Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@07:30:17 GMT

تاثیر منفی تغییرات آب و هوایی بر بیماری‌های انسانی

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۳۷۳۲

تاثیر منفی تغییرات آب و هوایی بر بیماری‌های انسانی

نتایج مطالعه منتشر شده در مجله Nature Climate Change نشان می دهد که تغییرات آب و هوایی وضعیت بیش از ۲۰۰ بیماری را بدتر و سیستم ایمنی بدن را ضعیف تر کرده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، بیش از ۵۸ درصد از بیماری‌های انسان به دلیل تغییرات آب و هوایی بدتر شده اند.

در این بررسی تاثیر ده خطر آب و هوایی بر بیماری‌های انسانی که به دلیل انتشار گازهای گلخانه‌ای تشدید شده، مورد مطالعه قرار گرفته است که شامل گرم شدن هوا، خشکسالی، موج گرما، آتش سوزی، بارش شدید، سیل، طوفان، افزایش سطح آب دریاها، تغییرات بیوژئوشیمیایی و تغییر پوشش زمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان با تجزیه و تحلیل بیش از ۷۰ هزار بررسی علمی دریافتند:همه حوادث شدید آب و هوایی که با گرمایش جهانی رایجتر و شدیدتر شده‌اند، بر بیماری‌های ناشی از ویروس‌ها، باکتری‌ها، حیوانات، قارچ‌ها تاثیر می‌گذارند. از ۳۷۵ بیماری بررسی شده ۲۱۸ مورد از آنها تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی بوده اند.

به گزارش یورونیوز، متخصصان دریافتند:خطرات مرتبط با تغییرات آب و هوایی موجب شده فاکتورهای بیماریزا به افراد نزدیکتر شده و دمای گرمتر و محیط‌های مرطوبتر همراه با افزایش بارندگی شرایط را به نفع تکثیر پشه‌ها، کنه‌ها، کک‌ها، پرندگان و پستاندارانی کرده که عامل انتشار ویروسها و باکتریهایی مانند دنگی، طاعون، بیماری لایم و مالاریا هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تغییرات اقلیمی بيماري تغییرات آب و هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۳۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با چهار هزار و ۶۵۰ واحد افزایش به ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۶۰۳ واحد افزایش به ۴۲۷ هزار و ۴۴۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۶۶ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۰۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد‌های «فملی» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت و نماد‌های «پارسان»، «فولاد»، «کگل»، «شپدیس» و «بوعلی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۱۶ واحد رشد، به ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران با انجام بیش از ۲۰۰ هزار معامله، افزون بر پنج میلیارد سهم و اوراق مالی را دادوستد مالکیت کردند.

نماد‌های «فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و وغدیر» بیشترین اثر مثبت و نماد آریا بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • چرا چشم‌های سگ همیشه غمگین است؟
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین