Web Analytics Made Easy - Statcounter

بدخشان‌ظهوری در نشست «تبیین قیام عاشورا» مقابله با ظلم، جنایت و بی عدالتی را پیام جاودانه قیام امام حسین(ع) دانست و گفت: تبیین و بررسی اهداف قیام کربلا برای ملت‌ها یک ضرورت مهم است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با عاشورای حسینی به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، نشست «تبیین قیام عاشورا» با حضور عباس بدخشان‌ظهوری، سفیر، سید حسین طباطبایی، رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد فلاح، امام جماعت و امام جمعه مسجد کبود ایروان، گارنیک آساطوریان، رئیس موسسۀ شرق‌شناسی دانشگاه اسلاونی ارمنستان، مترجمین ارمنی، اساتید و دانشجویان کشمیری در محل مسجد کبود ایروان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست، بدخشان‌ظهوری در سخنانی گفت: واقعه روز عاشورا هر سال پربارتر و روشن‌تر برگزار می‌شود و برای اهالی گذشته تاریخی یادآور ظلم و جنایتی است که جبهه ظلم این بی عدالتی را در آن روز رقم زد.  

سفیر کشورمان افزود: همواره سوالاتی زیادی از زمان وقوع قیام عاشورا تا به امروز مطرح است که چرا این حادثه اتفاق افتاد. دلایل وقوع فاجعه کربلا و اتفاقی که رخ داد به ما این هشدار را می‌دهد اگر ریشه‌های این ظلم که بر اهل بیت(ع) روا داشته شده، مورد بررسی قرار نگیرد، قطعا می‌تواند این حادثه دوباره اتفاق بیافتد.

عباس‌ظهوری تصریح کرد: البته حادثه روز عاشورا هیچ شباهتی و قابل مقایسه با هیچ حادثه‌ای که بر اهل بیت(ع) رخ داده نبوده و باید به ریشه‌های این حادثه تاسف بار بنگریم و بدانیم که اگر برای ملت‌ها و مردم تبیین و بررسی نشود، می‌تواند به وفور این ظلم و جنایت برای دیگر ملت‌ها و حتی برای پاک‌ترین  و متدین ترین انسان‌ها نیز رخ دهد.

قیام امام حسین(ع) انفجاری در میان ظلمت‌ها بود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد فلاح نیز در سخنانی، گفت: پیامبران آمده‌اند تا بشر را تربیت و هدایت کنند، اما متاسفانه آنچه بعد از رحلت پیامبر اسلام رخ داد، انحراف در امت اسلامی بود که توسط منافقین انجام پذیرفت و ظالمان و ستمگران غاصبانه بر مسند حکومت تکیه زدند.

وی در ادامه به سه عامل مقدس و مهم در نهضت امام حسین(ع) اشاره کرد که اولین مورد آن این بود که نهضت امام حسین(ع)، شخصی و فردی نبود بلکه جنبه‌ی عمومی داشت و یک تکلیف الهی بود.

امام جماعت مسجد کبود ایروان افزود: دومین عامل قیام امام حسین(ع) انفجاری در میان ظلمت‌ها بود؛ فریادی در میان سکوتی مرگبار بود؛ در شرایط خفقان حکومت بنی‌امیه، مردم قدرت اعتراض نداشتند؛ سکوت مطلق و ناامیدی در همه جا حاکم بود؛ ناگهان صدای رسای امام حسین(ع) همه‌ی سکوت‌ها را شکست و ظلمت‌ها را کنار زد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح تأکید کرد: سومین عامل قیام امام حسین(ع) این بود که این قیام با یک بینش و بصیرت قوی توأم بود و حادثه‌ی عاشورا مردم را بیدار کرد.

وی در ادامه سخنانش به بخشی از زیارت نامه امام حسین(ع) اشاره کرد که آمده است: حسین خون قلبش را در راه تو بذل و ایثار کرد تا بندگانت را از گمراهی و نادانی و تاریکی و شک و شبهه نجات داده و به طرف هدایت و رهائی از هلاکت بکشاند در حالی که تو می‏بینی در عین این‌که دیده نمی‏شوی و در حالی که در دیدگاهی بلند و مرتفع بوده و بر تمام اعمال و حرکات خلائق مشرف هستی.

ایران مرکز ثقل شیعیان جهان است

گارنیک آساطوریان، رئیس مؤسسه شرق‌شناسی دانشگاه اسلاونی ارمنستان نیز در سخنانی کوتاه گفت: با توحه به اینکه بیش از هزار و سیصد سال و سیزده قرن  از حادثه کربلا می‌گذرد، ولی شیعیان جهان به خصوص شیعیان ایران هر سال به عزاداری و سوگواری می‌پردازند و این عزاداری هر سال تکرار می‌شود و این نشانه صلح، دوستی، مروت، معرفت و انسانیت است.

وی ضمن تمجید از مردم ایران که هر ساله قیام عاشورا را زنده نگه می‌دارند، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرکز ثقل شیعیان جهان یاد کرد و ملت ایران را مردمانی انسان دوست دانست. 

در پایان این نشست، نویسندگان ارمنی و حاضرین نقطه نظرات خود را در خصوص قیام عاشورا بیان و اظهار امیدواری کردند که مردم جهان همواره در صلح و آرامش و امنیت زندگی  مسالمت آمیزی داشته باشند.

گفتنی است؛ به همت رایزنی فرهنگی کشورمان مقتل نامه شهادت امام حسین(ع) و تبیین قیام عاشورا به زبان ارمنی ترجمه و در اختیار حاضرین در نشست قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عاشورا قیام امام حسین ع قیام عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

مرد جوانی که پسر و همسرش را در خانه به آتش کشیده بود، دستگیر شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اوایل فروردین ماه امسال، کارکنان بیمارستان سوانح سوختگی بیمارستان شهید مطهری از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110، مرگ مشکوک یک مادر و پسر جوان را گزارش کردند.

با اعلام این خبر، تیمی زبده  از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ پای در سردخانه گذاشتند و با جسد زن و پسر جوانی مواجه شدند که براثر سوختگی، فوت شده بودند؛ بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که این 2 براثر حادثه آتش‌افروزی عمدی در یک خانه‌ واقع در مرکز تهران از سوی پدر خانواده، قربانی جنایت شده‌اند.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، پدر خانواده که نقاش ساختمان بوده با انگیزه نامشخصی با استفاده از بنزین اقدام به آتش‌ زدن همسر و پسرش کرده اما خودش در این حادثه آسیب جزئی دیده است.

کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، خیلی زود مرد میانسال را دستگیر کردند؛ متهم که در جریان بازجویی‌ها منکر هرگونه آتش‌افروزی مرگبار بود پس از مواجه با مدارک و شواهد موجود داخل پرونده از یک جنایت هولناک رازگشایی کرد.

قتل آتشین پدر در خواب عصرگاهی با نقشه شیطانی دختر جوان

مرد جوان ماجرای جنایت را اینطور توضیح داد: در خانواده ما اختلاف زیادی وجود داشت؛ روز حادثه قصد داشتم تا به نقاشی یک ساختمان بروم و از پسرم درخواست کردم تا برای کمک به همراهم بیاید اما او مخالفت کرد و مشاجره‌ای میان ما شکل گرفت؛ در این میان، بنزین را روی خودم ریختم و تهدید به خودسوزی کردم اما پسرم با بی‌ادبی جوابم را داد که من عصبانی شدم و  بنزین را روی او ریختم و با فندک آتش‌افروزی کردم.

متهم گفت: در ادامه همسرم آمد تا به پسرم کمک کند اما با توجه به اینکه بطری بنزین روی زمین افتاده بود خودش نیز دچار حادثه شد؛ من نیز در این آتش‌سوزی جان سالم به در بردم، پشیمانم و قصد ارتکاب جنایت را نداشتم.

به گزارش تسنیم، با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهم برای سیرمراحل قانونی پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنایت کارگر قهوه خانه بعد از اخراج!
  • جنایت مرد نقاش | او همسر و پسر ۱۱ ساله خود را آتش زد!
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • انتقاد یک امام جمعه از واگذاری استقلال تهران | این بی عدالتی و جفا به مردم است
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان توسط مرد نقاش
  • قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش