Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@04:55:12 GMT

سرماخوردگی تابستانی همان کرونا است

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۴۵۱۷

سرماخوردگی تابستانی همان کرونا است

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دهقان منشادی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: وقتی فردی اقدام به تزریق واکسن می‌کند، پس از مدتی ایمنی بدن ناشی از واکسن کاهش پیدا می‌کند، از طرفی ما به طور مداوم با سویه‌های جدید مواجه هستیم و اکنون در کشور ما سویه‌های BA ۵ و BA ۴ غالب است، به طوری که به عنوان سویه واکسن‌گریز هم شناخته می‌شوند، هرچه ما دزهای تقویت‌کننده را بیشتر تزریق کنیم، ابتلا به بیماری کرونا به ویژه به شکل شدید کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: عادی‌انگاری بسیار نگران‌کننده‌ای را در جامعه شاهد هستیم، در عمل بسیاری از مردم نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

دهقان منشادی گفت: درست است که مردم در موج هفتم به شکل خفیف بیماری کرونا مبتلا می‌شوند اما بیماران زمینه‌ای، سرطانی و افراد با سن بالا مستعد ابتلا به اشکال شدید بیماری هستند و شاهد مرگ و میر این افراد هستیم.

به گفته رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)، مردم باید هر چه سریع‌تر دزهای تقویت‌کننده را تزریق کنند، ما در بیمارستان امام خمینی شاهد هستیم که اغلب افراد مبتلا به امیکرون دز تقویت‌کننده را تزریق نکرده‌اند و توصیه اکید ما این است که مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت و دز چهارم واکسن کرونا را تزریق کنند.

دهقان منشادی اظهار کرد: بیماری کرونا با وجود اینکه بیش از ٢ سال از شروع آن به عنوان همه‌گیری جهانی می‌گذارد، درمان قطعی ندارد، پس بهترین راه کنترل بیماری رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن است.

وی گفت: برای دز چهارم باید توجه داشت که بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن است. افراد زمانی که برای تزریق واکسن مراجعه می‌کنند واکسیناتورها با توجه به دزهای قبلی واکسن، بیماری زمینه‌ای و شرایط گیرنده، واکسن مورد نظر را توصیه می‌کنند و باید دانست که پلتفرم‌های مختلف واکسن‌ها از نظر اثربخشی تفاوت چندانی ندارند.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: افراد چون به شکل خفیف بیماری کرونا مبتلا می‌شوند عنوان می‌کنند که به سرماخوردگی مبتلا شده‌اند؛ اما ما هیچ زمانی در مرداد این حجم از سرماخوردگی را شاهد نبودیم و باید دانست که اگر شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچنان رعایت نشود و مردم اقدام به تزریق واکسن نکنند، ممکن است با جهش‌های جدید و واکسن‌گریز بیماری مواجه شویم. باید با تزریق دز چهارم و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانع افزایش موارد بیماری شویم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم عاشورا روز خبرنگار محمود صارمی ماهواره خیام رئیس بیمارستان امام خمینی دهقان منشادی کرونا در ایران محرم عاشورا روز خبرنگار محمود صارمی ماهواره خیام شیوه نامه های بهداشتی بیمارستان امام خمینی بیماری کرونا تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدیلی میل، به زودی وصله هایی کوچک جایگزین تزریق واکسن برای کودکان می شود. پزشکان امیدوارند این گزینه های بدون درد جایگزین تزریق واکسن با سرنگ شوند تا به این ترتیب والدین بیشتری به واکسینه کردن فرزندانشان ترغیب و از شیوع بیماری های مذکور جلوگیری شود. نیازی نیست وصله های گفته شده توسط پرسنل پزشکی آموزش دیده به بدن کودکان منتقل شوند.

آنها به نام وصله های میکروآرایه نیز معروف هستند به وسیله مجموعه ای از برجستگی های میکروسکوپی که به لایه رویی پوست نفوذ می کنند، دارو را به بدن می رسانند و دیگر نیاز به تزریق نیست.

از سوی دیگر واکسن های مایع حتما باید در یخچال نگهداری شوند و پرسنل آموزش دیده آنها را تزریق کنند و در کنار این موارد باید ایمنی و دور انداختن سرنگ ها نیز در نظر گرفته شود. اما وصله های جدید در مقابل حرارت مقاوم هستند، حمل ونقل آنها ساده تر است و انتقال آنها به بدل به آموزش کمی نیاز دارد. طبق نتایج تحقیق که در نشریه لنسنت منتشر شده، این امر سبب می شود انتقال واکسن به مناطق دور افتاده در انگلیس و همچنین سراسر جهان ساده تر باشد.

در آزمایش مذکور ۱۲۰ کودک ۹ تا ۱۰ ماهه، ۱۲۰ کودک نوپا ۱۵تا ۱۸ ماه و ۴۵ بزرگسال ۱۸تا ۴۵ ساله در گامبیا شرکت کردند. وصله ریز سوزن که روی بازوی آنها قرار گرفت واکنش ایمنی در بدنشان ایجاد کرد به اندازه واکنش ایمنی حاصل از تزریق واکسن های معمول قدرتمند بود.

آزمایش انتقال یک دوز از واکسن به وسیله وصله ریز سوزن نشان داد از هر ۱۰ کودک بیش از ۹ نفر در مقابل ابتلا به سرخک محافظت و تمام نوزادان پس از دریافت درمان در مقابل سرخجه نیز ایمن شدند.

کد خبر 6093759 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان