Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:03:57 GMT

کارمند توییتر به جاسوسی برای عربستان متهم شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۴۲۱۰

کارمند توییتر به جاسوسی برای عربستان متهم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «احمد ابوعمو»، شهروند دوتابعیتی آمریکایی-لبنانی که در شرکت توئیتر مسئولیت نظارت بر روابط خبرنگاران و افراد مشهور (سلبریتی‌ها) را در غرب آسیا و آفریقای شمالی عهده‌دار بود، به جاسوسی برای ریاض متهم شد.

هیئت منصفه دادگاهی در ایالت سان‌فرانسیسکو آمریکا، بعد از دو هفته محاکمه و بررسی پرونده احمد ابوعمو، وی را از پنج مورد از ۱۱ فقره اتهام تبرئه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستانی سان‌فرانسیسکو اعلام کرد که «بدر العساکر» یکی از مشاوران نزدیک «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، ابوعمو را استخدام و از دانش وی برای دسترسی به حساب‌های توییتری و اطلاعات شخصی مخالفان آل‌سعود استفاده کرده است.

از جمله این حساب‌های کاربری می‌توان به @mujtahidd اشاره کرد؛ اسمی مستعار که یکی از مخالفان سیاسی حکومت آل‌سعود برای خود انتخاب و با وارد آوردن اتهامات فساد و تخلف به این خاندان، میلیون‌ها دنبال‌کننده توییتری برای خود دست و پا کرد.

به گفته دادستان‌ها، ابوعمو دست کم ۳۰۰ هزار دلار و یک ساعت لوکس به ارزش ۲۰ هزار دلار از العساکر دریافت و مبالغ دریافتی را به حساب خود در آمریکا منتقل کرده است. از جمله دیگر اتهامات ابوعمو می‌توان به کلاهبرداری اینترنتی و پول‌شویی اشاره کرد.

کد خبر 5560117

منبع: مهر

کلیدواژه: جاسوسی اطلاعاتی عربستان سعودی محمد بن سلمان رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه ایالات متحده امریکا اوکراین عراق نوار غزه جنگ اوکراین تایوان تنش آمریکا و چین جنبش جهاد اسلامی مقاومت فلسطین برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوخی جالب مولر با ستاره رئال‌مادرید: جاسوسی می‌کنی (فیلم)



منبع:ورزش سه

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وضعیت نابسامان موبایل توماس مولر (فیلم)

دیگر خبرها

  • شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی
  • شوخی جالب مولر با ستاره رئال‌مادرید: جاسوسی می‌کنی (فیلم)
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • بازداشت بازیگر سرشناس سینما با اتهامات اخلاقی بزرگ
  • ژرار دوپاردیو سرانجام بازداشت شد/ بازجویی برای اتهامات جنسی
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی