی را می‌دهد. این در حالی است که این محصولات با کیفیت جهانی در کشور تولید می‌شود. از طرف دیگر در کشورهای خارجی به دلیل داشتن تکنولوژی بالا، هزینه دستمزد و در نتیجه قیمت تمام شده پایین است و تولیدکننده داخلی نمی‌تواند با آن‌ها رقابت کند. طبق قانون هم واردات کالای مشابه داخلی ممنوع است.

صدیق با بیان اینکه در گذشته تولید شیرآلات و مشعل‌های گازی به اندازه کافی نبوده، گفت: اما الان که تولید داخل به اندازه کافی و حتی صادرات انجام می‌شود، معنی ندارد که وارد کننده این محصول هم باشیم.

وی همچنین درباره مبدا قطعات وارداتی لوازم خانگی گفت: قطعات وارداتی با کیفیت بالا عمدتا از آلمان، ایتالیا، اسپانیا و قطعات کم‌کیفیت‌تر از چین به ایران وارد می‌شود که این قطعات کم کیفیت عمدتا به صنایع آسیب می‌زند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لوازم خانگي داخلی سازی قطعات لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۲۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، در روز‌های پایانی سال گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت بدون سر و صدای برخی کارخانه‌ها در یک ماه گذشته خبر داد و در سال جاری هم گزارش‌هایی از افزایش قیمت برخی از برند‌های لوازم خانگی منتشر شد.

اما محمود سیجانی درباره اخبار منتشر شده از افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی، اظهار کرد: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

وی افزود: تا زمانی که سازمان حمایت با این درخواست‌ها موافقت نکرده، شرکت‌ها اجازه افزایش قیمت ندارند.

دیگر خبرها

  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان