Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی معبودی در مراسم تجلیل از خبرنگار استان قزوین که ظهر چهارشنبه در حسینیه امامزاده حسین (ع) برگزار شد اظهار کرد: از حرفه‌های مهم و تأثیر گذار در جامعه، حرفه خبرنگاری است چرا که خبرنگار دریچه‌های تازه‌ای به جامعه می‌گشاید و این قشر روشنگران و دیدبانان جامعه هستند تا جامعه دچار مخاطرات در ابعاد مختلف نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین بیان کرد: اگر خبرنگاران در جامعه نبودند بسیاری از حوادث مدفون و تحریف می‌شد چرا که خبرنگاران چشم‌باز و تیزبین جامعه هستند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران به چند دسته تقسیم می‌شوند افزود: گروهی خبرنگاران عاشورایی و زینبی هستند و گروه دیگر خبرنگاران یزیدی هستند و گروه نادری به‌ظاهر روشنفکر بوده اما در واقعیت چشم به واقعیت‌هایی نظیر یمن و فلسطین بسته‌اند.

این مسئول ابراز کرد: معنای خبرنگار عاشورایی آن است که خبرنگار مجاهدانه و مخلصانه در عرصه رساندن پیام و ایجاد حادثه گام بردارد، چنانچه در حادثه عاشورا اگر شهادت اباعبدالله نبود هیچ تحولی در جامعه دینی ایجاد نمی‌شد اما شهادت ایشان آن‌چنان اثرگذار بود که همچنان پس از گذشت سال‌ها ایام محرم اثرگذاری خود را حفظ کرده است.

وی گفت: از سوی دیگر رساندن پیام عاشورا توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) انجام شد که این پیام‌رسانان در این مسیر مجاهدت مخلصانه داشتند.

این مسئول تصریح کرد: خبرنگار عاشورایی و زینبی کسی است که تحت تأثیر جنگ روانی دشمن قرار نمی‌گیرد بلکه جنگ روانی دشمن را به دشمن برمی‌گرداند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) در مجلس یزید و در شهر کوفه انقلاب به پا کردند گفت: حمله و هجوم به مرکز مرجعیت دشمن از دیگر ویژگی‌های خبرنگار عاشورایی است چنانچه حضرت زینب مرکز قدرت یزدیان را که با غفلت مردم و ابهت کاذب همراه بود مورد هدف قرار داد و مردم را بیدار، ابهت ابن زیاد و بنی‌امیه را شکست داد و قدرت دشمن را از بین برد.

معبودی تأکید کرد: تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها از دیگر ویژگی‌های خبرنگار عاشورایی است چنانچه حضرت زینب (س) در پاسخ به ابن زیاد می‌گوید که جز زیبایی ندیده و با دیدن سر بریده امام (ع) از خدا می‌خواهد تا این قربانی را از ایشان پذیرد.

وی در پایان گفت: حضرت زینب (س) ماهیت حقیقی بنی‌امیه را آشکار کرد و مردم را متوجه ارتجاعشان پس از رحلت پیامبر (ص) کرد.

کد خبر 5560166

منبع: مهر

کلیدواژه: علی معبودی سپاه صاحب الامر قزوین قزوین روز خبرنگار محرم 1401 مراسم عزاداری عاشورا بوشهر ماه محرم ویروس کرونا حسینیه مهر عکس استانها تاسوعای حسینی کرمانشاه تاسوعا و عاشورا روز خبرنگار اربعین حسینی گرگان خبرنگار عاشورایی حضرت زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال بزرگنمایی مشکلات کارگران است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار گفت: دشمنان مدام به دنبال بزرگنمایی مشکلات کارگران و ناامید کردن این قشر عزیز از جامعه هستند.

حسین باهوش در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: آنچه امروزه جلوی فعالیت و تلاش افراد را می‌گیرد بی‌انگیزگی است. اگر افراد در هر وضعیتی شغلی که دارند بی‌انگیزه شوند، قطعاً کار آنان بی‌نتیجه خواهد ماند.

وی اظهار کرد: باید با برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌ مختلف در هفته بزرگداشت کار و کارگری بُعد انگیزشی و توجه به کارگران را تقویت کنیم به‌طوری که کارگران احساس نکنند در جامعه مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند.

فرماندار رشتخوار با اشاره به اینکه همه ما یک مجموعه واحد هستیم که در راستای خدمات‌رسانی شایسته به مردم کار و تلاش می‌کنیم، ادامه داد: کارگران چرخه تولید، اقتصاد و سرمایه‌گذاری در جامعه را در دست دارند، این قشر زحمتکش و سخت‌کوش هم باید تکریم شوند و هم حق و حقوقات آنان به موقع و طبق قوانین کار پرداخت شود.

باهوش با بیان اینکه کارگران شهرداری‌های شهرستان حق و حقوقاتشان تا فروردین‌ماه پرداخت شده است، تأکید کرد: در رشتخوار وضعیت به گونه‌ای مدیریت شده است که کمترین معوقات حقوقی و نارضایتی در حوزه کار و کارگری وجود دارد.

وی عنوان کرد: پیمانکاران دستگاه‌های اجرایی حق ندارند کارگران را اذیت کنند بلکه باید به موقع تمامی حق و حقوقات آنان را پرداخت کرده و از جایگاه قدرت با آنها برخورد نکنند، در قبال آن کارگران هم باید به نحو احسن کار کنند.

فرماندار رشتخوار در ادامه تأکید کرد: کارگران و جامعه کارگری نباید فریب دشمنان را بخورند و در جبهه دشمن حرکت کنند، دشمنان امروزه به دنبال سوء استفاده از مشکلات حوزه کارگران هستند و تلاش می‌کنند که مسائل را بزرگنمایی کنند، لذا کارگران باید حق و حقوقات خود را از مسیر قانونی مطالبه کنند تا در دام دشمنان گرفتار نشوند.

باهوش افزود: ما باید در راستای جلوگیری از تضییع حقوق کارگران حرکت کنیم و عدالت را در بین این قشر زحمتکش برقرار سازیم. بدون شک حرمت و عزت جامعه کارگری باید حفظ شود و دیدگاه ما باید نسبت به قشر کارگر مثبت باشد.

وی با بیان اینکه کارگران ستون فقرات کشور هستند و اگر حضور آنان نباشد چرخ اقتصاد از کار می‌افتد، اذعان کرد: با وجود ۱۴ هزار شهید در جامعه کارگری به این نتیجه می‌رسیم که کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بزرگی دارند، این عزیزان قشر بزرگی از جامعه را تشکیل می‌دهند که به انقلاب و ولایت وفا دارند.

فرماندار رشتخوار در ادامه با اشاره به اینکه در خصوص نظارت‌ها، بازدیدها و به روز رسانی حق و حقوقات کارگران اتفاقات خوبی در شهرستان انجام شده است، افزود: سال گذشته ۲۲۶ مورد مراجعه کارگری در اداره کار رشتخوار ثبت شده است که بیشتر این مراجعات مربوط به بیمه بیکاری بوده و فقط ۴۸ مورد آن منجر به شکایت شده و الباقی موارد با گفتگو پیگیری و رفع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶ ویژگی منحصر به فردی که تک فرزند‌ها دارند
  • استادان، دانشجویان را برای تبدیل دانایی به توانایی ترغیب کنند
  • آیت‌الله مطهری الگویی وارسته برای نسل جستجو‌گر عصر ماست
  • ما به دنبال تبدیل مجلس سنتی به مجلس نوین هستیم
  • نقش آفرینی «محمد رضا سنگری» در ادبیات پایداری بی بدیل است
  • پلیس مفتخر به حمایت مردم فهیم و انقلابی است
  • لزوم روزآمدی مربیان عقیدتی
  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • دشمن به دنبال بزرگنمایی مشکلات کارگران است
  • تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم